Ποιοι μαθαίνουν την ελληνική κουζίνα στους Ταϋλανδέζους
26/11/2023Μεθοδικά κι οργανωμένα αποφάσισαν την αγάπη τους για όλα αυτά που τους συνέδεαν με την πατρίδα να τα προωθήσουν στην Ταϋλάνδη.
Στρατεύτηκαν δυναμικά στην προώθηση των ελληνικών προϊόντων στην Ταϋλάνδη, o καταγόμενος από την Κομοτηνή Αθανάσιος Τσεπίσης, η σύζυγός του Λεονόρ και η κόρη τους Ισαβέλλα, που δημιούργησαν στο επιμελητήριο της ασιατικής αυτής χώρας τον δικό τους χώρο προώθησης. Δεν είναι καθόλου εύκολο να μάθεις τους Ασιάτες την ελληνική κουζίνα: Να πίνουν ούζο Θράκης, να βάλουν στο ημερήσιο πρόγραμμα τους κρασιά της Μακεδονίας, της Θεσσαλίας, της Κρήτης, ελληνικό καφέ στο μπρίκι, να δοκιμάζουν ελαιόλαδο, ελιές, τυροκομικά κι άλλα προϊόντα, πολύ μακρινά από τα δικά τους γευστικά δεδομένα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
Κι όμως με την εμπειρία που είχαν ζώντας για δύο δεκαετίες στην χώρα αυτή ο Αθανάσιος και η σύζυγός του, εργαζόμενοι σε πολυεθνικές αυξημένων απαιτήσεων, με άριστη γνώση των αγγλικών και σπουδές στην Ευρώπη βλέποντας μακριά φρόντισαν να αξιοποιήσουν και τη νέα γενιά, τα παιδιά τους, που ολοκληρώνοντας τις σπουδές τους στον κλάδο των τουριστικών επαγγελμάτων, θα δραστηριοποιηθούν στην χώρα αυτή, συστήνοντας την ελληνική κουζίνα.
«Πουλάμε κυρίως σε εστιατόρια, ξενοδοχεία και σε καταναλωτές μέσω online», θα πει ο κ. Τσεπίσης και συνεχίζει: «Τα προϊόντα μας είναι φέτα και κεφαλογραβιέρα Τζαφέτας Τυρνάβου, ελαιόλαδο, Αρκαδικό της οικογένειας Πέτσα, ελιές Καλαμών Sparta Treasure, φύλλα πίτας Ευβοϊκή ζύμη, ούζο 7, τσίπουρο Εωθινόν, τζιν Τζούνιπερ, της Ποτοποιίας Θράκης, αλλά και κρασιά από τις καλύτερες επιλογές, Σαντορίνης, Μονεμβασιάς, Δράμας, Αμυνταίου, Σάμου… Οι δυσκολίες πολλές γιατί η αγορά εδώ δε γνωρίζει απολύτως τίποτα για τα ελληνικά προϊόντα. Για τους καταναλωτές είναι η πρώτη φορά που δοκιμάζουν τα ελληνικά προϊόντα.
Είναι συνηθισμένοι στα ιταλικά και γαλλικά προϊόντα που είναι στην αγορά εδώ και 30 χρόνια, υποστηριζόμενα από μεγάλα μπάτζετ των εν λόγω χωρών. Όταν βέβαια τα δοκιμάζουν, τους αρέσουν. Χρειάζονται πολλές εκδηλώσεις γευσιγνωσίας και συνεχές μάρκετινγκ και φυσικά πολλά ελληνικά εστιατόρια για να μπουν τα ελληνικά προϊόντα βαθιά στην αγορά».
Στην “χώρα των γελαστών ανθρώπων”
Τι τους διασώζει; Η επιμονή στο εγχείρημα και η πολυπραγμοσύνη της οικογένειας. Ο Θανάσης Τσεπίσης γέννημα θρέμμα της Κομοτηνής, με μεταπτυχιακές σπουδές στο Εδιμβούργο, εργάστηκε σε πολυεθνικές εταιρίες σε Ασία, Αφρική, Μέση Ανατολή, για 27 χρόνια . Η σύζυγός του Λεονόρ Τσεπίση, που είναι σχεδιάστρια κοσμημάτων και ζωγράφος γεννημένη στο Εκουαδόρ, έζησε στην Σκωτία από μικρή ηλικία, συνέχισε πανεπιστημιακές σπουδές στο Εδιμβούργο σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές/προγραμματισμό και είναι πολύγλωσση. Η κόρη τους Ισαβέλλα Τσεπίση, γεννημένη στην Ελλάδα, σπούδασε ξενοδοχειακό μάνατζμεντ στην Ολλανδία, εργάστηκε στο Ντουμπάι και τώρα εργάζεται στην Ταϋλάνδη, ως ειδική στο μάρκετινγκ και το branding.
Έτσι μεθοδικά κι οργανωμένα αποφάσισαν την αγάπη τους για όλα αυτά που τους συνέδεαν με την πατρίδα να τα προωθήσουν στην Ταϋλάνδη, δημιουργώντας ένα κύκλο φίλων τους αρχικά και μετά καταναλωτών που ολοένα διευρύνεται. Μπορεί το εγχείρημα να είναι στο ξεκίνημα του, αλλά οι πολλαπλές εκδηλώσεις που γίνονται σε συγκεκριμένα target group’s. μέσα από μια τολμηρή προώθηση των ελληνικών ποτών, λαδιού κι άλλων προϊόντων συνδυασμένων με ελληνική μουσική, ανάλογο ντεκόρ και γνώσεις για την ιστορία, την μυθολογία, τις ομορφιές και την ιδιαιτερότητα της Ελλάδας, καταφέρνουν να διεισδύουν δημιουργώντας τον πρώτο δυναμικό πυρήνα καταναλωτών στην “χώρα των χαμογελαστών ανθρώπων”, όπως λέγεται η Ταϋλάνδη.
Η Μπανγκόγκ, που σημαίνει “πόλη των Αγγέλων” πρωτεύουσα της Ταϋλάνδης, θεωρείται μια από τις πιο συναρπαστικές πόλεις στην Ασία, ενώ το γεγονός ότι βρίσκεται στη μέση του εύφορου δέλτα από τον ποταμό Τσάου Πράγια, την καθιστά πιο ενδιαφέρουσα. Βέβαια για να προσεγγίσει κάποιος από την Ελλάδα, χρειάζεται αεροπορική πτήση 13 περίπου ωρών με την διαμονή σε αεροδρόμια, ενώ υψηλό είναι και το κόστος μεταφοράς των ελληνικών προϊόντων. Όταν όμως απευθύνεσαι σε ξενοδοχεία, εστιατόρια, ανθρώπους με υψηλό μπάτζετ, αυτός ο παράγοντας είναι διαχειρίσιμος, θα μας πουν.
Ο Αθανάσιος και η Λεονόρ Τσεπίση γνωρίζουν πολύ καλά την γλώσσα, τη νοοτροπία ζωής το αξιακό σύστημα της χώρας, τη γαστρονομία, οπότε μπορούν να ελπίζουν στην επιτυχή διείσδυση με βάση και το σύγχρονο μάρκετινγκ. Οργανώνουν ελληνικές βραδιές που αφήνουν εποχή απευθυνόμενοι κάθε φορά σε ένα διαφορετικό κοινό με πρόθεση να γνωρίσουν οι Ταϊλανδέζοι τα ελληνικά προϊόντα, την ελληνική κουζίνα, εντάσσοντας την στα διατροφικά τους πρότυπα.
Νουντλς και ελληνική κουζίνα!
Οι ίδιοι κινούνται με άνεση και σε πολύ προβεβλημένους προορισμούς και δημοφιλή θέρετρα στην Ταϋλάνδη, όπως τα νησιά Πουκέτ, Hua Hin και Koh Samui όπου έχουν ενοικιαζόμενα διαμερίσματα ενώ εκμεταλλεύονται το γεγονός ότι η Μπανγκόνγκ αποτελεί επίσης σημαντικό εμπορικό και επιχειρηματικό κέντρο της Ασίας, ενώ φιλοξενεί και το χρηματιστήριο της Ταϋλάνδης.
Στα άμεσα σχέδιά τους η διεύρυνση των ελληνικών προϊόντων για αυτό ταξιδεύουν στην Ελλάδα, για αυτό κι έρχονται σε επαφή απ’ ευθείας με εταιρίες και παραγωγούς επιτυγχάνοντας με την προσωπική επαφή σχέσεις ουσίας με ειλικρίνεια και φερεγγυότητα. Στις τοπικές σπεσιαλιτέ που προτείνουν εκεί συγκαταλέγονται οι τραγανές ομελέτες με στρείδια ή μύδια, οι σούπες με κινέζικα τυλιχτά νουντλς, οι σούπες με νουντλς και γουόν τον, τα θαλασσινά και άλλα πολλά! Εδώ προστίθεται η ελληνική κουζίνα: Ι ελληνικός μουσακάς, τα παπουτσάκια μελιτζάνας, τα παϊδάκια, διάφορα ριζότο, οι γεμιστές πιπεριές, που τελικά, όχι μόνο τα δοκιμάζουν, αλλά εξαφανίζονται από τα μενού στα τραπέζια των ελληνικών προσκλήσεων για βραδιές γκουρμέ. Και οι περισσότεροι καλεσμένοι τους, όπως θα πουν, ζητούν και την συνταγή παρασκευής.
Να που σε κάθε γωνιά του κόσμου υπάρχουν τελικά οι φανατικοί πρεσβευτές της Ελλάδας!
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ