Eurovision after, το τεκμήριο της παρακμής
20/05/2019Η Κατερίνα Ντούσκα είναι φωνάρα, coloratura ολκής και ταλαντούχος τραγουδοποιός. Μπορεί να γίνει η νέα Amy Winehouse άνετα και ξεχωριστά, διότι έχει δικό της ύφος και φωνή. Στην πραγματικότητα είναι τραγουδίστρια της τζαζ και ως τέτοια τη γνώρισα, αλλά είναι ένα νέο παιδί που γράφει τα ωραία του τραγούδια και δικαίως προκρίθηκε. Δεν ξέρω τις φιλοδοξίες της, ούτε τι θέλει να κάνει.
Αλλά η παρουσία της στη Eurovision ως «μπομπονίερα» στο μετα-αναγεννησιακό σουρεάλ που την βάλανε οι «ειδικοί» ήταν ακατανόητο και μια αποτυχία. Θα πεις, «αν πήγαινε με το μπλουτζινάκι της, ένα άσπρο φαρδύ πουκάμισο με ένα ωραίο 9ποντο και τα μαλάκια της όπως όταν πηγαίνει στούντιο, θα κέρδιζε;»
Μάλλον όχι, παρ’ ότι το τραγούδι της ήταν μελωδικά και εξπρεσιονιστικά πιο καλό από του Ολλανδού. Όμως, θα έμενε η εικόνα της Ντούσκα, της συνθέτριας με την ιδιαίτερη φωνή. Αν πήγαινε έτσι, όπως ο Άγγλος που πάτωσε, χωρίς την υπερπαραγωγή να την κρύβει, θα ήταν ο εαυτός της, η προσωπικότητά της, κούκλα, γιατί έχει φωτογένεια και δυνατά μεσογειακά χαρακτηριστικά. Πιστεύω ότι θα έμπαινε στη δεκάδα. Η Ντούσκα είναι για μεγάλα πράγματα. Ελπίζω πως το μάθημα το πήρε και είμαι βέβαιος ότι θα κάνει διεθνή καριέρα. Όχι ως μπομπονιέρα….
Άνοιξα την τηλεόραση μετά από κα’ να-δυο μήνες μόνο και μόνο για να δω τη Ντούσκα, όχι την Ελλάδα, αλλά και γενικά να αφουγκραστώ την αισθητική του ευρωσυστήματος και τα γεωπολιτικά της Ευρώπης. Κατ΄ αρχήν αυτή η κακή συνήθεια που Ελλάδα-Κύπρος να ανταλλάσσουν 12άρια είναι κιτς και ντροπή. Ας τα κάνουν αυτά οι Βόρειοι και οι Βαλτικές, ας τα κάνουν οι κεντροευρωπαίοι μεταξύ τους. Εμείς είμαστε άλλο. Αλήθεια ποιοι ήταν στην ελληνική επιτροπή; Ποιοι είναι αυτοί οι τύποι;
Τάμτα! Μου αρέσει, είναι επαγγελματίας performer, respect, αλλά ως εδώ. Είμαι σίγουρος όμως πως πήγε Eurovision για να την δει η Μαντόνα. Την έσκισε! Αυτό το πράμα που φορούσε ήταν σούπερ… για να αναρωτηθεί η Μαντόνα ποια είναι αυτή που το «παίζει» Μαντόνα στα 30 της; Δεν ξέρω αν θα της κάνει κάποια πρόταση η Μαντόνα που είναι σε αποδρομή, αλλά ήταν μια καλή προσπάθεια. Η Τάμτα μπορεί να σταθεί όπου δει στο είδος που κάνει…
Sex symbol
Σε ότι αφορά τις ποδάρες της Φουρέιρα, αναμφίβολα τις προτιμώ από εκείνες της Κοντσίτα. Αλλά και η Ελένη (το μικρό της το έμαθα από την τηλεόραση) ως sex symbol της γυναικείας ελκυστικότητας και της θηλυκότητας δεν επαρκεί πια. Είναι τόσο industrial, τόσο fake, τόσο προκλητική που είναι μόνο για show του Moulin Rouge για πιωμένους Αμερικανούς. Δηλαδή, η Φουρέιρα δεν μπορεί να κάνει moyen με την επικυριαρχία της ΛΟΑΤΚΙ Ευρωπαϊκής Κοινότητας. Νομίζω ότι λίγη σοβαρότητα δεν βλάπτει.
Η έκφραση της γυναικείας πλευράς ενός αρσενικού δεν πρέπει να γελοιοποιείται, ούτε το ανάποδο. Από τη δική μου strait πλευρά μου άρεσε ως άντρας ο Εσθονός. Από τις κυρίες δεν μου έμεινε καμία εντύπωση ιδιαίτερη. Άλλες ήταν υπερβολικές για αμερικάνικο σόου… η Βορειομακεδόνισσα ήταν ΟΚ, μια χαρά ξανθούλα, καθώς και οι δύο παθιασμένες Γερμανιδούλες.
Τέλος πάντων, τα τραγούδια ήταν για την Eurovision, καλύτερα από άλλες φορές, αλλά πολύ φλατ. Εγώ θα ψήφιζα, εκτός από Ντούσκα (όχι για Ελλάδα), Δανία και ξερό ψωμί … και Σλοβενία. Ο Γάλλος, ο Ισπανός και ο Ιταλός ήταν τα τεκμήρια της αντιγραφής και του τίποτα. Η Αυστραλία της Eurovision ήταν εντυπωσιακή, όπως και γενικά τα εφέ. Όλοι οι ειδικοί πήγαν να δειγματίσουν δουλείες και να καλύψουν την κενότητα της μουσικής. Όσο για τις Επιτροπές και τις ψήφους τους ήταν μια εικόνα της Ευρώπης των συμφερόντων, των εσωτερικών σκοπιμοτήτων, μιας Ευρώπης που παρακμάζει …