Κι άλλα προβλήματα στην Boeing – Αποκολλήθηκε κάλυμμα του κινητήρα και έγινε κουρέλι
08/04/2024Κάλυμμα κινητήρα επιβατικού αεροσκάφους Boeing 737-800 της Southwest Airlines αποκολλήθηκε κατά την απογείωση του αεροπλάνου από το Ντένβερ του Κολοράντο, και χτύπησε το πτερύγιο καμπυλότητας. Το συμβάν οδήγησε σε νέες έρευνες για την εταιρεία που εδώ και πολύ καιρό παρουσιάζει κάθε τόσο και ένα διαφορετικό πρόβλημα στα αεροσκάφη της.
Από την αποκόλληση δεν τραυματίσθηκε κανείς. Το αεροσκάφος, που εκτελούσε πτήση προς το Χιούστον του Τέξας, ξαναπροσγειώθηκε στο Ντέβνερ. Αυτά συνέβησαν στο διεθνές αεροδρόμιο του Ντένβερ στις 08:15 τοπική ώρα (χθες, 17:15 ώρα Ελλάδας).
🚨BREAKING: Southwest Airlines Boeing 737 engine rips apart during takeoff.
A Southwest Airlines flight bound for Houston immediately returned to Denver.
Maybe Boeing can spend less time on DEI and focus more on safety of their aircrafts and passengers. pic.twitter.com/8iUp9WccHI
— I Meme Therefore I Am 🇺🇸 (@ImMeme0) April 7, 2024
Το αεροσκάφος μετέφερε 135 επιβάτες και είχε εξαμελές πλήρωμα. Έφθασε σε ύψος 10.300 ποδών (3.140 μέτρων) προτού επιστρέψει στο Ντένβερ, περίπου 25 λεπτά μετά την απογείωση. Όπως ανακοινώθηκε, το συγκεκριμένο αεροσκάφος τέθηκε σε υπηρεσία τον Ιούνιο του 2015. Δεν έχει απαντηθεί το ερώτημα πότε έγινε η τελευταία συντήρηση του κινητήρα
Ο τύπος 737-800 —έχουν παραδοθεί σχεδόν 5.000 δείγματα σε πελάτες της Μπόινγκ— ανήκει στην προηγούμενη γενιά από την τρέχουσα, την 737 NG, που διαδέχθηκε η 737 Max.
Επιβάτης μοιράστηκε μέσω X βίντεο στο οποίο εικονίζεται το κάλυμμα του κινητήρα καθώς φεύγει από τη θέση του και γίνεται κομμάτια, που παρασύρονται από τον άνεμο.
Η Μπόινγκ, η μια από τις δυο μεγαλύτερες κατασκευάστριες αεροσκαφών στον κόσμο, απασχόλησε ξανά την επικαιρότητα όταν πάνελ εξόδου κινδύνου που δεν ήταν βιδωμένο σωστά αποκολλήθηκε από 737 Max σε ύψος 16.000 ποδών την 5η Ιανουαρίου.
Έπειτα από εκείνο το συμβάν, η FAA καθήλωσε τα αεροσκάφη του τύπου Max 9 στο έδαφος για εβδομάδες, απαγόρευσε στην Μπόινγκ να αυξήσει τον ρυθμό παραγωγής των αεροπλάνων του τύπου και τη διέταξε να καταρτίσει και να της παρουσιάσει συνεκτικό σχέδιο για την αντιμετώπιση «συστημικών προβλημάτων ελέγχου ποιότητας» εντός 90 ημερών.
Η παραγωγή μειώθηκε κάτω από τα 38 Max στον μήνα που επιτρέπει η FAA. Το υπουργείο Δικαιοσύνης διενεργεί έρευνα ποινικής φύσης για το συμβάν του Ιανουαρίου.
Η Μπόινγκ πέρασε πιθανόν τη σοβαρότερη κρίση της ιστορίας της όταν δυο Max συνετρίβησαν, στην Ινδονησία και στην Αιθιοπία, χωρίς να επιζήσει κανείς από τους συνολικά 346 επιβαίνοντες, στα τέλη του 2018 και στις αρχές του 2019· αιτία ήταν κυρίως πρόβλημα στο λογισμικό αποτροπής απώλειας στήριξης MCAS, που βασιζόταν σε δεδομένα μόνο ενός αισθητήρα, ενώ οι πιλότοι δεν είχαν εκπαιδευτεί για αυτό. Ολόκληρος ο στόλος των Max καθηλώθηκε από τον Μάρτιο του 2019 ως τον Νοέμβριο του 2020. Το ζήτημα επιλύθηκε και τα αεροσκάφη του τύπου εντέλει επέστρεψαν στους αιθέρες, αλλά τα Max συνεχίζουν να παρουσιάζουν προβλήματα.