ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ

Μετά βίας άκουσα την λέξη “ειρήνη” στην τελετή για την Ολυμπιακή Φλόγα!

Μετά βίας άκουσα την λέξη "ειρήνη" στην τελετή για την Ολυμπιακή Φλόγα! Μελαχροινή Μαρτίδου

Εστιάζοντας στις αθέατες λεπτομέρειες της τελετής Aφής Ολυμπιακής φλόγας στο Καλλιμάρμαρο, επιχειρούμε να καταγράψουμε μερικές μέρες μετά, τα παραλειπόμενα αυτής της κορυφαίας διοργάνωσης. Το στάδιο δεν γέμισε – λόγω της ώρας – όπως σχολιάστηκε, ενώ παρόντες ήταν σε μεγάλο βαθμό επισκέπτες τουρίστες απ’ όλα τα μέρη της γης που θεώρησαν “θεία τύχη” την συμμετοχή τους στην ζωντανή τελετή.

Το παρόν τους στις κερκίδες για την Ολυμπιακή Φλόγα έδωσαν και φαν των Ολυμπιακών αγώνων του 2004, ντυμένοι από την κορφή ως τα νύχια με ρούχα της ελληνικής Ολυμπιάδας, ενώ στη λήξη επώνυμοι κι ανώνυμοι έσμιξαν με τα υπέροχα παραδοσιακά σχήματα του Λυκείου Ελληνίδων, των συλλόγων από την Αλεξάνδρεια,  τη Χίο, την Κύθνο, την Καλαμάτα, από την νησιωτική και στεργιανή Ελλάδα, που έγιναν αντικείμενο θαυμασμού, θέμα φωτογραφιών και δέκτες συγχαρητηρίων για την εμφάνισή τους.

Πολλά χειροκροτήματα εισέπραξαν και οι Εύζωνες, τόσο κατά την άφιξη, όσο και κατά την αναχώρησή τους από το Παναθηναϊκό στάδιο, οι ολυμπιονίκες με το εθνικό σύμβολο και οι συμμετέχουσες/οντες στην τελετή Αφής κόρες και κούροι. Η παρούσα προσέγγιση εστιάζει σε “κλικ” που έγραψαν με την λήξη της όλης διοργάνωσης για την οποία υπήρξαν πλείστες προσεγγίσεις, παρατηρήσεις κι επισημάνσεις που εκφράστηκαν, σε αθέατες στιγμές, με θετική διάθεση που εντάσσονται στο ημερολόγιο της προετοιμασίας των Ολυμπιακών αγώνων του 2024.

Στο επίκεντρο ο χορογράφος της Εurovision 

Ήθελαν όλοι να τον χαιρετήσουν, να φωτογραφηθούν μαζί του και ο γνωστός χορογράφος Φωκάς Ευαγγελινός, στη λήξη της τελετής στο Καλλιμάρμαρο, δεν χάλασε χατίρι στα νέα παιδιά των διαφόρων παραδοσιακών σχημάτων απ’ όλη την χώρα. Ιδιαίτερα γνωστός από τη σκηνοθέτηση της χορογραφίας στο διαγωνισμό τραγουδιού της Εurovision και της Μαρίνας Σάττι, χρόνια τώρα με τον μειλίχιο και προσηνή χαρακτήρα του κερδίζει εκτίμηση και συμπάθεια από τον κόσμο και τη νέα γενιά.

Ο χορογράφος της Εurovision Φωκάς Ευαγγελινός σε αναμνηστική φωτο με χορευτές παραδοσιακών σχημάτων.

Το πιο θερμό χειροκρότημα του κοινού εισέπραξαν οι Εύζωνες και κατά την παρουσία τους με τους λεβέντικους σχηματισμούς, το παράστημα και τον πειθαρχημένο βηματισμό μέχρι να απομακρυνθούν, ενώ οι παρευρισκόμενοι Έλληνες και ξένοι τους απαθανάτιζαν με τα κινητά τους.

Εντυπωσιακή και η αποχώρηση της προεδρικής φρουράς, που σκόρπισε συγκίνηση και καταχειροκροτήθηκε.

Δεν υπήρχε η μασκότ των Ολυμπιακών

Παράπονα εκφράστηκαν γιατί δεν υπήρχε η μασκότ των φετινών Ολυμπιακών αγώνων για να φωτογραφηθούν μικροί και μεγάλοι στο χώρο του Παναθηναϊκού Σταδίου, όπου έγινε η εντυπωσιακή τελετή λήξης της Αφής της Ολυμπιακής Φλόγας και παραδόθηκε στους Γάλλους διοργανωτές. Δεν υπήρχαν αναμνηστικά ούτε στο γαλλικό ιστιοφόρο που μεταφέρει την φλόγα από τον Πειραιά στη Μασσαλία και ήταν επισκέψιμο από το κοινό. Οι “Φρύγες”, οι χαρακτηριστικοί κόκκινοι σκούφοι της Γαλλικής Επανάστασης, είναι τα σύμβολα που επιλέχθηκαν ως μασκότ των Ολυμπιακών Αγώνων του 2024, αλλά δεν εμφανίστηκαν.

Υπενθυμίζουμε ότι, στο Καλλιμάρμαρο έγιναν οι πρώτοι σύγχρονοι Ολυμπιακοί αγώνες το 1896. Η φλόγα ήδη ταξιδεύει με το ιστορικό ιστιοφόρο Belem, το μοναδικό πλοίο 127 ετών του γαλλικού ναυτικού, που αναμένεται να φθάσει στις 8 Μαΐου στην Μασσαλία, απ’ όπου θα διαγράψει μια νέα πορεία σε 68 πόλεις.

Αίσθηση ότι δεν ακούστηκαν μηνύματα ειρήνης…

Αυτοδιοικητικοί της Αθήνας και της Ολυμπίας ήταν οι μοναδικοί που αναφέρθηκαν στην παναθρώπινη ειρήνη, το απώτερο μήνυμα των Ολυμπιακών αγώνων, πέρα από την ευγενή άμιλλα στον αθλητισμό, ενώ στην επίσημη τελετή οι ομιλίες δεν περιείχαν την λέξη “ειρήνη”, τόσο από ελληνικής, όσο και από γαλλικής πλευράς, κάτι που σχολιάστηκε αρνητικά και με προβληματισμό απ’ όσους εστίασαν στις αναφορές που έγιναν. Αξίζει να αναφερθούμε σε όσους προέβαλαν φέτος την ειρήνη ως αναγκαιότητα της εποχής.

Πανό με συνθήματα υπέρ των Παλαιστινίων σε στάση του μετρό.
  • Χάρης Δούκας, δήμαρχος Αθηναίων: «Ευχή όλων μας, η Ολυμπιακή Ιδέα να ταξιδέψει σε κάθε γωνιά του πλανήτη και να μεταφέρει το μήνυμα της ειρήνης στους τόπους που δοκιμάζονται από τους πολέμους».
  • Ο δήμαρχος της Αρχαίας Ολυμπίας Αριστείδης Παναγιωτόπουλος απηύθυνε έκκληση στις εμπόλεμες περιοχές να σεβαστούν τα μηνύματα που εκπέμπει το Ολύμπιο Φως και η Εκεχειρία.

Η φλόγα άναψε στις 16 Απριλίου 2024 στην Αρχαία Ολυμπία, έδρα των αρχαίων αγώνων που διεξήχθησαν περίπου από το 776 π.Χ. έως το 393. Από την Ολυμπία, σκυταλοδρομία πυρσοφόρων μετέφερε τη φλόγα 5.000 χιλιομέτρων γύρω από την Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένης και διανυκτέρευσης στην Ακρόπολη. Ο τελευταίος κομιστής σκυτάλης θα σταθεί περήφανα στην ταράτσα του σταδίου Βελοντρόμ της Μασσαλίας στις 9 Μαΐου.

Το μήνυμα του όρκου των αθλητών: «Στο όνομα όλων των αγωνιζομένων, υπόσχομαι ότι θα λάβουμε μέρος σε αυτούς τους Ολυμπιακούς Αγώνες, σεβόμενοι και ακολουθώντας τους κανόνες οι οποίοι τους διέπουν, μέσα στο αληθινό πνεύμα της ευγενούς άμιλλας, για τη δόξα του αθλητισμού και την τιμή των ομάδων μας».

Επίσκεψη στο Belem δίχως ξενάγηση 

Η άφιξη του ιστορικού πλοίου του Γαλλικού ναυτικού Βelem που ήρθε για την παραλαβή και μεταφορά της Ολυμπιακής Φλόγας συνδυάστηκε για ένα διήμερο με επισκέψεις του κοινού στο λιμάνι του Πειραιά. Πέρα από τα δικαιολογημένα αυστηρά μέτρα ασφαλείας για την είσοδο σε αυτό, εντύπωση προκάλεσε η διανομή του ξενόγλωσσου φυλλαδίου στα αγγλικά και γαλλικά, δεν υπήρχε στα ελληνικά, όπως και το γεγονός ότι επισκέπτης “αυτοσχεδίαζε” την γνωριμία στο χώρο του ιστιοφόρου.

Το ιστορικό γαλλικό Βelem που ταξιδεύει για την Μασσαλία με την Ολυμπιακή φλόγα επισκέψιμο από το κοινό στον Πειραιά.

Η σύνδεση με την Ελλάδα ήταν ανύπαρκτη, πέρα από κάποιες βασικές επεξηγήσεις πρόχειρων πινακίδων που οδηγούσαν σε κατάστρωμα, καμπίνες, πιλοτήριο κλπ. Πεντακάθαρο, καλοσυντηρημένο, με εντυπωσιακά κατάρτια, μασίφ ξύλινο, ήταν το απόλυτο δείγμα ναυπηγικής του 19ου αιώνα και οι φωτογραφίες που επιτρεπόταν από τους επισκέπτες απαθανάτιζαν τις εξαιρετικές εγκαταστάσεις του.

Η Κάλια Μάστορα, που είχε σφοδρή επιθυμία να πάει, το οργάνωσε εγκαίρως, εστίασε σε όμορφες γωνιές του, φωτογράφησε τη γέφυρα τα εργαστήρια, την πλώρη, τα μαγειρεία, τις μασκότ ,στην λαχτάρα της να δει και να μάθει ό,τι περισσότερο, αλλά όπως θα πει, έφυγε με μια φτωχή επίγευση σε σχέση με την λειτουργικότητα, την υποδοχή και την γνωριμία με τους εθελοντές του αναφέροντας ότι πολύ πιο παραστατικές εικόνες ήταν οι εικόνες της από επισκέψεις στο ελληνικό θωρηκτό Αβέρωφ, στην τριήρη Ολυμπίας κλπ.

Υπέρμαχος του ολυμπιακού πνεύματος και ο Κινέζος Σανκάι Σικ, πρώην διευθυντής του Μουσείου Ιστορίας Τεχνών στο Πεκίνο (Ιmperial city art museum) που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα πάνω στο σχεδιασμό ενός μεγαλεπήβολου εγχειρήματος στον Μαραθώνα που ήταν σε επαφή με διοργανωτές, χορογράφους και χορευτές.

Ο συγγραφέας και πρ. διευθυντής του ιστορικού Μουσείου του Πεκίνου Σανκάι Σικ με δύο εκπροσώπους συλλόγων από Νέα Βύσσα Έβρου και Κέρκυρα.

Η τελετή που μεταδόθηκε από τα κρατικά κανάλια, καταγράφηκε από χιλιάδες κινητά ανθρώπων που ήθελαν να έχουν τη δική τους αυτοψία στο χώρο και τα δρώμενα, την άφιξη της Φλόγας, την τελετή Αφής, τους εθνικούς ύμνους, τις πρωθιέρειες του Ολυμπιακού φωτός, επιβεβαιώνοντας το “ήμουν κι εγώ εκεί”.

Η Κάλια Μάστορα φωτογραφίζεται και μεταφέρει τις εντυπώσεις της.

 

 

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι