Καυτά πορίσματα ενώπιον του υφυπουργού Πολιτισμού

Καυτά πορίσματα ενώπιον του υφυπουργού Πολιτισμού, Μάκης Ανδρονόπουλος

Γράφει ο Μάκης Ανδρονόπουλος  – 

Δεν υπάρχει αμφιβολία πως η δημιουργία νέας θέσης υφυπουργού Πολιτισμού και η τοποθέτηση του Κωνσταντίνου Στρατή στη θέση αυτή έγινε για να υπηρετήσει συγκεκριμένους στόχους πολιτικής της κυβέρνησης. Η αλήθεια είναι πως θα ήταν άκομψο να καρατομηθεί η κα Κονιόρδου, τόσο γρήγορα. Κάποτε θα καταλάβουν οι πρωθυπουργοί ότι το να είσαι σημαντικός καλλιτέχνης δεν σημαίνει πως μπορεί να κάνεις και πολιτική στον πολιτισμό.

Η λύση Στρατή και οι ειδικές αποστολές που έχει αναλάβει αφορούν κυρίως την εκκαθάριση του ευρύτερου χώρου του πολιτισμού από τις παρέες, τις κλίκες και τα οργανωμένα συμφέροντα που λυμαίνονται τα κρατικά κονδύλια με προβληματικό συνήθως τρόπο. Δηλαδή κατά παράβαση των κανονισμών, του δημόσιου λογιστικού και των ειδικών νόμων.

Ο Στρατής είναι αρχαιολόγος με πολιτική πείρα και δοκιμασμένη διοικητική αποτελεσματικότητα, καθότι εργασιομανής και άνθρωπος των λύσεων. Έχει αίσθηση των οικονομικών της ανάπτυξης, διετέλεσε διευθυντής του πολιτικού γραφείου του πρώην υπουργού Πολιτισμού Αριστείδη Μπαλτά. Διορίσθηκε στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων, θέση από την οποία τον απομάκρυνε η Λυδία Κονιόρδου, προκαλώντας την οργή του Μπαλτά. Η κα Κονιόρδου θα έχει τώρα την ευκαιρία να τον αντέξει.

Ένας από τους φακέλους που ενδιαφέρει το Μαξίμου είναι η ταχεία προετοιμασία, θεσμική και πραγματική, της χώρας για να υποδεχθεί σημαντικές ξένες κινηματογραφικές παραγωγές, ειδικά μετά την απώλεια του Mama Mia II που «χαρίσαμε» στην Κροατία. Οι επαφές Τσίπρα και Παππά στις ΗΠΑ είχαν μερική επιτυχία, ακριβώς λόγω των θεσμικών εμποδίων και τις στενοκεφαλιάς διαφόρων κρατικών υπηρεσιών ή φορέων. Το θεσμικό πλαίσιο για να ετοιμαστεί θα χρειαστεί πρώτα να σταθεί στα πόδια του το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου που βαρύνεται με τρία αποκαλυπτικά πορίσματα διαχειριστικού ελέγχου.

Τα πορίσματα των ορκωτών λογιστών

Η δημοσίευση των πορισμάτων των ορκωτών λογιστών για την περίοδο 2011-2014 στην ιστοσελίδα Extrapolation (25.01 και 12.02.2018), καθώς και της έκθεσης της Οικονομικής Επιθεωρήτριας Μαρίας Τριανταφύλλου (Φεβρουάριος 2017) που δημοσιεύθηκε ολόκληρη στις 8 Μαρτίου 2018, αποτελούν τον οδικό χάρτη για την εφαρμογή του Νόμου Γερουλάνου και την επικαιροποίησή του.

Το πόρισμα Τριανταφύλλου αποκαλύπτει μη σύννομες πληρωμές άνω του 1,5 εκατ. ευρώ και σωρεία σοβαρών παραβάσεων από μη σύννομες αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου. Το σημαντικό όμως είναι ότι έθετε για κάθε πρόβλημα, που διαπίστωνε στις 44 σελίδες του, προθεσμία 2-4 μηνών για γραπτές εξηγήσεις από την διοίκηση του Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και πράξεις επανόρθωσης.

Αυτό είναι ένα από τα πρώτα μελήματα του Στρατή, να διαπιστώσει τι έχει κάνει η διοίκηση μέχρι τώρα και να την ελέγξει, αλλά και να πληροφορήσει επίσημα τους πολίτες και την κινηματογραφική αγορά για όλα αυτά που παραμένουν στο βαθύ σκοτάδι.

Προτεραιότητες υφυπουργού

Βέβαια, αυτό που καίει τώρα το νέο υφυπουργό είναι η επιλογή Γενικού Διευθυντή από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου που θα φέρει ουσιαστικό και μακράς πνοής αποτέλεσμα, που θα έχει στρατηγική αντίληψη και που θα εφαρμόσει ένα εμπροσθοβαρές πρόγραμμα. Μετά από πέντε διαγωνισμούς σε εφτά χρόνια και τις αποτυχημένες επιλογές που συνήθως ήταν προαποφασισμένες, ελεγχόμενες από τις παρέες και τις αλληλοσυγκρουόμενες φράξιες και ποτέ με βάση τα πραγματικά προσόντα, αλλά τα δήθεν, το Κέντρο έχει απολέσει κάθε αξιοπιστία. Αποτέλεσμα ήταν να καούν πολλά καλά βιογραφικά στο δρόμο.

Οι τέσσερις υποψηφιότητες που τρέχουν τώρα, είναι οι Βασίλης Κοσμόπουλος (αναπληρωτής γενικός διευθυντής, αλλά και διευθυντής Παραγωγής και Ανάπτυξης του Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου), Μένος Δελιοτζάκης (σκηνοθέτης, πρώην μέλος της Επιτροπής Κινηματογράφου της ΕΡΤ, που καταργήθηκε ολόκληρη), Βασίλης Κεσίσογλου (σκηνοθέτης) και Πάρης Καραγιώργος (διευθυντής παραγωγής).

Προβληματισμός υπάρχει γύρω από την υποψηφιότητα Κοσμόπουλου που είναι ήδη στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, όχι τόσο για τη νομιμότητά της, όσο γιατί ως αναπληρωτής γενικός διευθυντής προέβη σε επαναπροσλήψεις μεταταχθέντων από τον Οργανισμό Διεξαγωγής Ιπποδρομίων Ελλάδος. Οι συμβάσεις των συγκεκριμένων έληξαν και σε πρόσληψη για το γραφείο τύπου, χωρίς την έγκριση του υπουργείου Πολιτισμού και του υπουργείου Οικονομικών, ενώ υπάρχουν πληροφορίες και για την ενοικίαση(!) υπαλλήλων από σχετική εταιρία.

Όλα αυτά είναι μέσα στο φάκελο που έχει στα χέρια του ο Στρατής, ο οποίος, σε ότι αφορά το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου έχει ως αποστολή να το καθαρίσει έτσι ώστε να μπορέσει να το βγάλει στη διεθνή αγορά. Οι πληροφορίες λένε ότι εργάζεται πυρετωδώς για να έχει ιδίαν αντίληψη για πρόσωπα και καταστάσεις.

Υ.Γ. Επισήμανση: Ο μουσικοσυνθέτης Γιάννης Γλέζος που συμμετείχε στο παρελθόν στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου μας διαβεβαιώνει πως δεν έχει ποτέ και πουθενά αναφέρει εγγράφως ή προφορικώς ότι είχαν προσκομιστεί “πλαστά πιστοποιητικά” από πρόσωπο που προοριζόταν για τη θέση του Γενικού Διευθυντή του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, όπως είχαμε γράψει σε προηγούμενο κείμενό μας. Ο τότε υπουργός Πολιτισμού Τασούλας, για λόγους άγνωστους που μάλλον θα διευκρινιστούν στα δικαστήρια, αναίρεσε το σχετικό ΦΕΚ διορισμού άνευ καμίας επίσημης δικαιολογίας.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι