Ένα διαδικτυακό μουσείο για τη μοναδική Ελίζαμπεθ Τέιλορ
10/10/2025
Το Ίδρυμα House of Taylor, που διαχειρίζεται την κληρονομιά της εμβληματικής ηθοποιού, Ελίζαμπεθ Τέιλορ, ανακοίνωσε τη δημιουργία ενός ψηφιακού αρχείου, το οποίο περιλαμβάνει επιλεγμένα αντικείμενα από την προσωπική της συλλογή, με την πρωτοβουλία να φιλοξενείται στον επίσημο ιστότοπό της, δίνοντας στο κοινό μια μοναδική ευκαιρία να εξερευνήσει τη ζωή και το έργο της γυναίκας, που άλλαξε για πάντα την έννοια της διασημότητας.
Μια νέα ψηφιακή πλατφόρμα αποκαλύπτει σπάνιες στιγμές από τη ζωή της απόλυτης σταρ του Χόλιγουντ, Ελίζαμπεθ Τέιλορ, που αναδεικνύουν τους λόγους για τους οποίους θεωρείται πως ενέπνευσε και άλλαξε τον κόσμο γύρω της. Ανάμεσα στα εκθέματα ξεχωρίζουν τα θεαματικά κοστούμια από τον κινηματογράφο, αλλά και προσωπικά αντικείμενα που συνδέονται με τις πιο εμβληματικές στιγμές της καριέρας και της προσωπικής της ζωής.
Η Ελίζαμπεθ Τέιλορ όμως δεν υπήρξε μόνο σταρ του κινηματογράφου, αλλά ήταν και σύμβολο μόδας. Η ιστορικός μόδας, Τζάνις Χολμς, που συνεργάζεται με το House of Taylor, ανέφερε ότι η Τέιλορ είχε μια μοναδική σχέση με τους σχεδιαστές που την έντυναν: «Ήταν πρόθυμη να πειραματιστεί, να ακούσει τις προτάσεις των δημιουργών, αλλά και να προσφέρει τις δικές της ιδέες. Αυτή η συνεργασία απέφερε αριστουργήματα τόσο στον κινηματογράφο όσο και στη μόδα».
Τα διάσημα φορέματα της Ελίζαμπεθ Τέιλορ
Η Ελίζαμπεθ Τέιλορ έπαιξε με τους δικούς της κανόνες, αγάπησε δυνατά και άλλαξε θετικά τον κόσμο. Ένα από τα πιο ξεχωριστά κομμάτια, το κίτρινο νυφικό που φόρεσε στον γάμο της με τον Ρίτσαρντ Μπάρτον, το 1964, δημιουργία της βραβευμένης ενδυματολόγου, Ιρέν Σάραφ, ή το εμβληματικό κόκκινο φόρεμα του Halston, που φόρεσε στην 48η ετήσια τελετή απονομής των βραβείων Όσκαρ.
Η σχεδιάστρια κοστουμιών της ταινίας “Κλεοπάτρα”, Ιρέν Σάραφ, σχεδίασε το πλέον εμβληματικό κίτρινο νυφικό της Ελίζαμπεθ Τέιλορ για τον πρώτο της γάμο με τον Ρίτσαρντ Μπάρτον, ο οποίος έλαβε χώρα στο Μόντρεαλ στις 15 Μαρτίου 1964. Δημιουργημένο από τον Βιτόριο Νίνο Νοβαρέζε, το φόρεμα babydoll από σιφόν με ιμπεριάλ μέση, απηχούσε ένα εμβληματικό κοστούμι που είχε σχεδιάσει η Σάραφ για να φορέσει η Ελίζαμπεθ στον γάμο της Κλεοπάτρας ένα χρόνο πριν.
Την ημέρα του γάμου, ένα περίπλοκο χτένισμα υφασμένο με υάκινθους και κρίνα της κοιλάδας, σχεδιασμένο από τον πιο διάσημο κομμωτή, Alexandre of Paris, σε συνδυασμό με μια σεμνή και παραδοσιακή νυφική ανθοδέσμη από κίτρινα λουλούδια και μια καρφίτσα Bulgari με διαμάντια και σμαράγδια, δώρο του Μπάρτον, ολοκλήρωσε την γαμήλια εμφάνιση της Ελίζαμπεθ.
Ιδιαίτερη μνεία γίνεται επίσης στο εκπληκτικό φόρεμά της, που έγινε η μεγαλύτερη τάση στα ρούχα της δεκαετίας του ’50, το οποίο φόρεσε στην ταινία “Για μία θέση στον ήλιο” με τον Μοντγκόμερι Κλιφτ. Στην ταινία της Paramount Pictures, ένα πλέον κλασικό δράμα σε σκηνοθεσία Τζορτζ Στίβενς, βασισμένο στο μυθιστόρημα του Θίοντορ Ντράιζερ “A American Tragedy” του 1925 η Ελίζαμπεθ ήταν μόλις 17 ετών.
Μία ηθοποιός που άφησε εποχή
Ως πρόωρα ανεπτυγμένη παιδική ηθοποιός και αξέχαστη πρωταγωνίστρια, υποδύθηκε θρυλικούς γυναικείους χαρακτήρες που ενσάρκωσαν τη δύναμη, την ακεραιότητα και την αμεταμέλητη θηλυκότητα. Η καριέρα της, η οποία διήρκεσε έξι δεκαετίες, της χάρισε πέντε υποψηφιότητες για Όσκαρ και δύο νίκες για Α’ Γυναικείο Ρόλο.
Παράλληλα με το μοναδικό της ταλέντο, η Ελίζαμπεθ ήταν και μια έξυπνη επιχειρηματίας. Η ενστικτώδης αίσθηση της δικής της αξίας την οδήγησε να διαπραγματευτεί το πρώτο συμβόλαιο του ενός εκατομμυρίου δολαρίων για έναν ηθοποιό για τον ρόλο της στην ταινία “Κλεοπάτρα”. Ήταν επίσης η πρώτη διασημότητα που λάνσαρε μια επιτυχημένη μάρκα αρώματος και έγινε η πρώτη γυναίκα κοινωνική επιχειρηματίας.
Από τα μέσα της δεκαετίας του 1980 μέχρι τον θάνατό της, ο μεγαλύτερος ρόλος της Ελίζαμπεθ ήταν αυτός της ακτιβίστριας. Σε μια κοινωνία που παραλύθηκε από τον φόβο, χρησιμοποίησε τη φήμη της για να ρίξει φως στην αδικία και την άγνοια γύρω από την επιδημία HIV/AIDS.
Συνίδρυσε το amfAR και ίδρυσε το Ίδρυμα Elizabeth Taylor AIDS, λαμβάνοντας πολλά βραβεία για την υπεράσπισή της, όπως το Γαλλικό μετάλλιο της Λεγεώνας της Τιμής και το Ανθρωπιστικό Βραβείο Jean Hersholt στα 65α Βραβεία Όσκαρ. Το 2000, η Βασίλισσα Ελισάβετ Β’ την ανακήρυξε Κυρία Διοικητή του Τάγματος της Βρετανικής Αυτοκρατορίας (Dame Commander of the Order of the British Empire.
Σε όλη της τη ζωή, η Τέιλορ διέθετε μια ακλόνητη θέληση να επιβιώνει απέναντι σε προσωπικές τραγωδίες και μια εξαιρετική ικανότητα για αγάπη. Παντρεύτηκε οκτώ φορές με επτά άνδρες και η μεγαλύτερη χαρά της στη ζωή ήταν η οικογένειά της με τέσσερα παιδιά, δέκα εγγόνια και τέσσερα δισέγγονα. Το 2011, η Ελίζαμπεθ Τέιλορ πέθανε στο Λος Άντζελες σε ηλικία 79 ετών.
Το ψηφιακό αρχείο είναι το πρώτο βήμα
Ο Τιμ Μέντελσον, εκπρόσωπος του Ιδρύματος House of Taylor, δήλωσε ότι η απόφαση για τη δημιουργία του ψηφιακού αρχείου αποτελεί ένα πρώτο βήμα προς τη δημιουργία ενός φυσικού μουσείου αφιερωμένου στην ηθοποιό.
«Το αρχείο αυτό ήταν μέχρι τώρα προσβάσιμο μόνο για συγκεκριμένα projects στα οποία συμμετείχαμε άμεσα. Όμως, η επιθυμία μας είναι να δημιουργηθεί κάποια στιγμή ένα μουσείο για την Ελίζαμπεθ Τέιλορ. Η παρουσίαση αυτών των στοιχείων στο διαδίκτυο είναι ένα σημαντικό πρώτο βήμα», είπε.
Σε συνεργασία με το womanidol