Χατζηδάκης για αποκρατικοποιήσεις: “Φέρνουν επενδυτές, αυξάνουν τα δημόσια έσοδα”

Χατζηδάκης για αποκρατικοποιήσεις: “Φέρνουν επενδυτές, αυξάνουν τα δημόσια έσοδα”
O υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης, παρουσιάζει κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου το Μεσοπρόθεσμο Δημοσιονομικό-Διαρθρωτικό Σχέδιο 2025-2028, Αθήνα Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2024. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΟΡΕΣΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ

Τα προγράμματα αποκρατικοποιήσεων της κυβέρνησης υπερασπίστηκε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, απευθυνόμενος στην Ολομέλεια της Βουλής.

Οι 11 αποκρατικοποιήσεις που ολοκληρώθηκαν από την κυβέρνηση της ΝΔ από τις εκλογές του 2023, είναι ωφέλιμες όχι μόνο διότι εισφέρουν 7,8 δισεκατομμύρια εσόδων στο Δημόσιο, αλλά κυρίως γιατί στέλνουν μήνυμα ότι η Ελλάδα αλλάζει, τόνισε ο

Στο πλαίσιο της συζήτησης του νομοσχεδίου για την νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, που ψηφίζεται σήμερα από την Βουλή, ο κ. Χατζηδάκης επανέλαβε ότι ο αριθμός των 11 αποκρατικοποιήσεων αποτελεί ρεκόρ, με τελευταία την αποκρατικοποίηση του 10% των μετοχών της Εθνικής Τράπεζας με υπερκάλυψη κατά 12 φορές.

«Αυτό σημαίνει ότι η Ελλάδα βρίσκεται στον επενδυτικό χάρτη, ότι υπάρχουν ευκαιρίες για ανάπτυξη, νέες και καλύτερες θέσεις εργασίας και προοπτικές για τον Έλληνα πολίτη», τόνισε και προσέθεσε πως η χώρα δεν έχει πια το κρατικιστικό μοντέλο αλλά οικονομία της αγοράς, που είναι προϋπόθεση για ανάπτυξη και κοινωνική πολιτική. «Δεν είναι μόνο μέθοδος μείωσης του χρέους αλλά και μοχλός ανάπτυξης. Διότι με τις αποκρατικοποιήσεις, αντί για προβληματικές καταστάσεις που πέφτουν στο τέλος στο κεφάλι των πολιτών και των φορολογουμένων, έρχονται επενδυτές που λειτουργούν καλύτερα τους οργανισμούς και τις επιχειρήσεις που αποκρατικοποιούνται» υπογράμμισε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.

Αναφέρθηκε δε σε συγκεκριμένα παραδείγματα αποκρατικοποιήσεων που είναι:

-Η Ολυμπιακή Αεροπορία για την οποία τόνισε ότι οι φορολογούμενοι πλήρωναν 350 εκατομμύρια το χρόνο, δηλαδή ένα εκατομμύριο την ημέρα, για να συντηρείται η Ολυμπιακή, ενώ τώρα το Δημόσιο εισπράττει από τις δύο εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο, από φόρους και ασφαλιστικές εισφορές. «Αυτή είναι η επιτυχία των αποκρατικοποιήσεων», παρατήρησε.

-Τα περιφερειακά αεροδρόμια, της Θεσσαλονίκης, της Μυκόνου, της Κέρκυρας, της Σαντορίνης, της Ρόδου για την αποκρατικοποίηση των οποίων ο κ. Χατζηδάκης δήλωσε υπερήφανος, καθώς κάλεσε το όλους να θυμηθούν πώς ήταν και πώς είναι σήμερα. «Δεν είναι μόνο ότι το Δημόσιο σταμάτησε να πληρώνει για τη συντήρηση των αεροδρομίων, αλλά έχουμε και πιο σύγχρονη εικόνα τουριστικού προϊόντος», είπε.

-Τα Λιμάνια, του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, που όπως ανέφερε ο υπουργός δεν ήταν αυτό που άξιζε η χώρα και αυτό που ήθελαν ο εμπορικός και ο ναυτιλιακός κόσμος. Αντιπαρέβαλε με τη σημερινή εικόνα τους λέγοντας πως το λιμάνι του Πειραιά έχει φθάσει σήμερα σε ορισμένες δραστηριότητες στην τέταρτη θέση στην Ευρώπη, ενώ και στη Θεσσαλονίκη υπάρχει μεγάλη διαφορά στον κύκλο εργασιών και τις θέσεις εργασίας.

Η σύμβαση για την Αττική Οδό οδηγεί σε σημαντική μείωση του δημόσιου χρέους

Αναφερόμενος ειδικότερα στην Αττική Οδό ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας υπογράμμισε τα βασικά στοιχεία της σύμβασης, που κυρώνεται από την Ολομέλεια σημειώνοντας ότι το οικονομικό αντάλλαγμα των 3,27 δισ. ευρώ είναι το μεγαλύτερο που έχει εισπράξει ποτέ το Δημόσιο και σίγουρα το ΤΑΙΠΕΔ από τότε που συνεστήθη. «Ορισμένοι έθεσαν το ζήτημα γιατί δεν είναι ακόμη υψηλότερο το τίμημα. Υπήρξε ένας διαγωνισμός, ο πλειοδότης έδωσε 3,27 δισ. και οι άλλοι 2-2,4 δισ. Αν υπήρχαν τόσο μεγάλα κέρδη γιατί τόσοι ελληνικοί και διεθνείς οίκοι δεν έδωσαν κάτι παραπάνω; Αυτές οι θεωρίες απέχουν πάρα πολύ από την πραγματικότητα», τόνισε ο κ. Χατζηδάκης, απαντώντας σε σχετικές παρατηρήσεις βουλευτών της αντιπολίτευσης. Υπενθύμισε δε, ότι πέρα από το εφάπαξ αντάλλαγμα, ο παραχωρησιούχος θα αποδίδει ετησίως στο Δημόσιο και το 7,5% των εσόδων.

Σχετικά με τη διάθεση του οικονομικού ανταλλάγματος, υπογράμμισε ότι τα έσοδα θα συμβάλουν ώστε να μειωθεί περαιτέρω το χρέος σχεδόν κατά 1,5 μονάδα του ΑΕΠ, ήδη από φέτος. «Το χρέος είχε ξεπεράσει το 200% του ΑΕΠ το 2021 λόγω και των δαπανών για την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας. Φέτος θα είναι 153% και το 2028 θα είναι 133%. Δεν είναι μόνο δικές μας εκτιμήσεις αλλά και της ΕΕ και των οίκων αξιολόγησης. Η μείωση του χρέους δεν είναι μόνο λογιστικό ζήτημα αλλά είναι μήνυμα αξιοπιστίας και διαβατήριο για να γίνουν επενδύσεις, να ανοίξουν καινούργιες και καλύτερες δουλειές. Αφορά άμεσα την καθημερινότητά μας», σημείωσε ειδικότερα ο υπουργός.

Αναφερόμενος στην ευρύτερη σημασία της Σύμβασης είπε πως είναι μια πολύ μεγάλης κλίμακας επένδυση που στέλνει μήνυμα εμπιστοσύνης στην οικονομία, το οποίο φτάνει στις αγορές και τους επενδυτές διεθνώς. «Είναι ένα θετικό μήνυμα για την Ελλάδα», προσέθεσε.

Για τη μείωση του αντιτίμου των διοδίων, από 2,8 σε 2,5 ευρώ, ο κ. Χατζηδάκης, διερωτήθηκε αν όσοι διαμαρτύρονται θέλουν να μη μειωθούν και απευθυνόμενος προς τα έδρανα της αντιπολίτευσης είπε: «Αν στενοχωριέστε για κάποιους λόγους από τη μείωση, πείτε το να αυξηθούν στα 2,8 ευρώ».

Για τις υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου, τόνισε ότι η σύμβαση προβλέπει επενδύσεις ύψους 380 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό της Αττικής Οδού, λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών, έλεγχο από το Δημόσιο για την επίτευξη δεικτών απόδοσης και αυστηρές ποινές αν ο παραχωρησιούχος δεν εκπληρώνει τις υποχρεώσεις αυτές. «Σκεφτείτε αν δεν υπήρχε η συνέχεια της Σύμβασης ή αν ξαναγυρνούσαμε στο “άγιο” -όπως ορισμένοι πιστεύουν Δημόσιο- και χρειαζόταν να διαχειρίζεται το Δημόσιο αυτό το έργο, με την τεράστια επιτυχία που χειρίστηκε άλλα έργα με όλες τις κυβερνήσεις», κάλεσε στο σημείο αυτό το Σώμα.

«Πιστεύω στις αποκρατικοποιήσεις, όχι απλώς ιδεολογικά αλλά επειδή βλέπω ότι επιδρούν θετικά στην οικονομία. Εμείς έχουμε διδαχθεί από τα λάθη και τα δικά μας και από τα λάθη της χώρας. Και προχωρούμε μπροστά με πνεύμα ευρωπαϊκό, σύγχρονο και κοινής λογικής», κατέληξε στην ομιλία του ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι

0
Kαταθέστε το σχολιό σαςx