ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Είναι αναγκαίο το κολατσιό για τα παιδιά στο σχολείο;

Είναι αναγκαίο το κολατσιό για τα παιδιά στο σχολείο; Εβίτα Σιατίστα

Η νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε και χιλιάδες μαθητές επέστρεψαν στα θρανία, κάποιοι μάλιστα κάθονται για πρώτη φορά! Αν είστε και εσείς γονιός ενός μικρού μαθητή σίγουρα γνωρίζετε καλά τις στιγμές αγωνίας που σας περιμένουν. Αν το παιδί θα τα πάει καλά στα μαθήματα, αν θα διαβάζει, αν θα κάνει φίλους και άλλοι παρόμοιοι προβληματισμοί αρχίζουν να στροβιλίζουν μέσα στο μυαλό σας.

Και αν ρωτήσω για τη διατροφή του παιδιού σας στο σχολείο; Είμαι σίγουρη ότι για τους περισσότερους από εσάς είναι και αυτό ένα θέμα που απασχολεί, προβληματίζει και άλλοτε σας φέρνει έως και σε διαμάχη με το παιδί σας. Πρέπει να φάει κάποιο κολατσιό όσο είναι στο σχολείο ή αρκεί ένα καλό πρωινό; Και αν ναι γιατί είναι τόσο σημαντικό; Είναι σκόπιμο να επιμείνετε ακόμη και αν το παιδί αρνείται; Μήπως να του δώσετε ένα χαρτζιλίκι για να πάρει κάτι μόνο του;

Ας ξεκινήσουμε δίνοντας απάντηση στο πρώτο μας ερώτημα: Ναι, το παιδί ΠΡΕΠΕΙ να πάρει κάτι μαζί του. Έχετε σκεφτεί ότι τα παιδιά περνούν την μισή τους μέρα στο σχολείο; Και δεν είναι μόνο η διάρκεια αλλά και η φύση της “εργασίας” τους εκεί, μία πνευματική εργασία που απαιτεί ενέργεια. Το παιδί παραμένει συγκεντρωμένο και αποδοτικό στο μάθημά του όταν έχει τραφεί σωστά, ενισχύεται η μνήμη, η προσοχή και η δημιουργικότητά του.

Τα παιδιά αναπτύσσονται με ταχύτατους ρυθμούς άρα έχουν και μεγαλύτερες απαιτήσεις σε θερμίδες/καύσιμα. Ακόμη πιο σημαντικό γίνεται το κολατσιό στο σχολείο αν σκεφτούμε ότι ένα ποσοστό της τάξεως του 10-30% των παιδιών στην Ευρώπη παραλείπουν το πρωινό. Στη χώρα μας μόνο το 51% των αγοριών και το 39% των κοριτσιών τρώει πρωινό στο σπίτι. Και όμως ακόμη και αν παραλείπουν το πρωινό φαίνεται ότι τα περισσότερα παιδιά δεν κολατσίζουν ούτε στο σχολείο. Είναι εντυπωσιακό ότι το 89% των παιδιών δεν παίρνει κάτι από το σπίτι!

Τι γίνεται με το χαρτζιλίκι;

Μπορεί να σας απογοητεύσω αν σας πω ότι το χαρτζιλίκι δεν είναι η χρυσή οδός και μάλλον θα πρέπει να την αποφεύγουμε. Γιατί; Απλούστατα γιατί οι επιλογές που κάνουν τελικά τα παιδιά που παίρνουν χαρτζιλίκι δεν είναι αυτές που φανταζόμαστε και ελπίζουμε ως γονείς. Μία πολύ ενδιαφέρουσα μελέτη του ΙΝΚΑ (Ινστιτούτο Καταναλωτών) έδειξε ότι 51-77% των παιδιών διαθέτει το χαρτζιλίκι του για την αγορά αναψυκτικών και το 52-83% για την αγορά αλμυρών σνακ. Στην ίδια μελέτη φάνηκε πιο αναλυτικά ότι οι μαθητές επιλέγουν αν αγοράσουν:

  • Αλμυρά σνακ, όπως γαριδάκια, πατατάκια κ.α. σε ποσοστό 49-56%.
  • Προϊόντα με πολύ ζάχαρη σε ποσοστό 36-65%.
  • Χυμούς μη φυσικούς με προσθήκη ζάχαρης (τύπου νέκταρ) σε ποσοστό 53-57%.

Να λοιπόν γιατί με το σπιτικό κολατσιό εξασφαλίζουμε ένα υγιεινό και ποιοτικό σνακ! Και ας μην ξεχνάμε ότι έτσι συμβάλλουμε και στη διατήρηση υγιούς σωματικού βάρους του παιδιού μας από τη στιγμή που μπορούμε να ελέγξουμε και την ποσότητα του σνακ που θα φάει στο σχολείο αλλά και παράλληλα να διατηρήσουμε μια ισορροπημένη και σωστή διατροφή.

Πολύ σημαντικό αν αναλογιστούμε ότι τα ποσοστά παιδικής παχυσαρκίας έχουν ανοδική πορεία, με την Ελλάδα να καταλαμβάνει την πρώτη θέση παγκοσμίως στην παιδική παχυσαρκία. Άρα λοιπόν μην χάνετε χρόνο! Ετοιμάστε με αγάπη και φαντασία το κολατσιού του παιδιού σας και δώστε του έτσι την ενέργεια που χρειάζεται!

 


 

Η Εβίτα Σιατίστα είναι κλινική διαιτολόγος-διατροφολόγος

Σε συνεργασία με το medNutrition

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι

Kαταθέστε το σχολιό σας. Eνημερώνουμε ότι τα υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται.

0 ΣΧΟΛΙΑ
Παλιότερα
Νεότερα Με τις περισσότερες ψήφους
Σχόλια εντός κειμένου
Δες όλα τα σχόλια
0
Kαταθέστε το σχολιό σαςx