Το 2035… και αν για νέο ρωσικό αεροπλανοφόρο

Το 2035… και αν για νέο ρωσικό αεροπλανοφόρο

Γράφει ο Γιώργος Τσιμπούκης

Σε μια νέα μινιμαλιστική προσέγγιση αναφορικά με το πρόγραμμα ναυπήγησης του νέου αεροπλανοφόρου του προσανατολίζεται το Ρωσικό Ναυτικό, αφού το Καλοκαίρι του 2017 εγκαταλείφθηκε το σχέδιο για την ναυπήγηση του μέγα-αεροπλανοφόρου Shtorm.

Πιο συγκεκριμένα το σχέδιο για ένα νέο αεροπλανοφόρο μικρότερων διαστάσεων και δυνατοτήτων, φαίνεται να έχει επιλέξει το Ρωσικό Ναυτικό εγκαταλείποντας την σχεδιαστική πρόταση για το αεροπλανοφόρο Shtorm το οποίο θα είχε εκτόπισμα 100.000 τόνων και θα μετέφερε 90 αεροσκάφη.

To νέο μικρό αεροπλανοφόρο σχεδιάζεται αυτή την περίοδο από το κρατικό ερευνητικό κέντρο Krylov και θα εξοπλιστεί με την ναυτική έκδοση του μαχητικού 5ης γενιάς Su-57, ενώ ακόμη ένα σημαντικό στοιχείο για το νέο σκάφος είναι ότι θα εξοπλιστεί με αεροστροβίλους ρωσικής κατασκευής, λύνοντας κατα αυτό τον τρόπο ένα σοβαρό πρόβλημα που αντιμετωπίζει από το 2014 το ρωσικό Ναυτικό.

“Μικραίνουν” οι απαιτήσεις…

Πιο συγκεκριμένα από το 2014 που η Ρωσία κατέλαβε την Κριμαία, η ουκρανική εταιρεία που από την εποχή της ΕΣΣΔ κατασκευάζει τους αεροστροβίλους των πλοίων του Σοβιετικού και του Ρωσικού Ναυτικού, έπαψε να υποστηρίζει τους κινητήρες της που εξοπλίζουν τα ρωσικά πλοία.

Αυτή η εξέλιξη δημιούργησε σοβαρά προβλήματα στα ρωσικά πολεμικά πλοία που διαθέτουν τους ουκρανικούς αεροστροβίλους, αλλά και στα ναυπηγικά σχέδια του Ρωσικού Ναυτικού.

Η λύση που επιλέχτηκε ήταν η ανάπτυξη από τις ρωσικές εταιρείες NPO Saturn & TurboRus νέων αεροστροβίλων, ώστε να απεξαρτηθεί η Μόσχα από το Κίεβο, όπερ και εγένετο.

Η ανάπτυξη όμως ενός νέου αεροστροβίλου, πόσο δε μιας ολόκληρης οικογένειας αεροστροβίλων, απαιτεί χρόνο κεφάλαια και προσπάθεια με αποτέλεσμα οι νέοι κινητήρες M70FRU (απόδοσης 14 MW), M70FRU2 (απόδοσης 6-8 MW) και M90FR (απόδοσης 20 MW, μέγιστης απόδοσης 25-28 MW) να είναι διαθέσιμοι μόλις στα τέλη του 2017 και να δοκιμάζονται αυτή την περίοδο σε ένα ρωσικό πολεμικό πλοίο.

Προβλήματα με “μεσαίο”

Όμως η ναυπήγηση ενός μεσαίου μεγέθους αεροπλανοφόρου, απαιτεί την χρήση αεροστροβίλων μεγαλύτερης ισχύος, την ανάπτυξη υποσυστημάτων που μέχρι σήμερα κατασκεύαζαν οι Ουκρανοί και πάνω από όλα επαρκή χρηματοδότηση που όπως φαίνεται δεν υπάρχει.

Υπό αυτές τις συνθήκες εκτιμάται ότι η απόφαση για την ναυπήγηση του νέου αεροπλανοφόρου του Ρωσικού Ναυτικού θα ληφθεί το 2025 με το πλοίο να παραδίνεται το 2035.

Έως τότε το αεροπλανοφόρο RFS Admiral Kuznetsov θα είναι το μόνο σκάφος αυτής της κατηγορίας που το Ρωσικό Ναυτικό θα διαθέτει όταν η Κίνα θα διαθέτει τέσσερα αεροπλανοφόρα, η Ινδία τρία, η Βρετανία δύο, οι ΗΠΑ 11 πλοία….

ΠΗΓΗ: defence-point.gr

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι