Προτάσεις της ΕΑΕΕ στο σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών «Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις»

Προτάσεις της ΕΑΕΕ στο σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών «Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις»

Η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) κατέθεσε στο Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών τις παρατηρήσεις της επί του σχεδίου Νόμου «Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις» το οποίο τέθηκε σε διαβούλευση.

Τα σχόλια της ΕΑΕΕ επικεντρώνονται στα άρθρα 13,22,23 και 116, τα οποία βρίσκονται προς τη σωστή κατεύθυνση. Οι παρατηρήσεις και προτάσεις της ΕΑΕΕ υποβλήθηκαν με σκοπό οι νέες ρυθμίσεις να είναι πρακτικά εφαρμόσιμες και σύμφωνες με τους κανόνες λειτουργίας της ασφαλιστικής αγοράς.
Πιο συγκεκριμένα:

Στο άρθρο 13 το οποίο αφορά στον φόρο ασφαλίστρων υγείας, η ΕΑΕΕ πρότεινε:
– Την πρόβλεψη για έναρξη ισχύος της απαλλαγής των ασφαλίστρων υγείας των ανηλίκων από τον φόρο από 1.6.2025 προκειμένου να γίνουν από τις εταιρίες οι απαραίτητες μηχανογραφικές και λειτουργικές προσαρμογές.

– Τη συμπλήρωση του υφιστάμενου λεκτικού, ώστε να καταστεί σαφές για την πληρότητα του μέτρου ότι η απαλλαγή αφορά στα ασφάλιστρα υγείας τόσο του Κλάδου Ι.3 των ασφαλίσεων ζωής όσο και του Κλάδου 2 «Ασθένειες» των ασφαλίσεων κατά ζημιών.

Στο άρθρο 22 το οποίο καθιερώνει από 1.6.2025 την υποχρεωτική ασφάλιση για τις επιχειρήσεις με ετήσια ακαθάριστα έσοδα άνω των 500.000€ ευρώ για δασική πυρκαγιά, πλημμύρα και σεισμό, η ΕΑΕΕ πρότεινε:

– Την επαναδιατύπωση των περιουσιακών στοιχείων μιας επιχείρησης, ώστε να ανταποκρίνονται σε αυτά που αποτελούν αντικείμενο ασφάλισης Περιουσίας και την διαγραφή της αναφοράς στα φορτηγά αυτοκίνητα και αυτοκίνητα δημόσιας χρήσης, για τα οποία θεσπίζεται αυτοτελής υποχρέωση να είναι ασφαλισμένα έναντι των κινδύνων φυσικών καταστροφών σε επόμενη ρύθμιση του σχεδίου νόμου.

– Την αντικατάσταση του κριτηρίου του ενεργητικού της επιχείρησης από την έννοια της ασφαλιστικής αξίας των προς ασφάλιση περιουσιακών στοιχείων, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν είναι επαρκής η ασφάλιση μιας επιχείρησης έναντι των κινδύνων από φυσικές καταστροφές. Επιπλέον προτάθηκε η διαβάθμιση του ελαχίστου ορίου ευθύνης του ασφαλιστή που μπορεί να συμφωνηθεί ανάλογα με το ύψος της αξίας της ασφαλισμένης περιουσίας.

– Την υιοθέτηση εξαιρέσεων από την ασφάλιση με την έκδοση της Υπουργικής Απόφασης που προβλέπεται στο άρθρο 47 του Ν. 5116/2024.

– Την θέσπιση μέγιστης απαλλαγής με σκοπό να μην μειώνεται υπέρμετρα η ασφαλιστική κάλυψη.

– Την συμπερίληψη ειδικής πρότασης για την αντιμετώπιση ασφάλισης αποκλειστικά των επιχειρήσεων που εξαιτίας ειδικών χαρακτηριστικών ενδεχομένως να μην βρουν κάλυψη στην ασφαλιστική αγορά. Η ΕΑΕΕ πρότεινε η ασφαλιστική κάλυψη αυτών των επιχειρήσεων να γίνει μέσω συνασφαλιστικού σχήματος, στο οποίο θα συμμετέχουν υποχρεωτικά όλες οι ασφαλιστικές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα. Στο ίδιο πλαίσιο, προτάθηκε να συμμετέχει και το Κράτος στο σχήμα που θα δημιουργηθεί, είτε με τη μορφή του συνασφαλιστή πρωτασφαλιστικά, είτε με τη μορφή του αντασφαλιστή, προκειμένου να εξασφαλισθεί η εξεύρεση λύσης με δεδομένες τις ιδιαιτερότητες και τις διακυμάνσεις της διεθνούς ασφαλιστικής αγοράς.

– Την αναγνώριση στην πράξη της αναγκαιότητας να υπάρξει ευχερής χρόνος για την οργάνωση της λύσης για την ασφάλιση των επιχειρήσεων εκείνων, που πιθανόν δεν θα βρίσκουν ασφαλιστικό κάλυμμα, πριν από την επιβολή των προστίμων.

Στο άρθρο 23 το οποίο καθιερώνει από 1.6.2025 την υποχρεωτική ασφάλιση οχημάτων έναντι φυσικών καταστροφών, η ΕΑΕΕ πρότεινε:

– Την αντικατάσταση του όρου της «πυρκαγιάς από φυσικά αίτια» με τον ορθότερο όρο «δασική πυρκαγιά» και την προσθήκη του κινδύνου του «σεισμού» στο υποχρεωτικό πλαίσιο κάλυψης οχήματος έναντι φυσικών καταστροφών, με σκοπό την παροχή ευρύτερης και πιο ολοκληρωμένης προστασίας στους πολίτες.

– Τη διατήρηση της υποχρέωσης ασφάλισης έναντι των κινδύνων από δασική πυρκαγιά, σεισμό και πλημμύρα, ακόμη και για οχήματα που έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας τους και έχουν τεθεί σε διοικητική ακινησία, καθώς τα οχήματα αυτά εξακολουθούν να διατρέχουν κίνδυνο από τα παραπάνω φυσικά φαινόμενα.

– Την άμεση ηλεκτρονική πρόσβαση για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα των ασφαλιστικών επιχειρήσεων στα ψηφιακά αρχεία της Πολιτείας με τα τεχνικά και μόνον χαρακτηριστικά των προς ασφάλιση οχημάτων, για τον ταχύτερο και αξιόπιστο προσδιορισμό της τρέχουσας εμπορικής αξίας ενός τόσο μεγάλου όγκου οχημάτων.

– Την προσθήκη ρητής αναφοράς στην αιτιολογική έκθεση του νέου νόμου που να αποσαφηνίζει ότι στην περίπτωση της νέας αυτής υποχρεωτικής ασφάλισης δεν έχουν εφαρμογή οι διατάξεις για το Επικουρικό Κεφάλαιο Αυτοκινήτων, καθώς οι ρυθμίσεις αυτές έχουν στόχο την προστασία του τρίτου θύματος/ ζημιωθέντα από τροχαίο ατύχημα βάσει ευρωπαϊκής νομοθεσίας και επιπλέον βασίζονται σε εισφορές που υπολογίζονται επί του ασφαλίστρου της υποχρεωτικής ασφάλισης αστικής ευθύνης οχήματος.

– Την επανεξέταση και αποσαφήνιση από την Πολιτεία του πλαισίου κυρώσεων σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων.

Στο άρθρο 116 το οποίο αφορά στο Ψηφιακό Τέλος Συναλλαγής η ΕΑΕΕ ζήτησε να επιβεβαιωθεί η μη επιβάρυνση με ψηφιακό τέλος χαρτοσήμου συγκεκριμένων ασφαλιστικών συναλλαγών (π.χ. δάνεια ασφαλιστηρίων συμβολαίων ζωής, υπεραπόδοση μαθηματικών αποθεμάτων).

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι

0
Kαταθέστε το σχολιό σαςx