Πως ένα μπλακάουτ εξέθεσε την Tesla

Πως ένα μπλακάουτ εξέθεσε την Tesla

Μια μικρής διάρκειας πτώση του δικτύου στις εγκαταστάσεις της Tesla ήταν αρκετή για να προκαλέσει αναστάτωση σε αρκετούς ιδιοκτήτες αυτοκινήτων της, τα οποία είναι μόνιμα συνδεδεμένα, μέσω ίντερνετ, με τα “κεντρικά”. Ορισμένοι εξ αυτών ανέφεραν αδυναμία πρόσβασης στις υπηρεσίες της Tesla, άλλοι δεν μπορούσαν απλώς να ελέγξουν τη σωστή διαδικασία φόρτισης.

Υπήρξαν όμως και αρκετοί που δεν μπορούσαν καν να μπουν στο όχημά τους, αλλά και περιπτώσεις οδηγών που χρειάζονταν βοήθεια και δεν μπορούσαν να τη ζητήσουν. Για παράδειγμα, ένας οδηγός ανέφερε στο Twitter ότι είχε μείνει από λάστιχο και επειδή δεν είχε πρόσβαση στην εφαρμογή της Tesla, δεν μπορούσε να καλέσει την οδική βοήθεια.

Οι ιδιοκτήτες, ως εγγεγραμμένοι χρήστες των υπηρεσιών της Tesla, αδυνατούσαν να χρησιμοποιήσουν τόσο την εφαρμογή της εταιρείας για κινητές συσκευές όσο και την ιστοσελίδα της. Παρά το γεγονός ότι η διακοπή διήρκεσε λιγότερο από δύο ώρες, για όσο κράτησε, τα εσωτερικά συστήματα της εταιρείας ήταν “νεκρά” και μαζί με αυτά η συνδεσιμότητα των χρηστών.

Εξαιτίας του προβλήματος πάγωσε και η επεξεργασία παραγγελιών της εταιρείας. Παρόμοια προβλήματα αντιμετώπισαν και οι ιδιοκτήτες ηλιακών και άλλων συστημάτων ενέργειας  Είναι η πρώτη φορά που η εταιρεία αντιμετωπίζει τόσο ευρεία διακοπή, γεγονός που προκαλεί ερωτηματικά για την υψηλή εξάρτηση των οχημάτων από το δίκτυο.

Κι αυτό, γιατί τα αυτοκίνητα της Tesla χρησιμοποιούν το ίντερνετ για βασικές αλλά και δευτερεύουσες λειτουργίες τους, από το σύστημα υποβοήθησης αυτόματου πιλότου ως τον κλιματισμό και τον προγραμματισμό ραντεβού για τεχνικό έλεγχο. Επίσης, υπό κανονικές συνθήκες ένας οδηγός Tesla ξεκλειδώνει το όχημά του και εκκινεί τη μηχανή μέσω της εφαρμογής (application), ενώ οι ηλεκτρονικές κάρτες-κλειδιά υπάρχουν μόνο για έκτακτες περιπτώσεις.

Θεωρητικά, δεν είναι τόσο απλό να “κλειδωθεί” έξω από το αυτοκίνητο, καθώς υπάρχει δυνατότητα σύνδεσης της εφαρμογής μέσω Bluetooth με το αυτοκίνητο. Σε κάθε περίπτωση, η εταιρεία συστήνει στους ιδιοκτήτες μοντέλων της να έχουν πάντα μαζί τους κάρτα-κλειδί για την περίπτωση που βρεθούν σε χώρο που δεν πιάνει σήμα δεδομένων το κινητό τους, για παράδειγμα ένα υπόγειο γκαράζ.

“Διαβολική” σύμπτωση για την Tesla

Κατά τραγική ειρωνεία, η διακοπή ρεύματος και δικτύου συνέβη την αμέσως επόμενη της περίφημης “Ημέρας Μπαταρίας” (Battery Day) που η ίδια η Tesla είχε προαναγγείλει ως ορόσημο για την παρουσίαση νέας τεχνολογίας των ηλεκτρικών μπαταριών της. Την ίδια μέρα, ο CEO Έλον Μασκ προανήγγειλε μια νέα μπαταρία πολύ ισχυρότερη από τις υφιστάμενες, καθώς και μοντέλο Tesla της τάξης των 25.000 δολαρίων, αρκετά φθηνότερο δηλαδή από τα υπάρχοντα.

Η ουσία, πάντως, του θέματος που αφορά στη διακοπή είναι τα μελλοντικά προβλήματα που μπορεί να προκύψουν από την υψηλή διασυνδεσιμότητα των ηλεκτρικών οχημάτων. Όπως ανέφερε ο αναλυτής του χώρου της αυτοκίνησης, Καρλ Μπράουερ, στην εφημερίδα Washington Post, «αυτό που βλέπουμε είναι κάτι που συμβαίνει και σε άλλους τομείς της καθημερινότητας. Όταν έχουμε αυξημένη άνεση κάπου, συνηθίζουμε να την προσδοκούμε περισσότερο και να εξαρτώμαστε από αυτήν».

Εν τω μεταξύ, τα αυτοκίνητα με λειτουργίες που βασίζονται στη σύνδεση με το διαδίκτυο και τη χρήση κινητής συσκευής αναμένεται να είναι πολύ περισσότερα στο μέλλον, στο πλαίσιο και της μετατόπισης της αγοράς στα ηλεκτρικά οχήματα. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, άλλωστε, θα είναι εφοδιασμένα με ένα σωρό ηλεκτρικά συστήματα, αρκετά από τα οποία θα συνδέονται στο διαδίκτυο.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι