Γερμανία και Ολλανδία δίνουν επιδοτήσεις 6.000 και 4.000 ευρώ για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Πόσο "καίει" το ηλεκτρικό ΙΧ – 120 στην Ελλάδα – Διαγκωνισμός για τους φορτιστές, Όλγα Μαύρου

Η Άνγκελα Μέρκελ ανακοίνωσε σήμερα μια δέσμη μέτρων ύψους 130 δισ. ευρώ για την ανάκαμψη της γερμανικής οικονομίας

Το σχέδιο προβλέπει μεταξύ άλλων επιδόματα, φοροαπαλλαγές, οικονομικά κίνητρα και μειώσεις σε τιμολόγια υπηρεσιών.

Στον κλάδο της βιομηχανίας των αυτοκινήτων, η Γερμανία, μέχρι το τέλος του 2021 θα επιδοτεί με 6.000 ευρώ την αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων καθαρής αξίας έως 40.000 ευρώ. Μέχρι σήμερα, η επιδότηση αυτή ανέρχονταν στα 3.000 ευρώ, ενώ σε συνδυασμό με τα 3.000 ευρώ που δίνουν ως επιδότηση οι αυτοκινητοβιομηχανίες, το συνολικό όφελος για την αγορά ενός ηλεκτρικού μοντέλου με αξία έως 40.000 ευρώ φτάνει τα 9.000 ευρώ.

Επίσης η Μέρκελ ανακοίνωσε πως μειώνεται ο ΦΠΑ στην αγορά αυτοκινήτου από το 19% στο 16%, ενώ από την 1 Ιανουαρίου του 2021 θα τεθεί σε ισχύ η επιβολή κλιμακωτού φόρου επί των οχημάτων που εκπέμπουν άνω των 95 γρ/χλμ CO2.

Παράλληλα η Γερμανία ανακοίνωσε πως πρέπει όλα τα πρατήρια καυσίμων στη χώρα, που αγγίζουν τις 14.118, να προσφέρουν και σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.

Στη Γερμανία, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούσαν μόλις το 1,8% των ταξινομήσεων νέων επιβατικών αυτοκινήτων πέρυσι, με τα αυτοκίνητα ντίζελ και βενζίνης να αντιπροσωπεύουν το 32% και το 59,2% αντίστοιχα.

Τον Μάιο πουλήθηκαν στη Γερμανία 168.148 νέα αυτοκίνητα και μόλις τα 5.578 εξ’αυτών, το 3,3%, ήταν ηλεκτρικά. Το 51,1% ήταν βενζινοκίνητα, το 31,6% ήταν πετρελαιοκίνητα και το 17,6% ήταν υβριδικά ή plug-in υβριδικά.

Έως τον Μάρτιο του 2020, η Γερμανία διέθετε 27.730 σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όταν απαιτούνται τουλάχιστον 70.000 σταθμοί φόρτισης και 7.000 σταθμοί γρήγορης φόρτισης.

Στην Ολλανδία από την άλλη, από την 1η Ιουλίου επιδοτείται με 4.000 ευρώ η αγορά ενός νέου ηλεκτρικού οχήματος με αξία από 12.000 έως 45.000 ευρώ, ενώ η αγορά ενός μεταχειρισμένου ηλεκτρικού μοντέλου επιδοτείται με 2.000 ευρώ.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι