ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Ελεύθερος και ο δεύτερος σταθμάρχης – Τι έγινε η επανεκκίνηση των τρένων

Ελεύθερος και ο δεύτερος σταθμάρχης – Τι έγινε η επανεκκίνηση των τρένων,

Ελεύθερος με περιοριστικούς όρους αφέθηκε μετά την απολογία του και ο δεύτερος-μόνιμος σταθμάρχης που είχε βάρδια το απόγευμα της 28ης Φεβρουαρίου, πριν την τραγωδία στα Τέμπη. Ο μόνιμος σταθμάρχης είπε ότι το ωράριό του έληγε στις 23:00 και δεν θα μπορούσε να αποφευχθεί ό,τι έγινε καθώς το τρένο έφτασε στον σταθμό της Λάρισας λίγα λεπτά μετά τις 23:00, γύρω στις 23:02.

Χθες αφέθηκε ελεύθερος μετά την απολογία του ο συμβασιούχος σταθμάρχης, με εγγύηση και περιοριστικούς όρους εμφάνισης σε αστυνομικό τμήμα δύο φορές το μήνα και απαγόρευσης εξόδου από τη χώρα. Ο 33χρονος κατηγορούμενος μετά την τραγωδία στα Τέμπη, ισχυρίστηκε, σύμφωνα με την ΕΡΤ ότι ήταν ενισχυτικός και δεν είχε την ευθύνη και τον πρώτο ρόλο στη διευθέτηση των δρομολογίων. Όπως είπε ο κατηγορούμενος, το ωράριό του ήταν 8ωρο, κάτι που ίσχυε έπειτα από προφορική συμφωνία με τον προϊστάμενό του. Βάσει σύμβασης δεν μπορούσε να πληρωθεί υπερωρίες και η βάρδιά του έληγε στις 10 το βράδυ. Όπως είπε, αν γνώριζε πως χρειαζόταν να μείνει παραπάνω, θα το έπραττε.

Στον ειδικό εφέτη ανακριτή κατέθεσαν νωρίτερα χθες και άλλοι δύο συμβασιούχοι σταθμάρχες, που ξεκίνησαν να εργάζονται από την 1η Φεβρουαρίου. Οι συμβασιούχοι εξήγησαν πώς γινόταν στην πράξη η οργάνωση των βαρδιών και συγκεκριμένα, ποια ήταν τα ωράριά τους, ποιες ήταν οι βάρδιες τους, σε ποιους σταθμούς εργάστηκαν πλην αυτόν της Λάρισας και ποια ήταν τα ακριβή καθήκοντά τους.

Ο επιθεωρητής του ΟΣΕ, αναμένεται να απολογηθεί στις 30 Μαρτίου με 80σελιδο υπόμνημα, καθώς ήταν υπεύθυνος και για τις βάρδιες και για το ποιος ήταν σε ποιο σταθμό, πόσες ώρες εργαζόταν και τι καθήκοντα είχε. Όπως έχει υποστηρίξει, σύμφωνα με το βαρδιολόγιο που είχε συνταχθεί έπρεπε έως τις 11 το βράδυ να βρίσκονται και οι δυο απογευματινοί σταθμάρχες σε υπηρεσία. Ο επιθεωρητής του ΟΣΕ αρνείται τις κατηγορίες που του αποδίδονται. Σχετικάμε την αναρρωτική άδεια που έλαβε την επόμενη μέρα του δυστυχήματος, δεν έχει καμία σχέση με την αποδιδόμενη κατηγορία, καθώς έγινε μεταγενέστερα και αφού έχει δώσει τρεις καταθέσεις ως μάρτυρας στην τροχαία Λάρισας και αυτοβούλως στην ανακρίτρια Πλημμελειοδικών, δήλωσε ο δικηγόρος του. Όλοι κατηγορούνται για διατάραξη των συγκοινωνιών σε βαθμό κακουργήματος, για ανθρωποκτονίες και σωματικές βλάβες από αμέλεια κατά συρροή.

Η ταλαίπωρη επανεκκίνηση

Ως προς την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου, παραμένει άγνωστο εάν και πότε θα υλοποιηθεί το πρόγραμμα έναρξης των δρομολογίων, σύμφωνα με όσα είχε ανακοινώσει στις 14 Μαρτίου ο υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος για τις μεταφορές και τις υποδομές, Γιώργος Γεραπετρίτης.

Χθες δεν πραγματοποιήθηκαν τα δρομολόγια του προαστιακού στη γραμμή από και προς Κιάτο καθώς και τα δρομολόγια από και προς το Αίγιο, ενώ δεν έχουν ξεκινήσει τα δρομολόγια των τρένων στη Βόρεια Ελλάδα. Στην αφετηρία έχουν κολλήσει τις τελευταίες ημέρες και τα εμπορευματικά δρομολόγια της Hellenic Train με την εταιρεία να έχει εκτελέσει, μέχρι στιγμής, ένα εμπορευματικό δρομολόγιο στην διαδρομή Θεσσαλονίκη-Ειδομένη-Θεσσαλονίκη την πρώτη ημέρα ανοίγματος του σιδηροδρόμου σε αντίθεση με τον ανταγωνιστή της, Rail Cargo Logistics Goldair, που εκτελεί 1-2 εμπορικά δρομολόγια καθημερινά από τις 22 Μαρτίου.

Η Hellenic Train ζητεί από τον ΟΣΕ πρόσθετες εγγυήσεις ασφαλείας, ενώ αναμένει, σύμφωνα με εκπρόσωπό της, γραπτές οδηγίες πρόσβασης στα προβληματικά σημεία του δικτύου προκειμένου να ενισχύσει τα ελάχιστα δρομολόγια που πραγματοποιεί. Από την άλλη πλευρά, ο ΟΣΕ διαμηνύει πως έχουν γίνει όλες οι ενέργειες που απαιτούνται για να μπουν τα τρένα στις ράγες. Παράλληλα, επισημαίνει πως απέστειλε επιστολή στη Hellenic Train με την οποία ζητεί εξηγήσεις για τη μη διεξαγωγή των δρομολογίων.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι