ΣΙΝΕΜΑ

“Σε Κοντινό Πλάνο”: Όταν η μυθοπλασία επηρεάζει την πραγματικότητα…

"Σε Κοντινό Πλάνο": Όταν η μυθοπλασία επηρεάζει την πραγματικότητα...

Φτάνει να επενδύσουμε χρόνο και ενέργεια στα όνειρά μας… και η Λογική δεν είναι πάντα ο συντομότερος δρόμος ανάμεσα σε δύο ευθείες. Η Φαντασία έπλασε τον Κόσμο δια τού Λόγου, και μέσω του Συλλογικού Φαντασιακού μπορούμε να τον επαναδιατάξουμε.

Αυτή, άλλωστε, είναι και η δουλειά της Τέχνης και δη της Ποιητικής. Η Ποίηση μετακόμισε στον Κινηματογράφο και κατόπιν στα λοιπά οπτικοακουστικά μέσα, αενάως εξελισσόμενα, χάρη στην Τεχνολογία, που επιταχύνει την Επικοινωνία και την μετάδοση της Πληροφορίας, ικανή κι αναγκαία συνθήκη για τη Γνώση, για κάθε γνώση… Αυτή η άκρως ανθρώπινη αριστουργηματική ταινία, “Σε κοντινό πλάνο, μέσα στην ταινία, μέσα στην ταινία…” λειτουργεί σαν τους παράλληλους καθρέφτες στα παλαιά κουρεία: επιτρέπει πολλαπλές αντανακλάσεις μέχρι τα απώτατα όρια του Επιστητού.

Τελικά, κάθε βαθιά επιθυμία πραγματοποιείται: η εύπορη οικογένεια που δέχεται τον αντιποιητή διασήμου κινηματογραφιστή πρωταγωνιστεί εν τέλει στην ταινία, που φτιάχνει ένας άλλος δημιουργός!!! Αυτή κι αν είναι ανατροπή τής ανατροπής, ω ανατροπή! Τεχνικές δυσκολίες, κακός ήχος, πλάνα καδραρισμένα με τον περίγυρο, καταδεικνύουν την κοινωνική συνάφεια των πάντων, που τους συνδέει η αλληλεγγύη, Αποδοχή, παραδοχή, κατανόηση, ενσυναίσθηση, αλληλεγγύη, φιλία, συν-χώρεση! Υπάρχει πιο σύντομο, πιο σύγχρονο μήνυμα στην σπαρασσόμενη από εμφυλίους πολέμους υφήλιο; Κάθε πόλεμος εμφύλιος είναι, γιατί όλοι οι άνθρωποι είμαστε αδέρφια.

Διαφωτισμός υπέρ πάντων. Υπέρ Αδυνάμου ο Λόγος. Κι αν η Τέχνη δεν υπηρετεί τον απλό, αδύναμο, ανυπεράσπιστο, φτωχό άνθρωπο, τότε βραχύβια είναι και ΔΕΝ μας ενδιαφέρει. Το αριστούργημα τού Αμπάς Κιαροστάμι πλημμύρισε τον ατμοσφαιρικό θερινό σινεμά ΕΚΡΑΝ, στη γειτονιά μου, με τα πολλά νεογέννητα γατιά και τους αείλανθους, που λειτουργούν ως τεράστιες βεντάλιες. Και κάπου εκεί, στο ύψος, τα αστέρια, μας υπενθυμίζουν την ουράνια καταγωγή μας. ΕΚΡΑΝ και πάλι ΕΚΡΑΝ. Αξίζει να μείνεις Αύγουστο στην Αθήνα!

Σε Κοντινό Πλάνο

Nema-ye Nazdik/Close-Up“, 1990, Έγχρωμη, Διάρκεια: 98′, Δραματική, Ιρανική

Ένας άντρας οδηγείται σε δίκη κατηγορούμενος για απάτη, καθώς έχει πείσει μια οικογένεια να παίξει σε μια ανύπαρκτη ταινία, παριστάνοντας τον γνωστό Ιρανό σκηνοθέτη, Μοχσέν Μαχμαλμπάφ. Ποιο είναι, όμως, το κίνητρο μιας τέτοιας πράξης;

Σκηνοθεσία: Αμπάς Κιαροστάμι

Με τους: Χοσάιν Σαμπζιάν, Μοσέν Μαχμαλμπάφ, Αμπολφάζλ Αχάνκα

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι

Kαταθέστε το σχολιό σας. Eνημερώνουμε ότι τα υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται.

0 ΣΧΟΛΙΑ
Παλιότερα
Νεότερα Με τις περισσότερες ψήφους
Σχόλια εντός κειμένου
Δες όλα τα σχόλια
0
Kαταθέστε το σχολιό σαςx