Οι Έλληνες εφοπλιστές προτιμούν τη σημαία Λιβερίας! Μόλις το 16% των πλοίων τους έχει ελληνική σημαία

Οι Έλληνες εφοπλιστές προτιμούν τη σημαία Λιβερίας! Μόλις το 16% των πλοίων τους έχει ελληνική σημαία

Οι Έλληνες εφοπλιστές προτιμούν τη σημαία Λιβερίας! Αυτό αποτυπώνεται στα ετήσια στατιστικά στοιχεία για τον ελληνόκτητο στόλο.

Τα στοιχεία έδωσε και φέτος στη δημοσιότητα η Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας (Committee) του Λονδίνου.

Η δύναμη του ελληνόκτητου στόλου 2010-2020

Συγκεκριμένα, στα παραπάνω στοιχεία φαίνεται ξεκάθαρα ότι μόλις το 16% των ελληνόκτητων ποντοπόρων πλοίων, χωρητικότητας άνω των 1000 κόρων, έχει υψωμένη την ελληνική σημαία. Αντίθετα, το 84% έχει υψωμένες ξένες σημαίες, με τα περισσότερα (22%) να προτιμούν τη σημαία Λιβερίας και το 21% τη σημαία των Νήσων Μάρσαλ!….

Είναι επίσης αξιοσημείωτο ότι κατά τη τελευταία χρονιά η σημαία Λιβερίας ενισχύθηκε με 26 ελληνόκτητα πλοία ενώ την ίδια ώρα η ελληνική σημαία είχε απώλεια 35 πλοίων, που είχαν συνολικά μεταφορική ικανότητα 2.621.245.

Σε απόλυτους αριθμούς, οι σημαίες Λιβερίας και Νήσων Μάρσαλ αριθμούν 866 και 850 ελληνόκτητα ποντοπόρα πλοία, αντίστοιχα. Ακολουθεί η σημαία της Μάλτας με 673 πλοία και έπεται η ελληνική σημαία, την οποία έχουν υψωμένη μόλις 636 πλοία.
Μείωση κατά 22 πλοία είχε και το κυπριακό νηολόγιο, το οποίο έχει πλέον περιοριστεί στις προτιμήσεις των Ελλήνων εφοπλιστών καθώς έχει αρχίζει να εφαρμόζει περισσότερα ποιοτικά χαρακτηριστικά, ακολουθώντας την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Έτσι, πλέον, τη κυπριακή σημαία φέρει μόλις το 6% των ελληνόκτητων πλοίων.

Τι δείχνουν τα παραπάνω στοιχεία; Ότι όταν οι περισσότεροι εφοπλιστές και η κυβέρνηση μιλάνε για ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού νηολογίου εννοούν πως θέλουν την ελληνική σημαία σε όρους σύνθεσης πληρώματος και αμοιβών (σ.σ. έτσι και αλλιώς φορολογία δεν πληρώνουν οι εφοπλιστές), να «ανταγωνίζεται» τις σημαίες ευκαιρίας της Λιβερίας και των Νήσων Μάρσαλ….

Κατανομή του ελληνόκτητου στόλου κατά σημαία

Κατανομή του ελληνόκτητου στόλου κατά σημαία
Τέλος, από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι συγκριτικά με το Μάρτιο του 2019 ο ελληνόκτητος στόλος μειώθηκε αριθμητικά κατά 49 πλοία και περιορίστηκε στα 3.968 ποντοπόρα πλοία. Να σημειωθεί, πάντως, ότι η μείωση του ελληνόκτητου στόλου έχει αρχίσει από το 2018, οπότε αριθμούσε 4.148 πλοία ενώ το 2019 είχε περιοριστεί στα 4.017. Με τη φετεινή μείωση έφτασε στα επίπεδα του 2014, οπότε αριθμούσε 3.091 πλοία.

Ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνόκτητου στόλου αυξήθηκε ελαφρά στα 11,7 χρόνια αλλά είναι ένας σύγχρονος στόλος, με χαμηλότερο κατά 2,4 έτη μέσο όρο ηλικίας από τον παγκόσμιο στόλο. Ειδικά, τα υπό ελληνική σημαία ποντοπόρα πλοία έχουν μέσο όρο ηλικίας τα 13,7 χρόνια.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι