ΑΠΟΨΗ

Τα πολλά γιατί που δεν απάντησε ο Γεραπετρίτης

Το πολλά γιατί που δεν απάντησε ο Γεραπετρίτης, Χρήστος Πουγκιάλης

Ο Γιώργος Γεραπετρίτης ανέλαβε υπουργός Μεταφορών και Υποδομών και στην πρώτη του συνέντευξη Τύπου δήλωσε ότι είναι υπέρ της διαφάνειας. Παρά ταύτα εντοπίσαμε κάποια ερωτήματα ή σχόλια δημοσιογράφων, στα οποία απέφυγε να απαντήσει ή δεν απάντησε ξεκάθαρα, λόγω προφανώς των κυβερνητικών ευθυνών, τις οποίες ήθελε να συγκαλύψει.

Η νομική εμπειρία του υπουργού τον βοήθησε να θολώσει τα νερά, εκεί που χρειαζόταν, για να καλύψει τις αστοχίες της κυβέρνησης. Δύσκολα θα το έκανε το ίδιο καλά ένας υπουργός των τεχνικών επιστημών, που εκ πρώτης όψεως θα ήταν λογικότερο να επιλεγεί στη θέση του Κώστα Καραμανλή. Πάντως αξίζει να θυμηθούμε για λίγο ποιος είναι ο νέος Υπουργός, προκειμένου να προετοιμασθούμε για όσα θα έρθουν.

Ο Γιώργος Γεραπετρίτης είναι ο άνθρωπος που έθεσε τα έξι μίλια ως κόκκινη γραμμή για τη χώρα. Το έκανε προφανέστατα με εντολή Μητσοτάκη. Με τη δήλωση αυτή “ξέχασε” τα δέκα μίλια του εναέριου χώρου της Ελλάδας και τα συνέπτυξε στα έξι. Μέχρι πριν τη δήλωση αυτή, αρκετοί αρθρογραφούσαμε για την υπεράσπιση της υφαλοκρηπίδας μας στο Καστελλόριζο. Από την δήλωση αυτή και μετά τι να υπερασπίσεις, όταν το αποποιείται η ίδια η κυβέρνηση της χώρας σου;

Δηλαδή ο νέος υπουργός Μεταφορών και Υποδομών είναι ένας άνθρωπος με πολύ χαλαρές θέσεις για τα θαλάσσια δικαιώματα της Ελλάδας. Αυτό δείχνει πολύ χαμηλό επίπεδο κουλτούρας ασφάλειας του ιδίου, όσο και του υποβολέα της ανωτέρω δήλωσης πρωθυπουργού. Προφανώς τη ίδια χαλαρότητα θα μεταφέρει και στο νέο του υπουργείο.

Οι αμαρτίες Γεραπετρίτη…

Ο Γιώργος Γεραπετρίτης, μετά την… εμπειρία που απέκτησε διαλεγόμενος παλαιότερα με τον Μένιο Φουρθιώτη, κρίθηκε εσχάτως κατάλληλος από τον πρωθυπουργό και του ανέθεσε να διαπραγματεύεται κρυφά με το Τούρκο πρέσβη σε “ουδέτερα σπίτια”, προφανώς πάλι χαλαρά. Έτσι όμως παραγκωνίσθηκε το υπουργείο Εξωτερικών, ο αρμόδιος υπουργός Νίκος Δένδιας και δεν μπορούμε να μην υποψιασθούμε ότι διαπραγματεύθηκε παραχωρήσεις στην Τουρκία, με χαλαρά θαλάσσια δικαιώματα και ποιος ξέρει τι άλλο. Σύμφωνα μάλιστα με την εφημερίδα “Εστία”, προαλειφόταν για υπουργός Εξωτερικών, μετά τις εκλογές.

Από τα ανωτέρω γεγονότα δεν μας αφήνει περιθώρια να εμπιστευθούμε ότι ως αρμόδιος υπουργός Μεταφορών και Υποδομών δεν θα έχει παρόμοια χαλαρές θέσεις. Τόσο χαλαρές ώστε να αποφευχθεί η αποκάλυψη των κυβερνητικών ευθυνών στην υπόθεση των τρένων. Η πρώτη αρχή έγινε με αποφυγή απαντήσεων κατά τη συνέντευξη Τύπου, όπως αναφέραμε στην αρχή.

Η χαλαρότητα Μητσοτάκη

Αυτές όμως οι χαλαρές θέσεις αφορούν πρωτίστως στον ίδιο τον πρωθυπουργό, που δίδει τις ανάλογες εντολές στα πρόσωπα που επιλέγει, όπως εν προκειμένω στον Γιώργο Γεραπετρίτη. Με τέτοια όμως χαλαρότητα δεν πρόκειται να διορθωθούν τα κακώς κείμενα, ούτε του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, ούτε του ΟΣΕ, ούτε της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά ούτε και ολόκληρης της χώρας.

Εκείνο όμως για το οποίο δεν φαίνεται να έχει ενσυναίσθηση ο Κυριάκος Μητσοτάκης είναι ότι την ευθύνη που του έχει δώσει ο λαός όφειλε να την νοιώθει συμβολικά σαν ηλεκτρική καρέκλα. Καθισμένος σε αυτήν οποιοδήποτε σοβαρό σφάλμα του μπορεί να του προκαλέσει ηλεκτροσόκ. Δυστυχώς φαίνεται ότι θεωρεί ότι η εξουσία είναι μια σαιζ λονγκ, όπου μπορεί να κάθεται χαλαρός, πίνοντας φραπέ, παρακολουθώντας συζητήσεις δικών του και ξένων και… όλα θα του τα λύσει η επικοινωνιακή διαχείριση των κρίσεων, που κατά κανόνα ασκεί. Έτσι όμως που μας οδηγεί;

Που δεν απάντησε ο Γεραπετρίτης

Κλείνουμε, παραθέτοντας όσα εντοπίσαμε ότι απέφυγε ο νέος υπουργός Μεταφορών, με την παραπομπή στο αντίστοιχο σημείο της συνέντευξης Τύπου.

Πρώτον: Γιατί παραπέμπεται η Ελλάδα στο Ευρωδικαστήριο για τα τρένα της;

https://www.youtube.com/live/DBwZ9RQrt2g?feature=share&t=3022

Δεύτερον: Γιατί δεν δέχθηκε η ηγεσία του υπουργείου την ηγεσία των εργαζομένων και τις καταγγελίες της;

https://www.youtube.com/live/DBwZ9RQrt2g?feature=share&t=3802

Τρίτον: Γιατί στη σύμβαση που ήρθε στη Βουλή ήταν μειωμένες οι υποχρεώσεις της Hellenic Train κατά 600 εκατομμύρια, σε σχέση με τα προβλεπόμενα στο μνημόνιο συνεργασίας του 2019 και συγχρόνως απαλείφθηκε η δέσμευση του Δημοσίου για την ολοκλήρωση των έργων;

https://www.youtube.com/live/DBwZ9RQrt2g?feature=share&t=4000

Τέταρτον: Αντίστοιχη διευκρινιστική ερώτηση επαναλήφθηκε αργότερα, χωρίς όμως να δοθεί μια καθαρή απάντηση που θα καταλάβει ο απλός πολίτης:

https://www.youtube.com/live/DBwZ9RQrt2g?feature=share&t=5033

Πέμπτον: Στη σύμβαση που έχει υπογράψει η κυβέρνηση για να δίνει 50 εκατομμύρια το χρόνο στην Hellenic Train, προκειμένου να εκτελεί δρομολόγια στις άγονες γραμμές, περιλαμβάνεται και η γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, που προφανώς είναι εμπορική γραμμή. Ουδέν σχόλιον ο υπουργός Μεταφορών:

Συνέντευξη Τύπου του Υπουργού Επικρατείας Γιώργου Γεραπετρίτη – YouTube

Έκτον: Σε ανάλογη ερώτηση δήλωσε ότι θεωρεί ότι δεν είναι μεγάλη για Σταθμάρχη η ηλικία του Σταθμάρχη Λάρισας, αποφεύγοντας να αναφερθεί στο αν η ηλικία αυτή είναι κατάλληλη για να πρωτοεπιλέγεται κάποιος για αυτή την ειδικότητα:

https://www.youtube.com/live/DBwZ9RQrt2g?feature=share&t=6025

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι