Τσιρώνης στη Βουλή: «Υπονόμευση των ολοήμερων σχολείων και προώθηση της ιδιωτικοποίησης από το Υπουργείο Παιδείας»

Τσιρώνης στη Βουλή: «Υπονόμευση των ολοήμερων σχολείων και προώθηση της ιδιωτικοποίησης από το Υπουργείο Παιδείας»

Σκληρή κριτική προς την κυβέρνηση και ειδικότερα προς το Υπουργείο Παιδείας άσκησε ο βουλευτής της ΝΙΚΗΣ, Σπυρίδων Τσιρώνης, κατά την πρόσφατη συνεδρίαση της Βουλής, εστιάζοντας στα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ολοήμερα σχολεία και καταγγέλλοντας ευθέως πολιτική υπονόμευσης του θεσμού.

Ο κ. Τσιρώνης κατηγόρησε το Υπουργείο για οργανωτική ανεπάρκεια, έλλειψη πολιτικής βούλησης και απουσία μακροπρόθεσμου σχεδιασμού, με αποτέλεσμα, όπως είπε, χιλιάδες οικογένειες να οδηγούνται υποχρεωτικά σε ιδιωτικές λύσεις. «Η κατάσταση που επικρατεί είναι αποθαρρυντική και προδίδει την ανικανότητα του Υπουργείου να στηρίξει ένα τόσο κρίσιμο θεσμό», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στη λειτουργία των παράνομων “κέντρων μελέτης”, τα οποία, όπως υπενθύμισε, έχει ήδη αναγνωρίσει ως προβληματικά και ο ίδιος ο Υφυπουργός Παιδείας σε προηγούμενη συνεδρίαση. Ο κ. Τσιρώνης κατήγγειλε την κυβερνητική ανοχή απέναντι σε αυτά τα κέντρα, συνδέοντάς την ευθέως με την πρόσφατη εγκύκλιο του Υπουργείου (18/9) που, κατά τον ίδιο, καταργεί τον καθολικό χαρακτήρα των ολοήμερων σχολείων, εισάγοντας επιλεκτικά κοινωνικά και επαγγελματικά κριτήρια για τη συμμετοχή των μαθητών.

«Εγκριμένα δικαιώματα οικογενειών καταργούνται. Αυτοί που βασίστηκαν στις προηγούμενες αποφάσεις του Υπουργείου, τώρα βλέπουν τον οικογενειακό τους προγραμματισμό να τινάζεται στον αέρα», δήλωσε, θέτοντας το ερώτημα: «Είναι αυτή η πολιτική στήριξης της οικογένειας που διακηρύσσετε;»

Σύμφωνα με τον βουλευτή της ΝΙΚΗΣ, η νέα εγκύκλιος σε συνδυασμό με τη συνεχιζόμενη αδυναμία στελέχωσης των ολοήμερων σχολείων, ανοίγει διάπλατα τον δρόμο στην ιδιωτική πρωτοβουλία. «Ενώ τα δημόσια ολοήμερα είτε δεν λειτουργούν, είτε κλείνουν νωρίτερα, είτε δεν έχουν εκπαιδευτικό προσωπικό, τα ιδιωτικά κέντρα μελέτης δρουν ανεξέλεγκτα και χωρίς κανέναν θεσμικό έλεγχο, μεταφέροντας ακόμα και τα παιδιά από το σχολείο στις εγκαταστάσεις τους», υπογράμμισε.

Παράλληλα, στηλίτευσε την απραξία του Υπουργείου ως προς τους ελέγχους στα κέντρα αυτά, λέγοντας ότι «δεν ξέρουμε ποιοι διδάσκουν, ποιοι μεταφέρουν τα παιδιά, ούτε αν πληρούνται βασικές προϋποθέσεις ασφαλείας». Όπως είπε, το Υπουργείο «εγκαταλείπει το θεσμικό του ρόλο και νομοθετεί εις βάρος της δημόσιας παιδείας», ενισχύοντας «την ανεξέλεγκτη εμπορευματοποίηση της μελέτης των παιδιών».

Ο κ. Τσιρώνης επικαλέστηκε και τις ανακοινώσεις γονεϊκών και εκπαιδευτικών φορέων, όπως η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων και Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ) και η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος (ΔΟΕ), που επίσης ζητούν την άμεση απόσυρση της επίμαχης εγκυκλίου και τη διασφάλιση ότι κανένα παιδί και καμία οικογένεια δεν θα αποκλειστεί από το ολοήμερο σχολείο.

Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Παιδείας, Κωνσταντίνος Βλάσης, επιχείρησε να καθησυχάσει τους προβληματισμούς, υποστηρίζοντας ότι η κυβέρνηση κινείται γρήγορα και αποφασιστικά για την κάλυψη των κενών

Ο κ. Βλάσης χαρακτήρισε το πρόβλημα των κενών ως «δυναμικό» και «σύνθετο», επισημαίνοντας πως το υπουργείο δεν έχει τη δυνατότητα να γνωρίζει εκ των προτέρων όλα τα κενά, λόγω μεταβολών όπως άδειες εκπαιδευτικών.

Αναφορικά με τα κέντρα μελέτης, ο υφυπουργός επανέλαβε ότι το Υπουργείο σκοπεύει να νομοθετήσει εντός του σχολικού έτους, ξεκαθαρίζοντας ότι «δεν θα δοθούν πρόχειρες λύσεις».

Ωστόσο, ο κ. Τσιρώνης επανήλθε με νέα επίθεση, καλώντας την κυβέρνηση να αποσύρει άμεσα την επίμαχη εγκύκλιο και να διασφαλίσει τη σταθερή, καθολική και δωρεάν λειτουργία του θεσμού των Ολοήμερων. «Η δημόσια εκπαίδευση δεν μπορεί να λειτουργεί με πρόχειρες και κοινωνικά βλαβερές παρεμβάσεις. Η πολιτεία έχει συνταγματική υποχρέωση να στηρίξει την οικογένεια και όχι να τη στρέφει σε ακριβές ιδιωτικές λύσεις», κατέληξε.

Η παρέμβαση Τσιρώνη αναδεικνύει ένα ευρύτερο ερώτημα για το μέλλον της δημόσιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα: Μπορεί η κυβέρνηση να εγγυηθεί ένα ανοιχτό, λειτουργικό και ισότιμο ολοήμερο σχολείο για όλα τα παιδιά — ή οδηγούμαστε σταδιακά σε ένα υβριδικό, μερικώς ιδιωτικοποιημένο μοντέλο εκπαίδευσης;

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι

0
Kαταθέστε το σχολιό σαςx