ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Τον Σπίρτζη και όχι τον Καραμανλή καλεί για απολογία στη Βουλή η ΝΔ!

Τραγωδία Τεμπών: Τι κρύβει ο χειρισμός της Κυβέρνησης στη Βουλή – Αντιδρά ο ΣΥΡΙΖΑ
Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι

Απορίες αλλά και πολιτικές εντάσεις τροφοδοτεί η απόφαση της Κυβέρνησης και της Κυβερνητικής πλειοψηφίας στη Βουλή, να συνέλθει η Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για ενημέρωση στο θέμα των Τεμπών την Τετάρτη (μέρα απεργίας των δημοσιογράφων), χωρίς όμως να έχει κληθεί ο τ. Υπουργός Κώστας Καραμανλής, ενώ με πρόταση της πλειοψηφούσας Ν.Δ καλείται στην Επιτροπή ο Χρήστος Σπίρτζης Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επί ΣΥΡΙΖΑ. Η αντιπολίτευση αντιδρά έντονα και διαμηνύει σε όλους τους τόνους προς την Κυβέρνηση «να μην διανοηθεί να κρύψει» τον κ. Καραμανλή, ενώ πριν λίγο ζήτησε την άμεση σύγκλιση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας. Πολιτικοί κύκλοι πάντως σημειώνουν πως όλος αυτός ο χειρισμός είναι απόπειρα συγκάλυψης των κυβερνητικών ευθυνών για την τραγωδία. 

Στην σημερινή Διάσκεψη των Προέδρων της Βουλής, η κυβέρνηση επέβαλε την συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής την Τετάρτη, μέρα απεργίας για τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, δίχως σε αυτή να κληθεί ο επί 3 έτη υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Αχ.Καραμανλής, ενώ την κυβέρνηση θα εκπροσωπήσει στη συνεδρίαση ο μεταβατικός υπουργός υπουργό Γιώργος Γεραπετρίτης.

Την πολιτική ευθύνη για την εξέλιξη ανέλαβε ο πρόεδρος της Βουλής, Κώστας Τασούλας που ανακοίνωσε και την σχετική απόφαση. Αυτά την ίδια στιγμή που η κυβέρνηση υπαναχωρεί και για την συνεδρίαση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας, όπου είχε υπάρξει μια αρχική συνεννόηση για την ακρόαση πολιτικών προσώπων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι από την πλευρά της Ν.Δ ο βουλευτής Βασίλης Υψηλάντης πρότεινε στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου να κληθεί ο πρώην υπουργός Μεταφορών επί ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστος Σπίρτζης, όμως την ίδια στιγμή η κυβέρνηση απέρριψε το αίτημα της αξιωματικής αντιπολίτευσης ώστε στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας να παραβρεθεί τόσο ο πρώην υπουργός όσο και ο Κωστής Χατζηδάκης, επί υπουργίας του οποίου ιδιωτικοποιήθηκε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Στην πράξη η κυβέρνηση εφάρμοσε το σχέδιο που από την προηγούμενη Παρασκευή είχε ανακοινώσει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου: Δηλαδή μια συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου στην οποία θα εμφανιστεί μόνον ο «επικοινωνιακός διαχειριστής» του δυστυχήματος των Τεμπών, Γιώργος Γεραπετρίτης και όχι ο καθ’ ύλην αρμόδιος υπουργός Κώστας Καραμανλής. Με προφανή στόχο την «διάχυση» των κυβερνητικών ευθυνών.

Πάντως πριν λίγο, την άμεση σύγκλιση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής ζητάει από τον Πρόεδρό της ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, με επιστολή του Γιώργου Κατρούγκαλου, αντιπροέδρου της εν λόγω Επιτροπής, προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια της τραγωδίας των Τεμπών.

Ο ΣΥΡΙΖΑ

Πάντως ο ΣΥΡΙΖΑ αντέδρασε έντονα στον όλο χειρισμό της υπόθεσης της τραγωδίας των Τεμπών αναφέροντας πως ο κ. Μητσοτάκης να μη διανοηθεί να κρύψει από τη Βουλή τον Καραμανλή και τους υφυπουργούς

  Τί αλλάζει στο πολιτικό σύστημα με την εκλογή Κασσελάκη

Στην ανακοίνωση του ο ΣΥΡΙΖΑ αναφέρει:  «Μετά την απόφαση για σύγκληση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής με αφορμή το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, ένα ερώτημα απασχολεί την ελληνική κοινωνία:  Θα έρθουν έστω και τώρα, 15 ημέρες μετά, στη Βουλή για να απαντήσουν για τις ευθύνες τους αυτοί που είχαν την πολιτική ευθύνη για τη λειτουργία των ελληνικών σιδηροδρόμων τα τελευταία τέσσερα χρόνια;

 

»Ο πρώην υπουργός κ. Καραμανλής, οι υφυπουργοί κ. Καραγιάννης και κ. Παπαδόπουλος, καθώς και  ο ΓΓ του υπουργείου κ. Ξιφαράς; 

 

Καλούμε τον κ. Μητσοτάκη να μην διανοηθεί να τους κρύψει. 

 

Η προσπάθεια συγκάλυψης των άμεσα εμπλεκομένων πίσω από τον «διοικητή» του υπουργείου κ. Γεραπετρίτη, που ούτε καν ορκίστηκε υπουργός, είναι προσβλητική για την Δημοκρατία, την  αλήθεια και τις οικογένειες των θυμάτων».

Φέρτε τα έγγραφα στη Βουλή

Πριν λίγο σύσσωμη η Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. με επικεφαλής τον Αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης Αλέξη Τσίπρα ζητά με κοινοβουλευτική ερώτηση από την κυβέρνηση όλα τα έγγραφα διαπραγμάτευσης δημοσίου – ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Βουλή.

Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με την Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων που κατατέθηκε προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Γ. Γεραπετρίτη, οι βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης,  με πρώτο υπογράφοντα τον Αλέξη Τσίπρα, ζητούν προσχέδια και σχέδια συμβάσεων, πρακτικά από τις συναντήσεις, αλληλογραφία, έγγραφα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, επιστολές και κάθε τι άλλο που αφορά τις διαπραγματεύσεις των δύο μερών, οι οποίες μεσολάβησαν από την υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας τον Απρίλιο του 2019 έως και την υπογεγραμμένη σύμβαση ΥΔΥ 2022 που κυρώθηκε στη βουλή τον Ιούλιο του 2022, συμπεριλαμβανομένου φυσικά και του προσχεδίου της νέας σύμβασης ΥΔΥ που έχει δει πρόσφατα το φως της δημοσιότητας.

Όπως αναφέρουν στο κείμενο της ΑΚΕ οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική  Συμμαχία, «στο παράρτημα του μνημονίου (σ.σ.: που υπεγράφη τον Νοέμβριο του 2019 διά του Κ.  Καραμανλή και του τότε διευθύνοντος συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φ. Τσαλίδη), αφού ορίζεται το ποσό των 750 εκατ. ευρώ ως αποζημίωση για την παροχή της δημόσιας υπηρεσίας εκ μέρους της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, περιγράφονται τα οφέλη για την ελληνική οικονομία από τη 15ετή αυτή   προς υπογραφή νέα σύμβαση, που φθάνουν έως το ύψος των 2,52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων και των επενδύσεων της ιταλικής εταιρείας, ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ». 

Για να συνεχίσουν: «Πλην, όμως, και ενώ η τελική σύμβαση θα έπρεπε να υπογραφεί στο τέλος του 2020, υπεγράφη τελικά (κατόπιν παράτασης της προηγούμενης σύμβασης ΥΔΥ του 2016) τον Απρίλιο του 2022 και κυρώθηκε στη Βουλή τον Ιούλιο του 2022 […] Στη σύμβαση αυτή, με έκπληξη και δικαιολογημένη δυσαρέσκεια, διαπιστώθηκε ότι αφενός είχαν κυριολεκτικά εξαφανιστεί συλλήβδην οι προβλέψεις για τα οφέλη της ελληνικής οικονομίας, που αναφέρονταν στο παραπάνω μνημόνιο και άγγιζαν το τεράστιο ποσό των 2,52 δισ. ευρώ και θα προέρχονταν από τις πληρωμές και τις επενδύσεις της ιταλικής εταιρείας για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, και ότι αφετέρου είχε “κάνει φτερά” εκ των καθαυτών επενδύσεων που θα πραγματοποιούσε η ιταλική εταιρεία το ιλιγγιώδες ποσό των 600 περίπου εκατ. ευρώ».

  Πώς μπορεί να γίνει αποτελεσματική η Τοπική Αυτοδιοίκηση

Επικαλούμενοι δημοσιεύματα των τελευταίων ημερών, όπως της “Εφημερίδας των Συντακτών” και της εφημερίδας “Δημοκρατία”, τονίζουν πως «φτερά» είχε κάνει και η δέσμευση εκ μέρους του ελληνικού δημοσίου για την εκτέλεση και θέση σε λειτουργία μια σειράς έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη, είτε προγραμματίζεται να εκτελεστούν, τα δύο πρώτα εκ των οποίων είναι:

  • «“1. Ολοκλήρωση της σηματοδότησης στον άξονα Πειραιάς – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη (Σύμβαση 717 της ΕΡΓΟΣΕ) μέχρι το τέλος του 2021” και 
  • “2. Θέση σε λειτουργία του ETCS στον άξονα Πειραιάς – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη (Σύμβαση 10005 της ΕΡΓΟΣΕ) μέχρι το τέλος του 2021”.πογραφή νέα σύμβαση, που φθάνουν έως το ύψος των 2,52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων και των 

Δηλαδή, τα δύο συγκεκριμένα έργα, η μη ολοκλήρωση των οποίων δεν μπόρεσε να αποτρέψει το ανθρώπινο λάθος που οδήγησε στην τραγωδία των Τεμπών».

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία θέτουν, επίσης, στον κ. Γεραπετρίτη μια σειρά από ερωτήματα για τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν.

  • Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr
  • Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.
Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι