Τί συνέβη στην πτήση-θρίλερ πάνω απ’ την Αθήνα
26/09/2021Σώοι και αβλαβείς, αλλά ταραγμένοι αποβιβάσθηκαν τελικά στο αεροδρόμιο “Ελευθέριος Βενιζέλος” οι 248 επιβάτες της πτήσης της αμερικανικής εταιρείας Delta Airlines. Οι πιλότοι στην πτήση από την Ατλάντα, την ώρα που ετοιμάζονταν στις 10:00 π.μ. σήμερα να προσγειωθούν στην Αθήνα, διαπίστωσαν στο Airbus A330 βλάβη στα φρένα. Η πτήση έκανε επί μια ώρα κύκλους πάνω από την Αττική μέχρις ότου λύσουν το πρόβλημα και προσγειωθούν.
Οι επιβάτες βίωσαν μία ώρα αγωνίας στον αέρα, με το αεροπλάνο να περιμένει πάνω από το αεροδρόμιο μέχρι τελικά να δοθεί άδεια προσγείωσης σε αυτό. Τηρήθηκαν όλα τα απαραίτητα πρωτόκολλα ασφαλείας για την προσγείωση του αεροσκάφους. Πυροσβεστική, ΕΚΑΒ, Πολιτική Αεροπορία και όλες οι υπηρεσίες του αεροδρομίου τέθηκαν σε συναγερμό, όταν στις 10:00 της Κυριακής ο πύργος ελέγχου ειδοποιήθηκε από τον πιλότο της πτήσης ότι υπήρχε σήμανση στο πιλοτήριο για υπερθέρμανση των φρένων.
Τελικά στις 10:58 το αεροσκάφος της πτήσης Delta Airlines DL 148 προσγειώθηκε με ασφάλεια στην πίστα του αεροδρομίου και οι επιβάτες, οι περισσότεροι σοκαρισμένοι, έκαναν τις πρώτες τους δηλώσεις: «Δεν μας είπαν ακριβώς τι συνέβαινε, μόνο ότι υπήρχε κάποιο πρόβλημα… Οι πιλότοι ήταν εξαιρετικοί και μας κράτησαν ήρεμους», σημείωσε ένα από τους πιο ψύχραιμος επιβάτες στις τηλεοπτικές κάμερες.
#BREAKING An Airbus A330 of #US #Delta Airlines (DL148 Atlanta) made emergency landing to #Athens #Greece International Airport. Brakes were mulfunctioning. Landing was succesful. No injuries #Emergency #OSINT pic.twitter.com/A6cSpHrwXB
— CrisP (@crispSV) September 26, 2021
Το ιστορικό της υπόθεσης
Η Delta Air Lines, είναι μεγάλη αμερικανική αεροπορική εταιρεία με έδρα την Ατλάντα της Τζόρτζια των Ηνωμένων Πολιτειών. Η εταιρία και οι θυγατρικές της πραγματοποιούν πάνω από 5.400 πτήσεις ημερησίως σε όλο τον κόσμο και σε πάνω από 300 προορισμούς. Η Delta είναι μια από τις τέσσερις συνιδρύτριες εταιρείες της SkyTeam.
H εταιρεία είχε τρία ατυχήματα χωρίς νεκρούς την τελευταία πενταετία: το ένα από αυτά, το Μάρτιο του 2015, αποδόθηκε και πάλι στο σύστημα των φρένων, το δεύτερο, τον Ιούνιο του 2020 της ίδιας χρονιάς αποδόθηκε στη χαλαζόπτωση αλλά και στην ηλικία του σκάφους και το τρίτο τον Ιανουάριο του 2020, σημειώθηκε όταν χρειάσθηκε αναγκαστική προσγείωση λόγω υπερφόρτωσης του συστήματος καυσίμων.
Σύμφωνα με τις δηλώσεις υπευθύνων προς το αμερικανικό πρακτορείο ειδήσεων Reuters η ένδειξη για υπερθέρμανση των φρένων ήταν τελικά ψευδής και διερευνάται για ποιο λόγο έδειχνε αύξηση της θερμοκρασίας στο υδραυλικό σύστημα. Η προσγείωση τελικά έγινε κανονικά, υποστηρίζουν, και δεν επρόκειτο για αναγκαστική προσγείωση, “απλά” καθυστέρησαν επειδή ήθελαν να βεβαιωθούν για τη σωστή λειτουργία των φρένων. Το αεροσκάφος πάντως θα επιθεωρηθεί λεπτομερώς.