Πρωταθλητής ο Κυριάκος σε προεκλογικές δαπάνες στα social media
22/04/2025
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης και η Νέα Δημοκρατία, ξόδεψαν, κατά τη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας των πρόσφατων ευρωεκλογών (και συγκεκριμένα από τις 15 Μαΐου έως τις 8 Ιουνίου) περισσότερα χρήματα σε διαφημίσεις στο Facebook και στο Instagram από ότι ο Γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς, το κόμμα του (SPD), ο Ισπανός πρωθυπουργός, Πέδρο Σάντσεθ, και το κόμμα του (PSOE), μαζί!
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Meta (της εταιρείας στην οποία ανήκουν οι δύο προαναφερθείσες πλατφόρμες), το ποσό που δαπανήθηκε για διαφημίσεις εκστρατείας σε social media (Facebook και Instagram) τόσο από την προσωπική σελίδα του πρωθυπουργού όσο και από τη σελίδα της ΝΔ ανέρχεται από 91.550 έως 112.700 ευρώ (σσ. η Meta δεν αναφέρει το ακριβές ποσό, αλλά το εύρος του).
Λαμβάνοντας υπόψη μάλιστα πως τα χρήματα αυτά δαπανήθηκαν σε διάστημα 25 ημερών, αυτό σημαίνει ότι για σχεδόν ένα μήνα η
κυβέρνηση ξόδευε κάθε μέρα από 3.662 έως 4.500 ευρώ στα social media (κατά μέσο όρο). Σημειώνεται ότι, στο παραπάνω ποσό δεν υπολογίζονται οι διαφημίσεις εκστρατείας στην πλατφόρμα της Google (στην οποία συμπεριλαμβάνεται και το Youtube), όπου επίσης η κυβέρνηση είχε πραγματοποιήσει διαφημιστικές καμπάνιες κατά την εν λόγω προεκλογική περίοδο.
Άρα, είναι εύλογο να υποθέσει κανείς πως το συνολικός κόστος της ψηφιακής διαφημιστικής καμπάνιας θα μπορούσε να είναι αρκετά μεγαλύτερο. Ας δούμε όμως και πόσα ξόδεψαν για διαφημίσεις σε social media (Facebook & Instagram) άλλοι αρχηγοί κρατών-μελών της ΕΕ και τα κόμματα τους, αφού ο κυβερνητικός στόχος είναι να βρεθεί η χώρα… «πιο κοντά στην Ευρώπη»:
- Όλαφ Σολτς & SPD: Από 30.000 έως 31.400 ευρώ.
- Πέδρο Σάντσεθ & PSOE: Από 38.300 έως 47.800 ευρώ.
- Τζόρτζια Μελόνι & Fratelli d’ Italia: Από 136.100 έως 164.200 ευρώ.
Στο σημείο αυτό, πρέπει να αναφερθεί επίσης και το εξής: η προσωπική σελίδα του Κυριάκου Μητσοτάκη σε Facebook & Instagram ήταν η μόνη, μεταξύ των προσωπικών σελίδων ευρωπαίων αρχηγών που ερευνήθηκαν, η οποία δαπάνησε χρήματα και ενώ την ίδια στιγμή «έτρεχαν» και διαφημίσεις από τη σελίδα της ΝΔ. Με άλλα λόγια, οι προσωπικές σελίδες των Σολτς, Σάντσεθ και Μελόνι, δε δαπάνησαν ούτε 1 ευρώ για διαφημίσεις στις εν λόγω πλατφόρμες.
Πολύ χρήμα στα social media…
Συνεπώς, όπως δείχνουν τα παραπάνω στοιχεία, με εξαίρεση την Τζόρτζια Μελόνι (η οποία βέβαια είναι πρωθυπουργός μιας χώρας με το
δεκαπλάσιο ΑΕΠ και τον εξαπλάσιο πληθυσμό σε σύγκριση με την Ελλάδα), ο Κυριάκος και η ΝΔ μπορούν άνετα να… υπερηφανευτούν ότι ξόδεψαν περισσότερα χρήματα για διαφημίσεις στα συγκεκριμένα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης από ότι τα κυβερνώντα κόμματα στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης και στην Ισπανία των 48 εκατομμυρίων κατοίκων μαζί!
Και όλα αυτά, τη στιγμή που το χρέος της ΝΔ ολοένα και αυξάνεται, καθώς πλέον χρωστάει συνολικά 488 εκατ. ευρώ. Ποσό, σχεδόν διπλάσιο από όταν ανέλαβε ο “νοικοκύρης” Κυριάκος.
Ο Βαγγέλης Θεοδώρου είναι πτυχιούχος από το Τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Κατέχει μεταπτυχιακό και είναι υποψήφιος διδάκτωρ στο ίδιο πανεπιστήμιο. Έχει εργαστεί ως δημοσιογράφος και social media manager σε ιστοσελίδες.