Το μοναδικό, προβληματικό, ρωσικό αεροπλανοφόρο

Το μοναδικό, προβληματικό, ρωσικό αεροπλανοφόρο

Το μοναδικό ρωσικό αεροπλανοφόρο Kuznetsov θα παραμείνει εν επισκευή για τουλάχιστον τρία χρόνια. Οι επισκευές θα πραγματοποιηθούν στο Μούρμανσκ.Το μεγαλύτερο πρόβλημα του αεροπλανοφόρου είναι το απαρχαιωμένο προωστικό του σύστημα και τα καλώδια επιβράδυνσης των αεροσκαφών κατά την προσνήωση, ανέφερε Ρώσος αναλυτής.

Το σκάφος θεωρείται τόσο αναξιόπιστο που στη δεκαετία του 1990 όταν επιχειρούσε συνοδευόταν από ένα ρυμουλκό που μετέφερε σωληνώσεις για την επισκευή οκτώ λεβητών του αεροπλανοφόρου. Το σκάφος παραμένει σε υπηρεσία για 30 περίπου χρόνια και έχει αναπτυχθεί επιχειρησιακά μόνο μια φορά στην Συρία το 2016. Κατά τον πλου του τότε εμφανιζόταν να βγάζει πυκνό καπνό από την καπνοδόχο του όταν διέσχιζε τον στενό της Μάγχης.

Το ρωσικό ναυτικό υποστήριξε ότι τα αεροσκάφη του πλοίου εκτέλεσαν 420 εξόδους – 117 από αυτές τη νύκτα – και έπληξαν πάνω από 1.000 στόχους των τρομοκρατών. Όμως χάθηκαν δύο μαχητικά, ένα Su-33 και ένα Mig-29Κ, λόγω προβλήματος με το καλώδιο επιβράδυνσης.

ΕΣΣΔ – Ρωσία και αεροπλανοφόρα

Η κατάσταση μάλιστα ήταν τόσο κακή που όλα τα αεροσκάφη μεταφέρθηκαν στην ξηρά. Η πάλαι ποτέ ΕΣΣΔ δεν επένδυσε ποτε στην τεχνολογία αεροπλανοφόρων αλλά κάποια στιγμή εντός του Ψυχρού Πολέμου αποφάσισαν να ανταγωνιστούν τους Δυτικούς. Ωστόσο τα σκάφη που ναυπηγήθηκαν είχαν αμυντικό κυρίως ρόλο και δεν ήταν σχεδιασμένα για επιχειρήσεις στις ανοιχτές θάλασσες.

Τα σκάφη της κλάσης Moskva που ναυπηγήθηκαν τη δεκαετία του 1960 μπορούσαν να μεταφέρουν μόνο ελικόπτερα και είχαν κατά βάσει ανθυποβρυχιακό ρόλο. Αυτά της κλάσης Kiev που ακολούθησαν ήταν υβριδικά σκάφη μεταξύ καταδρομικών κατευθυνομένων βλημάτων και αεροπλανοφόρων και για αυτό ονομάζονταν «βαριά καταδρομικά αεροσκαφών». Ήταν οπλισμένα με βλήματα επιφανείας-επιφανείας και επιφανείας – αέρος.

Μετέφεραν 12 αεροσκάφη κάθετης αποπροσγείωσης Yak-38 και 16 ελικόπτερα. Τα Yak-38 ήταν επίσης προβληματικά. Τα σκάφη της κλάσης Kuznetsov αποτέλεσαν την πρώτη προσπάθεια ναυπήγησης ενός πραγματικού αεροπλανοφόρου. Πέραν των αεροσκαφών διέθεταν 12 πυραύλους κρουζ P-700 Granit και αντιαεροπορικά συστήματα Klinok – 200 περίπου πύραυλοι και οκτώ αντιαεροπορικούς συστήματα πυροβόλων/πυραύλων Kashstan.

Απέναντι στα αμερικανικά αεροπλανοφόρα τα Kunzetsov ήταν απλώς καλά οπλισμένα πολεμικά πλοία. Όταν η ΕΣΣΔ κατέρρευσε το Kuznetsov βρισκόταν εν υπηρεσία και το δεύτερο της κλάσης, το Varyag, αποδόθηκε στην Ουκρανία. Το ρωσικό ναυτικό περιέκοψε τον προϋπολογισμό του λόγω της οικονομικής κρίσης εγκαταλείποντας τις ανοικτές θάλασσες στο ΝΑΤΟ.

Η Κίνα

Τα σκάφη αυτά ναυπηγήθηκαν στην Ουκρανία με την οποία η Ρωσία βρίσκεται σχεδόν σε εμπόλεμη κατάσταση. Οι Ρώσοι ναυπηγοί δεν έχουν εμπειρία ναυπήγησης αεροπλανοφόρων. «Θα χρειαζόταν τουλάχιστον επτά χρόνια για να προετοιμαστεί ένα ναυπηγεί για την έναρξη ναυπήγησης αεροπλανοφόρου και τουλάχιστον 10 χρόνια για τη ναυπήγηση του πρώτου, αν όχι περισσότερα», ανέφερε ναυτικός αναλυτής.

Η Κίνα φαίνεται πως ακολουθεί άλλα βήματα έχοντας αγοράσει το Varyag το οποίο ανασκεύασε και έχει εντάξει στο ναυτικό της ως Liaoning το 2012. Η Ρωσία στο μεταξύ για να εκσυγχρονίσει το Kuznetsov πρέπει να αλλάξει το προωστικό του σύστημα, να αντικαταστήσει τα καλώδια επιβράδυνσης και να το εξοπλίσει με νέους πυραύλους Κρουζ Kalibr.

ΠΗΓΗ: businessinsider

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι