ΑΠΟΨΗ

Η πολύπαθη Αθήνα και η απο-αυτοκίνηση

Η πολύπαθη Αθήνα και η απο-αυτοκίνηση, Κωνσταντίνος Κόλμερ

Κύριε Δήμαρχε, αρχίσατε πολύ άσχημα την δημαρχίας σας, αποκαθιστώντας την αυτοκίνηση της λεωφόρου Βασιλίσσης ΄Ολγας, το κλείσιμο της οποίας στην κίνηση των ΙΧ αυτοκινήτων ήταν η μόνη πρωτοβουλία του απελθόντος δημάρχου που είχε κάποιο συμβολισμό. Την ενοποίηση των αρχαιολογικών χώρων, τη μόνη που έχει να προσφέρει το πάλαι ποτέ κλεινόν άστυ στους κατοίκους και φιλοξενουμένους του: Από Καισαριανής μέχρις Κεραμεικού και Ιεράς Οδού. Χωρίς αυτοκίνητα, με πεζοπορία. Για μία καλύτερη ζωή στο Κέντρο.

Σύμφωνα με την υπουργό Πολιτισμού, στο υπόστρωμα της λεωφόρου Όλγας βρέθηκαν τα ίχνη Ρωμαϊκού οικισμού, μωσαϊκά δάπεδα και η περαιτέρω ανασκαφή υπόσχεται νέα ευρήματα. Να μην τα επιχώσουμε απλώς για χάριν της κυκλοφορίας των αυτοκινητιστών. Αποτελεί προσβολή στο παρελθόν του αρχαιοτέρου άστεως της Ευρώπης.

Εάν θέλετε συμβουλές, κύριε Δήμαρχε, για να επιτύχετε ως άρχοντος του πρώτου δήμου της χώρας, θα πρέπει πρωτίστως να ρωτήσετε τι συμφέρει τους δημότες του. Όχι τους πολιτικούς,  πολεοδόμους, αρχιτέκτονες και καθηγητάδες αλλά τους μονίμους κατοίκους. Και τους ψυχιάτρους που θεραπεύουν τους υποφέροντες απ’ τα δεινά της πρωτευούσης.

Αι Αθήναι, η αρχαιοτέρα δημοκρατική πόλις του κόσμου υπηρετούσε πρωτίστως τους δημότες της. Ούτε τους  άλλους δήμους της Αττικής, που έφθαναν από Λαυρίου και  μέχρις Αφιδνών, μήτε τους μετοίκους που έμεναν εκτός πόλεως και στον Πειραιά.

Το παράδειγμα της Ύδρας

Εάν κύριε Δήμαρχε, επιθυμείτε να επιλέξετε ένα υπόδειγμα πόλεως που εξυπηρετεί δημότες κι όχι επήλυδες, κάνετε ένα μικρό ταξιδάκι στον Αργοσαρωνικό. Μέχρις Σπετσών και ΄Υδρας. Η μεν πρώτη βρίθει αυτοκινήτων, μηχανακίων, “γουρουνών” και πάσης φύσεως οχημάτων, οι δε κάτοικοι κινδυνεύουν ανά πάσαν στιγμή να υποστούν αυτοκινητικό ατύχημα και ο αέρας μυρίζει καυσαέρια. Τα ελάχιστα ιππήλατα αμαξάκια που έχουν απομείνει αποτελούν “τουριστική ατραξιόν”. Προπολεμικώς οι Σπέτσες ήταν το αριστοκρατικότερο θέρετρο της ελληνικής πρωτευούσης. Όχι πιά.

Αντιθέτως, το βραχώδες νησί της ΄Υδρας είναι σήμερα το πιο ήσυχο  του Αιγαίου πελάγους αν και  πολυσύχναστο. Με μόνιμο πληθυσμό 2.500 κατοίκων, δέχεται μέχρις 6.000 επισκέπτες ημερησίως. Διαθέτει περίπου 1.500 ξενοδοχειακά κρεββάτια. Δεν έχει αυτοκίνητα, μοτοσακό , μοτοσυκλέτες. Διαθέτει περί τα 10 θαλάσσια ταξί και καμιά δεκαριά μουλάρια στο λιμάνι, για την μεταφορά αποσκευών.

Η ατμόσφαιρα είναι καθαρή κι η κυκλοφορία ασφαλής ακόμη και για μικρά παιδιά. Είναι το “πράσινο νησί” της Ελλάδος καθώς παράγει τον αναγκαίον ηλεκτρισμό με ανεμογεννήτριες, στη  παρακειμένη νησίδα “Άγιος Γεώργιος”. Το πόσιμο νερό της προέρχεται από αφαλάτωση. Σύντομα θα επιλυθεί το αποχετευτικό πρόβλημα και των απορριμμάτων κατά τις υποσχέσεις του δημάρχου.

Η σύγκριση δεν σημαίνει ότι η Αθήνα πρέπει να επανέλθει στα κάρα και στις άμαξες αλλ’ ότι μπορεί ν’ απαλλαγεί απ’ τ’ αυτοκίνητα ΙΧ. Οι βασικές οδοί να μένουν ελεύθερες για  την κυκλοφορία των οχημάτων και να εμποδιστεί το παρκάρισμα των ΙΧ. Ο θόρυβος και τα καυσαέρια θα περιορισθούν και η πόλις θα γίνει κατοικήσιμη, γιατί σήμερα δεν είναι ούτε η Πλάκα. Βεβαίως όλα αυτά απαιτούν χρόνο προσαρμογής και τέσσερα χρόνια δεν φθάνουν αλλά ας γίνει μια καλή αρχή. Είναι στο χέρι σας κύριε Δήμαρχε.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι