ΣΧΟΛΙΟ

Οι διαχρονικοί “Απαράδεκτοι” επιστρέφουν στην μικρή οθόνη

Οι διαχρονικοί "Απαράδεκτοι" επιστρέφουν στην μικρή οθόνη, Γιώργος Λυκοκάπης

Το ρεβεγιόν των “Απαράδεκτων” προβλήθηκε ξανά Πρωτοχρονιά. Από το ερχόμενο Σάββατο ξεκινά η προβολή του πρώτου επεισοδίου της κλασικής σειράς, που ήταν τα “Φιλαράκια” της εποχής πριν ακόμα αυτά γυριστούν στην αμερικανική τηλεόραση! Η σειρά ανέδειξε το συγγραφικό ταλέντο της Δήμητρας Παπαδοπούλου και μία φουρνιά πρωτοεμφανιζόμενων ηθοποιών που σήμερα θεωρούνται κορυφαίοι.

“Πως θα περάσεις το βράδυ της Πρωτοχρονιάς; Μα, με τους “Απαράδεκτους!” λέγανε στις αρχές του ’90 για την θρυλική σειρά του “Mega”, το εορταστικό επεισόδιο της οποίας ήταν “θεσμός”, σε μία εποχή που δεν υπήρχαν ακόμα οι πρωτοχρονιάτικες μουσικές εκπομπές-ρεβεγιόν και λίγο πριν ο Γιώργος Μαρίνος και η Ρούλα Κορομηλά γράψουν την δική τους τηλεοπτική ιστορία, ο πρώτος με τις “τσαούσες” του “CIAO Antenna” και η δεύτερη με το σόου-υπερπαραγωγή “Μπράβο”.

Οι “Απαράδεκτοι” μας σύστησαν τον Σπύρο Παπαδόπουλο, τον φιλόδοξο διαφημιστή που πασχίζει από την μια να “κονομήσει” στη νέα εποχή της ιδιωτικής τηλεόρασης και των ανοιχτών αγορών, αλλά από την άλλη τον κυνηγά το “αριστερό του παρελθόν”, με την ατάκα του “πέρασα και εγώ ένα Πολυτεχνείο” να έχει αφήσει ιστορία. Με το “σίριαλ” της Αριστεράς να μας απασχολεί ακόμα και σήμερα, ο χαρακτήρας του παραμένει άκρως επίκαιρος.

Ο “Σπύρος” συχνά καταφεύγει στην μαρξιστική θεώρηση, πότε για να εξηγήσει στην αφελή σύζυγο του, την απίστευτη Δήμητρα Παπαδοπούλου, πότε ζητήματα, όπως το Κουρδικό και το Μακεδονικό(!) πότε την ακρίβεια των ενοικίων και την στεγαστική κρίση (!). Το δε Πολυτεχνείο δεν τον αφήνει να “αγιάσει”, ούτε και στις κατακτήσεις του στο γυναικείο φύλο που δεν έχει και λίγες, εν άγνοια φυσικά της συζύγου του:

Μας σύστησαν βεβαίως τον Γιάννη Μπέζο, όπου για πρώτη φορά ένας ανοιχτά ομοφυλόφιλος χαρακτήρας έκανε την εμφάνισή του στην μικρή οθόνη, χωρίς να παρουσιάζεται ως καρικατούρα, όπως ήθελαν για χρόνια τα ψυχαγωγικά ήθη. Στους “Απαράδεκτους” ο Μπέζος δίνει πραγματικό ρεσιτάλ, εκτοξεύοντας φαρμακερά σχόλια και καυστικές ατάκες σε ρυθμό πολυβόλου. Συχνά δε συγκινεί με την μελαγχολία του και τα υπαρξιακά του ερωτήματα, όπως την ημέρα των γενεθλίων του, όπου αναρωτιόνταν “ποιος έφτιαξε το σύμπαν;”, στεναχωρώντας την φίλη του Δήμητρα και τον συγκάτοικο του, Βλάση (τον Σπύρο όχι, γιατί είναι «ολόκληρο γομάρι», όπως καυστικά λέει στο επεισόδιο ο “Γιάννης”!).

Δεν γίνεται να μην γίνει αναφορά στον Βλάση Μπονάτσο, τον “Βλάση” της σειράς, που δεν παίρνει τίποτα στα σοβαρά, πολιορκώντας διαρκώς το γυναικείο φύλο, γυρνώντας κάθε μέρα τα μπαρ και τα νυχτερινά κέντρα. Ο Μπονάτσος υποδύεται ουσιαστικά τον… εαυτό του, πρωτοπαρουσιάζοντας τις ατάκες και την τρέλα του, όπως ακριβώς τις λάνσαρε στα τηλεπαιχνίδια που μετέπειτα θα παρουσίαζε (βλέποντας το ξανά, συνειδητοποιείς πόσο λείπει από την ελληνική τηλεόραση).

Στο τέλος, ειδική μνεία πρέπει να γίνει στην Δήμητρα Παπαδοπούλου, την σεναριογράφο της σειράς. Η ίδια έχει ομολογήσει πως δεν είχε συλλάβει όταν πρωτο-παίχτηκε το σίριαλ πόσο διαχρονικό, καυστικό και επίκαιρο θα ήταν το χιούμορ της σειράς, που παραμένει αξεπέραστο ακόμα και σήμερα. Υποδύεται την σύζυγο του Σπύρου, την “Δήμητρα”, η οποία δεν έχει καμία σχέση με τις θεωρητικές αναζητήσεις του συζύγου της. Στην πραγματικότητα ουδόλως τις καταλαβαίνει (με τον Σπύρο να την περιφρονεί ανοιχτά) αν και με τον αυθορμητισμό της και την αυθεντικότητα της, “κέρδισε” τον διευθυντή του συζύγου της, όταν ο τελευταίος αποδείχτηκε πως δεν… πολυ-γούσταρε την “Κάστα-Ντίβα” όπως πίστευε ο Σπύρος, αλλά το “Δηλητήριο στην Φλέβα”!

Οι “Απαράδεκτοι” μικρότεροι ρόλοι

Οι “Απαράδεκτοι” μας σύστησαν την Ρένια Λουϊζίδου, το επίσημο “αμόρε” του “Βλάση” (ή “αστροπελέκι” κατά τον καυστικό “Γιάννη”, με την Λουϊζίδου να ομολογεί πως ακόμα την φωνάζουν έτσι!) και βεβαίως τον Βασίλη Χαλακατεβάκη, τον θρυλικό διαχειριστή “Βασίλη”, έναν συμπαθέστατο ηθοποιό που παραδόξως για χρόνια απουσίαζε από την τηλεόραση. Η δε μουσική επιμέλεια του Νίκου Μουρατίδη, επίσης εκπληκτική, με κλασικά διαμαντάκια των ’70ς και ’80ς να κοσμούν την σειρά, όπως και τους κλασικούς πια τίτλους έναρξης.

Όμως, το μοναδικό τους στίγμα άφησαν και οι γκεστ-σταρ σε επεισόδια της σειράς, όπως ο “πως τους πετσόκοψες έτσι” Γιώργος Γιαννόπουλος στον ρόλο ενός ταλαντούχου μαέστρου (πληροφορούμαστε πως μεταξύ άλλων έχει συνθέσει το “Έπεσε το Μπούρτζι αποβραδίς”) ή η χαρακτηριστική ηθοποιό των 90’ς, Βάνα Παρθενιάδου. Πρόκειται για την ποιήτρια “Βάνα Καρόλου-Λέκκα” που με τα (όντως εξαιρετικά) ποιήματα της “Πευκοβελόνες” και “Αρταξέρξης”, κατάφερε να μαγέψει τον Σπύρο (όχι όμως την υπόλοιπη παρέα).

Μοναδική η εμφάνιση του αξέχαστου Κωνσταντίνο Τζούμα, στον ρόλο του κουλτουριάρη Κωνσταντέν (εκεί ο Τζούμας αυτοσαρκάζονταν μοναδικά) που είχε αναλάβει να μυήσει τον Σπύρο στην βαριά κουλτούρα και διανόηση, προκειμένου ο φιλόδοξος διαφημιστής να καταφέρει να πλημμυρίσει τα εξώφυλλα των κοσμικών περιοδικών, όπως είχε κάνει ο μεγάλος ανταγωνιστής του, ο “Παρασκευάς”!

Σε ένα έτερο αξιομνημόνευτο επεισόδιο, εμφανίζεται ο “οικολόγος” (υποδυόμενος από τον Νίκο Αλεξίου, τον “Πλαπούτα” από ένα άλλο αγαπημένο σίριαλ, το “Της Ελλάδος τα παιδιά”) δηλαδή ένας “vegan”, πριν ακόμα ανακαλύψουμε τι ακριβώς είναι, που τρελαίνει τους “Απαράδεκτους”, υποχρεώνοντας τους να τρώνε χόρτα και σκληρά παξιμάδια, γιατί τα μαγειρεμένα κρέατα είναι “πτώματα”! Ποιος είπε ότι το χιούμορ ενός σίριαλ του 1991, δηλαδή 33 χρόνια πριν, δεν μπορεί να είναι διαχρονικό;

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι