Οι εισπρακτικές μέσα στην πανδημία χειρότερες και από το 2019

Με 158 ψήφους υπέρ πέρασε ο προϋπολογισμός

Πρόστιμα που φτάνουν τις 700.000 ευρώ επιβλήθηκαν το 2019 και το 2020 σε εισπρακτικές εταιρείες για την συμπεριφορά τους προς δανειολήπτες, με πολύ περισσότερες μάλιστα καταγγελίες το 2020, καθώς οι οχλήσεις δεν σταμάτησαν παρά τις καραντίνες και την πανδημία.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου Ανάπτυξης, το 2019 υποβλήθηκαν στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων 185 καταγγελίες καταναλωτών για παράνομη όχληση από εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών και χρηματοπιστωτικά ιδρύματα για ληξιπρόθεσμές οφειλές τους και επιβλήθηκαν 49 διοικητικές κυρώσεις συνολικού ύψους 470.000 ευρώ για παραβάσεις των διατάξεων του ν.3758/2009.

Αντίστοιχα, για το έτος 2020, υποβλήθηκαν 274 καταγγελίες και επιβλήθηκαν 19 διοικητικές κυρώσεις συνολικού ύψους 231.000 ευρώ. Άγνωστο για ποιο λόγο ενώ ήταν περισσότερες οι καταγγελίες μέσα στο 2020, επιβλήθηκαν λιγότερες κυρώσεις σε σύγκριση με το 2019.

Συγκεκριμένα, τα πρόστιμα στις εν λόγω εταιρείες αφορούσαν κυρίως σε:
• όχληση οφειλετών πριν την πάροδο των δέκα ημερών από την ημέρα που κατέστη ληξιπρόθεσμη η οφειλή τους,
• όχληση οφειλετών με κλήσεις σε τηλέφωνο εργασίας,
• όχληση οφειλετών παρά την ύπαρξη ρύθμισης των οφειλών η οποία τηρείται,
• παρέκκλιση από τις εντολές του δανειστή,
• παραπλανητική πληροφόρηση,
• επίδειξη προσβλητικής συμπεριφοράς κατά την τηλεφωνική επικοινωνία.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι

0
Kαταθέστε το σχολιό σαςx