Ανησυχίες στις Βρυξέλλες για τα σχέδια του Τζόνσον

-
148

Η Ευρωπαϊκή Ένωση ανησυχεί ολοένα και πιο πολύ για τη στάση του Βρετανού πρωθυπουργού Μπόρις Τζόνσον για τα ιρλανδικά σύνορα και τους μελλοντικούς κανόνες ανταγωνισμού, όπως δήλωσαν σήμερα πηγές.

Ο Τζόνσον πιέζει για τη διενέργεια κοινοβουλευτικής ψηφοφορίας αφού η Βουλή των Αντιπροσώπων μπλόκαρε την προσπάθειά του να οδηγήσει τη Βρετανία εκτός της ΕΕ στις 31 Οκτωβρίου – με ή χωρίς συμφωνία διαζυγίου. Ο ίδιος υποστηρίζει ότι καταγράφει πρόοδο στις συνομιλίες για την επεξεργασία των όρων που η προκάτοχός του Τερέζα Μέι συμφώνησε με την ΕΕ αλλά δεν κατάφερε να περάσει από τη βρετανική Βουλή – Ευρωπαίοι διπλωμάτες, ωστόσο, υποστηρίζουν ότι το Λονδίνο δεν έχει κάνει ακόμα ουσιαστικές προτάσεις.

Διπλωμάτες και αξιωματούχοι δήλωσαν στο Reuters ότι ο επικεφαλής διαπραγματευτής της ΕΕ Μισέλ Μπαρνιέ δήλωσε την Τετάρτη σε απεσταλμένους των άλλων 27 κρατών-μελών ότι το Λονδίνο δεν έχει ακόμα παρουσιάσει συγκεκριμένες ιδέες για το πώς να αντικατασταθεί το λεγόμενο 'backstop' στη συμφωνία της Μέι – το δίχτυ ασφαλείας που στόχο έχει να διατηρήσει τα ιρλανδικά σύνορα χωρίς συνοριακούς ελέγχους.

Ο Τζόνσον έχει υποστηρίξει ότι, επισείοντας την απειλή για αποχώρηση από την ΕΕ χωρίς συμφωνία, μπορεί να εξασφαλίσει παραχωρήσεις σε σύνοδο στις Βρυξέλλες στις 17-18 Οκτωβρίου, δύο εβδομάδες πριν την προγραμματισμένη αποχώρηση της Βρετανίας. «Οι Βρετανοί έχουν μια μη ρεαλιστική πεποίθηση ότι τα πάντα θα λυθούν με ένα μαγικό τρόπο στη σύνοδο», δήλωσε σήμερα διπλωμάτης της ΕΕ.

Σε ό,τι αφορά το εμπόριο, ο Μπαρνιέ δήλωσε ότι ο Τζόνσον έχει ξεκαθαρίσει πως στοχεύει σε μια πολύ περιορισμένη συμφωνία ελεύθερου εμπορίου με την ΕΕ μετά το Brexit. Η ΕΕ ανησυχεί, ωστόσο, ότι το Λονδίνο δεν θέλει πλέον να δεσμευθεί νομικά «σε ίσους όρους ανταγωνισμού» - δηλαδή σε συμφωνημένους βασικούς όρους ανταγωνισμού που σχετίζονται με περιβαλλοντικά πρότυπα, εργασιακά ρυθμιστικά πλαίσια και κανόνες περί κρατικής βοήθειας – για να διασφαλιστεί ότι η Βρετανία δεν θα είναι σε θέση να προσφέρει προϊόντα στην ΕΕ σε τιμές ντάμπινγκ.