Σε γκαλερί σύγχρονης Τέχνης παραπέμπει η νέα μπουτίκ Saint Laurent στο Παρίσι
27/12/2025
Υπό τη δημιουργική διεύθυνση του Anthony Vaccarello, ο Saint Laurent άνοιξε τις πόρτες μιας εκπληκτικής νέας μπουτίκ-ναυαρχίδας στην αριστοκρατική λεωφόρο Montaigne του Παρισιού. Η νέα μπουτίκ μεταμορφώθηκε πλήρως σε διάστημα δύο ετών για να ενσαρκώσει το ήθος του Οίκου, που είναι η γλυπτική σαφήνεια και η εκλεπτυσμένη απλότητα.
Για τους fashion lovers, τους ταξιδιώτες με αισθητική, τους λάτρεις του σύγχρονου design, τους εραστές μίας πολυτελούς εμπειρίας, το νέο κατάστημα του Saint Laurent είναι ένας προορισμός που δεν μπορεί να παραλειφθεί! Η πρωτοβουλία έρχεται δύο χρόνια μετά τα εγκαίνια του κεντρικού καταστήματος στα Ηλύσια Πεδία και ένα μήνα μετά τα εγκαίνια του καταστήματος στη Via Montenapoleone στο Μιλάνο.
Ένας υβριδικός χώρος ανάμεσα σε ένα παριζιάνικο διαμέρισμα και μια γκαλερί σύγχρονης τέχνης. Η μπουτίκ εκτείνεται σε τρεις κομψούς ορόφους, οργανωμένους ως μια ακολουθία δωματίων – μερικά ανοιχτά και εκτεταμένα, άλλα σιωπηλά και εμπιστευτικά – για να προσφέρουν ξεχωριστούς ρυθμούς για την εξερεύνηση ολόκληρης της συλλογής. Η ατμόσφαιρα ορίζεται από ελεγχόμενη ένταση και μια παρουσία χωρίς υπερβολές, αντανακλώντας το ακριβές αισθητικό όραμα του Vaccarello.
Η τέχνη και το design ορίζουν το περιβάλλον. Ο χώρος διαθέτει μια σχολαστική επιμέλεια σπάνιων επίπλων και έργων τέχνης, που θυμίζουν το εκλεπτυσμένο γούστο του ίδιου του Monsieur Saint Laurent. Η διακόσμηση Art Deco της προηγούμενης μπουτίκ, που χαρακτηρίζεται από την πανταχού παρουσία μαρμάρου, παραμένει, δίνοντας στο σύνολο μια ένταση μεταξύ πρώτων υλών και εκλεπτυσμένων λεπτομερειών.
Επιπλέον, τεράστιοι χώροι χαλάρωσης με ανάκλινδρα – αντίκες, διακοσμημένοι με έργα τέχνης, εκτείνονται σε τρία επίπεδα. Ανάμεσα στα κεντρικά σημεία είναι μια μνημειώδης πλωτή σκάλα, το σχήμα της κατασκευής καμπυλώνεται για να αντανακλά όλη την αισθησιακότητα που είναι εγγενής στην ταυτότητα της παριζιάνικης μάρκας.
Έργα μουσειακά αφθονούν, είτε πρόκειται για έργα δανεισμένα από το Ίδρυμα Pinault που δεν απέχει πολύ από εδώ, ταπισερί, χαλιά, νιπτήρες εμπνευσμένους από αντίκες ή έπιπλα σχεδιασμένα από την Charlotte Perriand. Η νέα μπουτίκ Saint Laurent στην Avenue Montaigne είναι ένα πραγματικό μανιφέστο της στρατηγικής του οίκου, καταδεικνύοντας τη σημασία της μετατροπής του σε πολιτιστικό κόμβο προκειμένου να κερδίσει τη μάχη για την εμπειρία του πελάτη.
Τα κομμάτια περιλαμβάνουν ένα ανάκλιντρο Paul Poiret του 1930, ένα χάλκινο τραπέζι François-Xavier Lalanne και σχέδια της Charlotte Perriand. Προσθέτοντας στον πολιτιστικό διάλογο, ένα πρωτοφανές έργο του καλλιτέχνη Mark Bradford, δανεισμένο από τη Συλλογή Pinault, επιβεβαιώνει τη βαθιά δέσμευση της μάρκας στη σύγχρονη τέχνη.
Στην κορυφή, στον τρίτο όροφο, θα βρείτε τόσο τις ανδρικές συλλογές όσο και μια υπέροχα διαμορφωμένη βεράντα. Όσον αφορά τις προσφορές, το κεντρικό κατάστημα διαθέτει τις συλλογές έτοιμων ενδυμάτων για άνδρες και γυναίκες, καθώς και δερμάτινα είδη και παπούτσια.
Ο χώρος χρειάστηκε δύο χρόνια για να κατασκευαστεί, μεταμορφωμένος για να ενσαρκώσει τη “γλυπτική σαφήνεια” και τον χαρακτηριστικό εκλεπτυσμένο μινιμαλισμό του Saint Laurent. Ένα ιδιωτικό σαλόνι και μια ήσυχη, διαμορφωμένη βεράντα στον επάνω όροφο ολοκληρώνουν την εμπειρία, προσφέροντας εξατομικευμένη εξυπηρέτηση στην καρδιά του 8ου διαμερίσματος της γαλλικής πρωτεύουσας.
Η νεοσύστατη μπουτίκ στην οδό 30 Avenue Montaigne – το πρώην κεντρικό κατάστημα Dior και πρώην κτίριο της καναδικής πρεσβείας – σχεδιάστηκε για να θέσει την εμπειρία του πελάτη στο επίκεντρο της ιδέας. Με χώρους χαλάρωσης, δοκιμαστήρια και ιδιωτικά lounge, το νέο κεντρικό κατάστημα στοχεύει να προσφέρει φιλοξενία που ανταποκρίνεται στα υψηλότερα πρότυπα κύρους. «Έχουμε μεταβεί από ένα συναλλακτικό μοντέλο σε ένα βιωματικό μοντέλο, όπου οι πελάτες είναι επισκέπτες και η φιλοξενία είναι τέχνη», δήλωσε ο Cédric Charbit,
Στην καρδιά αυτής της εμπειρίας λιανικής, η εξατομίκευση είναι, όπως αρμόζει στην πολυτέλεια, ένα βασικό χαρακτηριστικό. Ωστόσο, ο Saint Laurent ήθελε να προχωρήσει ένα βήμα παραπέρα, προσφέροντας μια εξατομικευμένη υπηρεσία που καλύπτει έτοιμα ενδύματα, αξεσουάρ, δερμάτινα είδη και παπούτσια. Αυτή είναι μια παριζιάνικη αποκλειστικότητα μέχρι σήμερα για τον οίκο μόδας, ο οποίος διαθέτει ένα δίκτυο 317 καταστημάτων παγκοσμίως.
Κάθε δωμάτιο επιτυγχάνει μια ισορροπία μεταξύ παριζιάνικης μεγαλοπρέπειας και άνεσης ιδιωτικού σαλονιού, συμπεριλαμβανομένου ενός ήρεμου κήπου στον τελευταίο όροφο για τους πελάτες. Ο συνδυασμός τέχνης και λιανικής πώλησης του καταστήματος παραπέμπει στον ίδιο τον Yves Saint Laurent – έναν φανατικό συλλέκτη έργων τέχνης – αντανακλώντας τον διαρκή διάλογο του οίκου μεταξύ μόδας και τέχνης.
Η Avenue Montaigne έχει πλέον έναν νέο κυρίαρχο χώρο. Και η Saint Laurent, για ακόμη μια φορά, αποδεικνύει ότι δεν δημιουργεί απλώς προϊόντα αλλά δημιουργεί κόσμους.
Σε συνεργασία με το womanidol




