Επιμένει ο Γεραπετρίτης για την απομάκρυνση της “ροζ σημαίας” από το Προξενείο

Επιμένει ο Γεραπετρίτης για την απομάκρυνση της “ροζ σημαίας” από το Προξενείο

Συνεχίζονται οι αντιδράσεις για την παρέμβαση Γεραπετρίτη στην έκθεση νέων καλλιτεχνών στο Προξενείο της Ελλάδας στη Νέα Υόρκη και την απομάκρυνση της “ροζ σημαίας” έργο της εικαστικού Γεωργίας Λαλέ για την βία εις βάρος των γυναικών.

Σε συνέντευξη στον ραδιοφωνικό σταθμό ΣΚΑΪ σήμερα ο Γιώργος Γεραπετρίτης τόνισε ότι είναι φιλότεχνος και σταθερά υπέρ της ελευθερίας έκφρασης της τέχνης και είπε ότι το έργο θα μπορούσε να εκτίθεται σε μουσείο ή γκαλερί. Αλλά το προξενείο είναι διαφορετική περίπτωση και οφείλει να τηρεί τα σύμβολα και να εξυπηρετεί τους Έλληνες.

Ο υπουργός Εξωτερικών τόνισε ότι η οδηγία να απομακρυνθεί η εικαστική ροζ σημαία της Γεωργίας Λαλέ είχε δοθεί πριν από την παρέμβαση του κ. Νατσιού, επικεφαλής του κόμματος ΝΙΚΗ στη Βουλή. Συνεπώς είπε ο κ. Γεραπετρίτης δεν ήταν θέμα ανταπόκρισης στην καταγγελία Νατσιού. Ο κ. Γεραπετρίτης επέμεινε ότι τα εθνικά σύμβολα πρέπει να είναι ακέραια στις διπλωματικές υπηρεσίες της Ελλάδας. «Ως πολίτης μπορεί να έχω μία άποψη, ως υπουργός όμως πρέπει να υπηρετώ ουδέτερος, από τη θέση που βρίσκομαι». Δεν ήταν θέμα μηνύματος, αλλά εθνικών συμβόλων τόνισε ο κ. Γεραπετρίτης.

Το θέμα πάντως έχει πάρει μεγάλες πολιτικές διαστάσεις και δεν είναι μόνον οι αντιδράσεις από την πλευρά των κομμάτων της Αριστεράς. Αποστάσεις από την παρέμβαση του υπουργού Εξωτερικών πήραν η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη και ο υπουργός Μετανάστευσης Δημήτρης Καιρίδης. Δριμεία κριτική στην παρέμβαση Γεραπετρίτη άσκησε η πρώην υπουργός Εξωτερικών Ντόρα Μπακογιάννη.

Καταγγελία της βίας κατά των γυναικών

Η σημαία στο Γενικό Προξενείο στη Νέα Υόρκη, εκτέθηκε στο πλαίσιο έκθεσης της Γεωργίας Λαλέ, (εικονίζεται στην φωτογραφία με τον γενικό πρόξενο Κωνσταντίνο Κωνσταντίνου) που πραγματεύεται το φαινόμενο της ενδοοικογενειακής βίας και των εγκλημάτων με θύματα γυναίκες. Όπως αναφέρεται επεξηγηματικά, «το έργο τέχνης δημιουργείται από σεντόνια, δωρεά γυναικών που ζουν στην Ελλάδα. Αυτές οι γυναίκες έχουν φαινομενικά λίγα κοινά πράγματα, αλλά όλες έχουν ξαπλώσει σε αυτά τα σεντόνια απελπισμένες και φοβισμένες».

«Η πλειονότητα των θυμάτων γυναικοκτονίας δολοφονούνται στα σπίτια τους και στα κρεβάτια τους. Η ζωή τους τελειώνει στο κρεβάτι που στρώνουν κάθε πρωί. Τα σεντόνια τους απορροφούν το αίμα τους» έχουν αναφέρει σχετικά οι διοργανωτές της έκθεσης. Πρόκειται, δηλαδή, για μία συμβολικά βαμμένη σε χρώμα ροζ σημαία, που στόχο έχει να αναδείξει το ακανθώδες ζήτημα της ενδοοικογενειακής βίας και τις διαστάσεις που έχει λάβει στις μέρες μας».

Το Carte Blanche Project είναι ένα πιλοτικό πρόγραμμα έκθεσης καλλιτεχνών που σχεδιάστηκε και παρουσιάστηκε από το γενικό προξενείο της Ελλάδας στη Νέα Υόρκη σε συνεργασία με τη συμβουλευτική επιτροπή τεχνών, που αποτελείται από την Ειρήνη Λιναρδάκη, τη Νατάσα Κατερινοπούλου, τη Λολίτα Κουτούδη και τον Πάνο Τσαγκάρη. Το πρόγραμμα υποστηρίζεται από το Ελληνοαμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο. Στοχεύει να παρουσιάσει τη δουλειά καλλιτεχνών από την Ελλάδα που ζουν ή και εργάζονται στη Νέα Υόρκη.

 

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι