ΥΠΕΝ: Προτεραιότητα το Εθνικό Σύστημα Θαλάσσιας Επιτήρησης

ΥΠΕΝ: Προτεραιότητα το Εθνικό Σύστημα Θαλάσσιας Επιτήρησης

Την άμεση υλοποίηση ενός μεγάλου εθνικού έργου, που θα βοηθήσει στην καλύτερη επιτήρηση του θαλάσσιου χώρου του ανατολικού Αιγαίου και θα συμβάλλει στην αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση των μεταναστευτικών ροών, έχει στόχο το υπουργείο Ναυτιλίας, δρομολογώντας μέχρι τα τέλη του 2020 την υπογραφή σύμβασης για την υλοποίησή του.

Το εθνικό Σύστημα Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Επιτήρησης (ΣΟΘΕ) αποτελεί, κατά τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη, απόλυτη προτεραιότητα, καθώς εάν δεν υπογραφεί η σύμβασή του στο συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο, κινδυνεύει να χαθεί ένα έργο «με μεγάλο εθνικό ρόλο». Μιλώντας στο Λονδίνο, όπου στο πλαίσιο διήμερης επίσκεψής του συναντήθηκε με τον γενικό γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) Κίτακ Λιμ και την υφυπουργό Μεταφορών της Βρετανίας αρμόδια για ναυτιλιακά θέματα Νουσράτ Γκανί, ο Έλληνας υπουργός δήλωσε ότι το μεταναστευτικό πρόβλημα προβληματίζει την κυβέρνηση, η οποία βρίσκεται σε συνεχή εγρήγορση και εξοπλίζεται για να είναι σε θέση να προστατεύσει τα θαλάσσια σύνορα.

Επεσήμανε ότι το μεταναστευτικό είναι ζήτημα ευρωπαϊκής στρατηγικής, καθώς τα ελληνικά είναι ευρωπαϊκά σύνορα. «Για τη λύση ή αντιμετώπιση του ζητήματος πρέπει όλοι να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και να δείξουν ευρωπαϊκή αλληλεγγύη», τόνισε. Πρόσθεσε επιπλέον ότι η πολιτική ηγεσία οφείλει να «τρέξει» το συντομότερο δυνατόν το εξοπλιστικό σκέλος, ώστε να μη χαθεί ούτε ευρώ από τα ευρωπαϊκά κονδύλια. Στο πλαίσιο αυτό πρόκειται να κατατεθεί νέα πρόταση για κονδύλια ύψους 200 εκατομμυρίων ευρώ από το νέο ΕΣΠΑ, ενώ έχει υποβληθεί αίτημα συνδρομής οικονομικής βοήθειας στον Frontex για την ενίσχυση με εξοπλισμό και προσωπικό των λιμεναρχείων.

Το Σύστημα Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Επιτήρησης θα δίνει τη δυνατότητα να υπάρχει πλήρης εικόνα του Αιγαίου, σε πραγματικό χρόνο, τόσο στο επιχειρησιακό κέντρο του υπουργείου Ναυτιλίας όσο και στο ΓΕΕΘΑ, για τον καλύτερο συντονισμό των επιχειρήσεων. «Κάθε λιμεναρχείο θα έχει σε real time την εικόνα για το τι συμβαίνει στην θαλάσσια περιοχή. Θα μπορούν να γίνονται οι έλεγχοι, ο εντοπισμός και η αξιοποίηση των επιχειρησιακών μέσων με μικρότερο κόστος και μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα», εξήγησε.

Ο κ. Πλακιωτάκης ανέφερε ότι η κυβέρνηση είχε εξασφαλίσει (2012-’14) κονδύλια ύψους 200 εκατομμυρίων ευρώ για το έργο, η δρομολόγηση του οποίου καθυστέρησε την επόμενη περίοδο. Το ΚΥΣΕΑ αποφάσισε την άμεση υλοποίησή του και στόχος του υπουργείου είναι η υπογραφή της σύμβασης στα τέλη του 2020, ενώ η ολοκλήρωση και λειτουργία του αναμένεται μέχρι τα τέλη του 2022.

Η παρακολούθηση του θαλάσσιου χώρου θα γίνει εφικτή με την τοποθέτηση, σε στρατιωτικά φυλασσόμενους χώρους, στύλων πάνω στους οποίους θα τοποθετηθούν ραντάρ, κάμερες και θερμικές κάμερες, που θα συνδέονται με οπτικές ίνες με συστήματα πληροφορικής ώστε να δίνεται η συνολική εικόνα στα επιχειρησιακά κέντρα και το αρχηγείο του στόλου.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι