Το μέλλον των αγορών και οι φόβοι των καταναλωτών

Το μέλλον των αγορών και οι φόβοι των καταναλωτών

Το μέλλον των αγορών έχει επιταχυνθεί κατά 5 χρόνια, σύμφωνα με την IBM. Με την αύξηση των ηλεκτρονικών αγορών να έχει φέρει το μέλλον… σήμερα.

Κανείς δεν μπορεί να προβλέψει πως θα διαμορφωθεί η αγορά μετά την πανδημία. Όμως, είναι σημαντικό οι επιχειρήσεις να κατανοήσουν και να αναλύσουν τη συμπεριφορά των καταναλωτών. Να προβλέψουν ή και να αξιοποιήσουν τις ανάγκες και τις προσδοκίες τους.

Το facebook δημοσίευσε μια έρευνα με σκοπό να αναλύσει αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά που αφορούν το μέλλον των αγορών. Η έρευνα εντάσσεται στη σειρά «Βιομηχανικές προοπτικές» σε συνεργασία με ειδικούς σε διαφορετικούς κλάδους. Σκοπός όπως αναφέρεται είναι να γεφυρώσει τις σημερινές αβεβαιότητες με τις αυριανές ευκαιρίες.

Σύμφωνα με την έρευνα η ασφάλεια και η αξιοπιστία είναι τα νέα πρότυπα για αγορές στο κατάστημα. Περίπου το 71% των καταναλωτών παγκοσμίως, δηλώνουν ότι είναι σημαντικό ένας έμπορος να δημιουργεί ασφαλές περιβάλλον στο κατάστημα. Το 68% δηλώνει ότι είναι σημαντικό να υπάρχουν αποθέματα εμπορευμάτων και ευέλικτες πολιτικές επιστροφής αγορών. Στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ινδία, η πολιτική επιστροφών ήταν ο σημαντικότερος παράγοντας αγορών από τον Μάιο έως τον Αύγουστο του 2020.

Το 68%  της γενιάς Gen Z και Millennial δηλώνουν ότι η εξυπηρέτηση πελατών είναι πολύ σημαντική όταν ψωνίζουν στο κατάστημα. Ενώ το 53% των Baby Boomers δήλωσαν το ίδιο. Επιπλέον, το 64% των Gen Z και το 66% των Millennial καταναλωτών, θεωρούν σημαντικό να υπάρχει ευρεία επιλογή προϊόντων. Για την γενιά των Baby Boomers αυτό είναι σημαντικό σε ποσοστό 51%.

Το ενδιαφέρον στοιχείο αυτής της έρευνας βρίσκεται στην ψυχολογία των καταναλωτών. Όπως φαίνεται η ανασφάλεια στη χρήση των νέων τεχνολογιών επηρεάζει τους καταναλωτές. Μόνο το 13% των ηλικιών πάνω από τα 55 χρόνια έχουν άνεση χειρισμού των ηλεκτρονικών μέσων για ψηφιακές αγορές. Ενώ, κενό γνώσης στην ψηφιακή τεχνολογία έχει το 27% των καταναλωτών γενικά. Η μη γνώση της τεχνολογίας συντελεί στο να αντιμετωπίζουν ψυχολογικούς φόβους και να μην έχουν εμπιστοσύνη στις ψηφιακές αγορές.

Σημαντική παράμετρος των αλλαγών στις συμπεριφορές είναι ότι πλέον οι αγορές στο φυσικό κατάστημα θεωρούνται συναλλαγή ενώ οι online αγορές εξελίσσονται σε εμπειρία. Με το 90% των καταναλωτών παγκοσμίως να δηλώνουν ότι ανακαλύπτουν νέα προϊόντα στο διαδίκτυο. Στο άρθρο «Τι καταναλωτική εμπειρία θα φέρει το 2021» είχα αναφέρει ότι: Όλες οι ενέργειες των επιχειρήσεων πρέπει να εστιάζονται στην εμπειρία που θα αποκομίσει ο χρήστης/καταναλωτής. Ώστε να πειστεί να βάλει προϊόντα στο ηλεκτρονικό καλάθι.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι

Kαταθέστε το σχολιό σας. Eνημερώνουμε ότι τα υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται.

0 ΣΧΟΛΙΑ
Παλιότερα
Νεότερα Με τις περισσότερες ψήφους
Σχόλια εντός κειμένου
Δες όλα τα σχόλια
0
Kαταθέστε το σχολιό σαςx