We Are One: Δεκαήμερη κινηματογραφική φαντασμαγορία στο YouTube
01/05/2020Μια δεκαήμερη κινηματογραφική φαντασμαγορία υπόσχεται η πρωτοβουλία του φεστιβάλ Tribeca της Νέας Υόρκης και της πλατφόρμας βίντεο YouTube, να ενώσει δεκάδες φεστιβάλ κινηματογράφου ανά τον κόσμο σε ένα. Το παγκόσμιο διαδικτυακό φεστιβάλ “We Are One: A Global Film Festival” θα ξεκινήσει στις 29 Μαΐου, θα διαρκέσει ως τις 7 Ιουνίου και τα έσοδα από τις δωρεές των τηλεθεατών θα διατεθούν στο ταμείο αλληλεγγύης που έχει δημιουργήσει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας στο πλαίσιο της αντιμετώπισης του κορωνοϊού.
Η κίνηση έρχεται μετά από μια δύσκολη περίοδο και για τα κινηματογραφικά φεστιβάλ σε όλο τον πλανήτη, καθώς πολλά ακυρώθηκαν εντελώς, με αποτέλεσμα πολύμηνες προετοιμασίες να πάνε χαμένες. Πίσω από την πρωτοβουλία βρίσκεται το φεστιβάλ Tribeca της Νέας Υόρκης, που έχουν ιδρύσει ο ηθοποιός Ρόμπερτ ντε Νίρο και η παραγωγός Τζέιν Ρόζενθαλ, δημιουργοί της ομώνυμης εταιρείας παραγωγής Tribeca Productions. Στο We Are One θα συμμετάσχουν 20 διοργανώσεις από όλο τον κόσμο, μεταξύ αυτών τα Φεστιβάλ Καννών, Βενετίας, Βερολίνου, Τορόντο, BFI Λονδίνου, του Κάρλοβι Βάρι, του Τόκιο, της Ιερουσαλήμ, του Μαρακές, το ινδικό MAMI κ.ά.
Η πρόσβαση στο περιεχόμενο του We Are One για τους χρήστες του YouTube θα είναι δωρεάν, και θα περιλαμβάνει ταινίες μεγάλου και μικρού μήκους, ντοκυμαντέρ, ζωντανή μουσική, stand-up κωμωδία αλλά και εκπομπές συζητήσεων. Επίσης, θα προβληθεί αποκλειστικό νέο υλικό, λεπτομέρειες για το οποίο θα δοθούν μέσα στο Μάιο. Για τις ανάγκες της ψηφιακής διοργάνωσης, θα συνεργαστεί πλήθος καλλιτεχνών και τεχνικών.
Ο κινηματογράφος στο YouTube
Σε δελτίο Τύπου, η διευθύνουσα σύμβουλος της Tribeca μίλησε για το «μοναδικά ισχυρό ρόλο των ταινιών να εμπνέουν και να ενώνουν τους ανθρώπους πέρα από τα σύνορα και τις διαφορές τους, ώστε να βοηθήσουν στην “επούλωση” του κόσμου» από την κρίση της πανδημίας. Η συνεργασία της εταιρείας με το YouTube έχει στόχο να πάει ένα βήμα παραπέρα το κλίμα της διαδικτυακής πρόσβασης σε περιεχόμενο ψυχαγωγίας και διασκέδασης, μετά την πρωτοβουλία πολλών θεάτρων και μουσείων να διαθέσουν δωρεάν παραστάσεις και εκθέσεις, αντίστοιχα, online.
Όπως σημείωσε ο Ρόμπερτ Κινκλ, στέλεχος του YouTube, δεν έχει ξαναγίνει ποτέ κάτι παρόμοιο, και σε τέτοια διάρκεια, και υπόσχεται ότι η πλατφόρμα θα φιλοξενήσει επιλεγμένο, «φανταστικό περιεχόμενο δωρεάν για τους σινεφίλ σε όλο τον κόσμο». Η ιδέα, πάντως, θα βασιστεί σε μικρότερης εμβέλειας τηλεοπτικά event, όπως για παράδειγμα το μουσικό One World: Together at Home, που επιμελήθηκε η Lady Gaga και περιελάμβανε καλλιτέχνες από τον Έλτον Τζον ως τον Στίβι Γουόντερ και μεταδόθηκε από το YouTube και το FACEBOOK.
Σημειώνεται ότι το φεστιβάλ δεν πρόκειται να αντικαταστήσει τα “κανονικά” φεστιβάλ, ορισμένα από τα οποία εξετάζουν το ενδεχόμενο να μεταφέρουν τη διοργάνωση αργότερα μέσα στο 2020. Για παράδειγμα, το Φεστιβάλ Καννών δεν έχει ακυρωθεί, αλλά ο Τιερί Φρεμώ, ένας εκ των διοργανωτών, έχει μιλήσει για επερχόμενη «έκπληξη», που πιθανολογείται να είναι κάποιας μορφής εκδήλωση που θα είναι προσβάσιμη ηλεκτρονικά.
Μέχρι τα τέλη Απριλίου, πάντως, από τη λίστα του We Are One απουσιάζουν κινεζικές διοργανώσεις. Σχεδόν παράλληλα με την ανακοίνωση της πρωτοβουλίας αυτής, το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Πεκίνου ανακοίνωσε το δικό online γεγονός, διάρκειας πέντε ημερών, από την 1η ως την 5η Μαΐου. Το περιεχόμενο, που αφορά στο κινεζικό κοινό, θα μεταδοθεί ζωντανά μέσω της κινέζικης πλατφόρμας βίντεο iQIYI.