Παγίδα ο δανεισμός των γλυπτών του Παρθενώνα
18/11/2024Λέγεται ο «μακροχρόνιος δανεισμός» των Γλυπτών του Παρθενώνος που προτείνει ο Νικόλας Κάλιναν, ο νέος διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου.
Θυμίζει τον Σπαρτιάτη προδότη Εφιάλτη που μέσω της Ανοπαίας Ατραπού οδήγησε τα Περσικά στρατεύματα του Ξέρξη στην περικύκλωση των 300 του Λεωνίδα, στις Θερμοπύλες το 480 π.Χ. Δεν υπάρχει άλλη εκδοχή από την απόλυτη επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στο Μουσείο της Ακροπόλεως για την πλήρη επανένωση της Μετόπης του Παρθενώνος.
Δεν είναι ζήτημα “ιδιοκτησίας”. Το αρχιτεκτονικό θαύμα, ο Παρθενώνας ανήκει στην πολιτισμένη ανθρωπότητα. Απλώς θεματοφύλακας του είναι η πόλις των Αθηνών, η αρχαιοτέρα πρωτεύουσα της Ευρώπης. Το προτεινόμενο χρησιδάνειο των Γλυπτών θα αναγνωρίσει τα δικαιώματα του Βρετανικού Μουσείου και θα εξαλείψει την κλοπή του λόρδου Έλγιν και την κλεπταποδοχή υπό του Αγγλικού δημοσίου.
Ανοπαία Ατραπός…
Η δήθεν επιστροφή των Γλυπτών θα είναι «προδοσία» την στιγμή που ήδη η Αγγλίδα υπουργός Πολιτισμού Λίζα Νάντι δέχεται μία «Καινοτόμο λύση» για το ζήτημα (Financial Times). Ακριβώς όπως η εμφάνιση του Εφιάλτη, όταν η άμυνα του Λεωνίδα νικούσε τον Ξέρξη στα στενά των Θερμοπυλών.
«Εταιρική σχέση συνεργασίας των μουσείων», που προτείνει η άσχετη διευθύντρια του Γκουγκενχάϊμ, Μαργκότ Βέστερμανν, με προϊόντα κλοπής/κλεπταποδοχής όπως των Γλυπτών και άλλα της Αποικιοκρατίας, δεν νοείται νομικώς και ηθικώς. Η ελληνική κυβέρνηση δεν πρέπει να παρασυρθεί στην παγίδα της νέας Ανοπαίας Ατραπού, του δανεισμού των Γλυπτών.
Ο Λεωνίδας καθιέρωσε το ΟΧΙ στην ελληνική παράδοση κι έμεινε στη παγκόσμια ιστορία. Μην γίνει “ΝΑΙ”, για εφήμερες πολιτικές εντυπώσεις.