ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Αποχώρησε ο Ζηλιασκόπουλος από την Επιτροπή – Κατάργηση της ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ

Αποχώρησε ο Ζηλιασκόπουλος από την Επιτροπή – "Να καταργηθεί" ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ

Δεν θα αναλάβει καθήκοντα στην Επιτροπή που θα διερευνήσει τα αίτια της τραγωδίας με τα τρένα στα Τέμπη, έκανε γνωστό σήμερα ο καθηγητής Θανάσης Ζηλιασκόπουλος. Στην επιστολή του, ο κ. Ζηλιασκόπουλος αναφέρει ότι η αιτία για αυτήν την απόφασή του είναι τα δημοσιεύματα σχετικά με την παρελθούσα θητεία του ως προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ.

Στη θέση του κ. Ζηλιασκόπουλου στην Ειδική Επιτροπή για τη διερεύνηση των αιτιών του δυστυχήματος στα Τέμπη, τοποθετείται ο κ. Χρήστος Πυργίδης, καθηγητής σιδηροδρομικής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Ακολουθεί, ολόκληρη η δήλωση του κ. Ζηλιασκόπουλου:

«Μετά την τοποθέτησή μου ως μέλους της επιτροπής διερεύνησης των αιτιών του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη, υπό την ιδιότητα μου ως καθηγητή μεταφορών στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, ακολούθησε σειρά δηλώσεων και δημοσιευμάτων εκ μέρους πολιτικών προσώπων που με αφορούσαν, σχετικά με την παρελθούσα θητεία μου ως προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ.

Λόγω της ιδιαίτερης βαρύτητας της Επιτροπής, για το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας, δεν θα ήθελα η ιδιότητα μου εκείνη να χρησιμοποιηθεί ως άλλοθι για να πληγεί η ακεραιότητα και η αμεροληψία των εργασιών και του πορίσματος της Επιτροπής. Για τον λόγο αυτό, δεν θα αναλάβω τα καθήκοντα μου στην Επιτροπή και παραμένω στη διάθεση της πολιτείας, στο μέτρο που μπορώ να φανώ χρήσιμος» είπε ο κ. Ζηλιασκόπουλος.

Η παραίτηση Ζηλιασκόπουλου δεν αποσοβεί τις αντιδράσεις της αντιπολίτευσης. Σε ανακοίνωση του ο ΣΥΡΙΖΑ ανέφερε: «Την ώρα που ακόμα η χώρα θρηνεί τους νεκρούς της, η κυβέρνηση επιδίδεται σε ένα άνευ προηγουμένου φιάσκο με τη δήθεν “υπερκομματική” Επιτροπή. Δεν είναι δυνατόν ο ελεγχόμενος να διορίζει τον ελεγκτή του. Η σπουδή του κ. Μητσοτάκη να συστήσει μία διορισμένη από τον ίδιον Επιτροπή που θα προκαταλάβει την εν εξελίξει έρευνα της Δικαιοσύνης, αποτελεί ευθεία παρέμβαση στο έργο της, ενέχει προεκλογικές σκοπιμότητες και είναι εξόχως ύποπτη.

Η απόσυρση του κ. Ζηλιασκόπουλου από την Επιτροπή, μετά τη θύελλα αντιδράσεων, δεν αλλάζει απολύτως τίποτα. Καλούμε τον κ. Μητσοτάκη να καταργήσει αμέσως την εν λόγω Επιτροπή και να αφήσει τη Δικαιοσύνη και τις αρμόδιες Αρχές να επιτελέσουν το έργο τους και να διερευνήσουν τα αίτια του δυστυχήματος. Οι ώρες της τραγωδίας δεν ενδείκνυνται για επικοινωνιακούς τακτικισμούς».

Γιατί προκαλεί αντιδράσεις ο Ζηλιασκόπουλος

Στην Επιτροπή, εκτός του αντικαταστάτη του παραιτηθέντος Ζηλιασκόπουλου, θα μετέχουν οι Ιωάννης-Κωνσταντίνος Χαλκιάς, Επίτιμος Πρόεδρος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, ως Πρόεδρος και ο Βασίλειος Προφυλλίδης, Καθηγητής της Συγκοινωνιακής Τεχνικής στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, ως μέλος. Η Επιτροπή θα επιτελέσει το έργο της στο συντομότερο δυνατό χρόνο και θα καλέσει τεχνικό προσωπικό, εμπειρογνώμονες ή όποιο άλλο πρόσωπο κρίνει απαραίτητο, προκειμένου να τη συνδράμουν.

Ενστάσεις και πολιτικές εντάσεις προκάλεσε η συγκρότηση επιτροπής που θα διερευνήσει  το δυστύχημα των Τεμπών. Ο Πρωθυπουργός στη δήλωση του είχε κάνει λόγο για υπερκομματική και ανεξάρτητη επιτροπή εμπειρογνωμόνων που θα εξετάσει ενδελεχώς τα αίτια του δυστυχήματος στα Τέμπη, αλλά και τις διαχρονικές καθυστερήσεις στην υλοποίηση των σιδηροδρομικών έργων.

Επιφορτισμένος με την ευθύνη λειτουργίας αυτής της επιτροπής θα είναι ο ίδιος ο κ. Γεραπετρίτης, όπως εξήγησε χθες στις πρώτες συσκέψεις που έκανε με τους συνεργάτες του στο υπουργείο. Πρακτικά η διαδικασία διερεύνησης του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη σχεδιάζεται να γίνει δίχως την εμπλοκή της Βουλής, αλλά με υπερκομματική επιτροπή με βάση τον σχεδιασμό του νέου υπουργού Μεταφορών, Γιώργου Γεραπετρίτη.

Ωστόσο, η αξιωματική αντιπολίτευση αντέδρασε έντονα καταγγέλλοντας ότι ο κ. Ζηλιασκόπουλος (που παραιτήθηκε σήμερα) υπενθυμίζοντας πως ο Ζηλιασκόπουλος ήταν πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το 2010 έως το 2015. «Θα ελέγξει ο ίδιος τις ευθύνες του. Κοροϊδία και προσβολή», σχολίασε επικριτικά ο πρώην υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Νίκος Παππάς αναφερόμενος στο τέως πλέον μέλος της επιτροπής. Κριτική στην απόφαση της κυβέρνησης να επιλέξει η ίδια τη σύνθεση της “υπερκομματικής” επιτροπής άσκησε και ο πρόεδρος της Κ.Ο. του ΠΑΣΟΚ Μιχάλης Κατρίνης.

ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ και τα υπόλοιπα κόμμα αντιπολίτευσης, χτες κινήθηκαν σε αρκτεά επικριτικούς τόνους για τις κυβερνητικές ευθύνες στην κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου. Αντιπαράθεση προκάλεσε και η σύσταση του ΕΣΡ προς τους ραδιοτηλεοπτικούς σταθμού «να αποφευχθεί η συμβολή των ΜΜΕ στην πρόκληση περαιτέρω πανικού στο κοινό (και ιδίως στους ανηλίκους) και περαιτέρω οδύνης στους παθόντες και στους πενθούντες». Σχολιάζοντας τη σύσταση ο υπεύθυνος Στρατηγικού Σχεδιασμού του ΣΥΡΙΖΑ, Νάσος Ηλιόπουλος, ανέφερε ότι «σε όλη τη χώρα νέοι άνθρωποι βγαίνουν στον δρόμο και ζητάνε απαντήσεις, αλλά το ΕΣΡ βλέπει “πανικό” και προσπαθεί να επιβάλει σιωπητήριο. Πανικό νιώθουν μόνο αυτοί που θέλουν να κρύψουν την αλήθεια» σημείωσε.

Τα βιογραφικά των δύο μελών της Επιτροπής

Ο Ιωάννης – Κωνσταντίνος Χαλκιάς είναι Πρόεδρος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους. Γεννήθηκε στις Σέρρες το 1954, είναι παντρεμένος και πατέρας δύο παιδιών. Μετά από διαγωνισμό το 1963, έλαβε μια ετήσια υποτροφία που ανανεώθηκε για 10 χρόνια, προκειμένου να φοιτήσει ως περιφερειακός υπότροφος στο Κολλέγιο Αθηνών, από το οποίο και αποφοίτησε το 1973. Την ίδια χρονιά, εισήχθη στη Νομική Σχολή Αθηνών απ’ όπου και αποφοίτησε το 1978. Το 1979, μετά από εξετάσεις, έλαβε υποτροφία από το « Ίδρυμα Στασινόπουλου» για μεταπτυχιακές σπουδές στη Γαλλία και το 1980 πήρε το D.E.A στο Δημόσιο και Διοικητικό Δίκαιο στο Πανεπιστήμιο Paris II.

Το 1983, διορίστηκε ως Δικαστικός Αντιπρόσωπος στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους και υπηρέτησε στα Γραφεία Νομικών Συμβούλων, στα Υπουργεία Δικαιοσύνης (1983-1989), Εργασίας (1983-1985) Οικονομικών (1989-1990) Εξωτερικών, (1990-1994), στο Ειδικό Γραφείο Κοινοτικού Δικαίου του ΝΣΚ του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (1994-2014) και στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, (2015-2018).

Έχει χειριστεί υποθέσεις αρμοδιότητας του Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του Στρασβούργου (πχ για το σκάνδαλο Κοσκωτά, για τις προβληματικές επιχειρήσεις, κλπ), του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΔΕΚ/ΔΕΕ) και του Γενικού Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΠΕΚ/ΓΔΕΕ), στο Λουξεμβούργο, και του Ευρωπαϊκού Οργάνου Συμφιλίωσης, στις Βρυξέλλες, με αντικείμενο την ακύρωση ή μείωση προστίμων επιβαλλομένων από την ΕΕ σε βάρος της Ελληνικής Δημοκρατίας, στο πλαίσιο εκκαθάρισης λογαριασμών FEOGA/ ΕΓΤΠΕ και ΕΓΤΑΑ.

Ως μέλος ομάδας υπεράσπισης, συμμετείχε στο χειρισμό της υπόθεσης της Κύπρου C-432/1992 όπου με την απόφαση του Δικαστηρίου απαγορεύτηκαν οι εξαγωγές γεωργικών προϊόντων από τα κατεχόμενα της Κύπρου στην ΕΕ, μέσω Τουρκίας, χωρίς τα απαιτούμενα φυτοϋγειονομικά πιστοποιητικά της νόμιμης κυβέρνησης της Κύπρου. Χειρίστηκε επίσης, την υπόθεση της κατοχύρωσης της φέτας, ως Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ), στο ΔΕΕ.

Έχει συμμετάσχει σε διμερείς συναντήσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σε συνεδριάσεις Διαχειριστικών Επιτροπών της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής και των Κοινών Οργανώσεων Αγορών και σε ειδικές ομάδες και επιτροπές γεωργίας, εκπροσωπώντας και υποστηρίζοντας τα συμφέροντα της χώρας μας.

Έχει λάβει μέρος ως ομιλητής ή συντονιστής σε σεμινάρια και συνέδρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό για θέματα εθνικού και ενωσιακού δικαίου και έχει διατελέσει μέλος ή πρόεδρος σε πλήθος επιτροπών και συμβουλίων νομοτεχνικών, πειθαρχικών και γνωμοδοτικών.

Ο Β. Προφυλλίδης είναι Πολιτικός Μηχανικός ΑΠΘ, Συγκοινωνιολόγος (DEA) και Διδάκτορας του Πολυτεχνείου των Παρισίων (Ecole Nationale des Ponts et Chaussées) και Πτυχιούχος της Νομικής Σχολής ΑΠΘ . Διετέλεσε συνεργάτης του Υπουργείου Μεταφορών, του Υπουργείου Δημοσίων Έργων, του ΟΣΕ, του Δήμου Θεσσαλονίκης, των Γαλλικών Σιδηροδρόμων. Έλαβε μέρος σε πολλά διεθνή συνέδρια καθώς και σε διασκέψεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της Διεθνούς Τράπεζας και του ΟΟΣΑ.

Εκπόνησε σειρά από μελέτες συγκοινωνιακές, κυκλοφοριακές, μελέτες σκοπιμότητας, μελέτες σχεδιασμού, οργάνωσης και κατασκευής σιδηροδρόμων, μετρό και αεροδρομίων. Σήμερα είναι Καθηγητής στο ΔΠΘ, όπου διδάσκει από το 1990. Διετέλεσε επί πενταετία (2008-2013) Πρόεδρος του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Δ.Π.Θ. Δίδαξε ακόμη ως Επισκέπτης Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (1995-99). Έχει συγγράψει μέχρι σήμερα 9 βιβλία και περισσότερες από 140 επιστημονικές εργασίες που δημοσιεύθηκαν σε διεθνή και ελληνικά επιστημονικά περιοδικά καθώς και σε συνέδρια. Μιλά Αγγλικά και Γαλλικά πολύ καλά και Ισπανικά και Γερμανικά μέτρια.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι

Kαταθέστε το σχολιό σας. Eνημερώνουμε ότι τα υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται.

0 ΣΧΟΛΙΑ
Παλιότερα
Νεότερα Με τις περισσότερες ψήφους
Σχόλια εντός κειμένου
Δες όλα τα σχόλια
0
Kαταθέστε το σχολιό σαςx