ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Πώς η πανδημία οδήγησε σε σύμπραξη Σόρος-Γκέιτς

Πώς η πανδημία οδήγησε σε σύμπραξη Σόρος-Γκέιτς

Οι Μπιλ Γκέιτς και Τζωρτζ Σόρος εξαγόρασαν μέσω μίας κοινοπραξίας τους, την βρετανική εταιρεία διαγνωστικών τεχνολογιών Mologics, που σχεδίασε και έφτιαξε τεστ κορονοϊού με το αποτέλεσμα να βγαίνει σε 10 λεπτά. Η συγκεκριμένη επιχείρηση δημιουργεί τεστ για διάφορες ασθένειες και επιδιώκει να τα πουλάει σε όσο το δυνατό πιο προσιτές τιμές. Το συγκεκριμένο για το Covid-19 εκτιμάται ότι θα κοστίζει μόλις ένα δολάριο.

Την κοινοπραξία που δαπάνησε περισσότερα από 40 εκατομμύρια δολάρια για την εξαγορά της εταιρείας, αποτελούν το Ταμείο Οικονομικής Ανάπτυξης Σόρος (SEDF), αλλά και το Ίδρυμα Μπιλ και Μελίντα Γκέιτς. Η συναλλαγή έγινε εφικτή μέσα από τη δημιουργία μιας κοινωνικής επιχείρησης, της Global Access Health (GAH), που στόχο έχει να διευρύνει την πρόσβαση στην ιατρική τεχνολογία, μέσω “θελκτικού” κόστους για τον καταναλωτή. Το SEDF αποτελεί στην πραγματικότητα “βραχίονα” του Ιδρύματος “Ανοιχτή Κοινωνία”, από όπου δραστηριοποιείται κυρίως ο Σόρος.

Μιλώντας σχετικά με τη νέα επιχειρηματική –ή κατά άλλους φιλανθρωπική– δραστηριότητα του, ο διευθύνων σύμβουλος του SEDF, Σιν Χίντον δηλώνει «Η πανδημία COVID-19 απέδειξε οδυνηρά τις θεμελιώδεις ανισότητες στην παγκόσμια δημόσια υγεία και ιδίως την κρίσιμη σημασία της πρόσβασης σε … σωτήρια διαγνωστικά εργαλεία. Σε αυτή τη μοναδική συναλλαγή, τα φιλανθρωπικά κεφάλαια και οι επενδυτές συνεργάζονται … για να αντιμετωπίσουν τουλάχιστον ένα μέρος αυτής της αποτυχίας, επιτρέποντας σε μια εξελιγμένη εμπορική επιχείρηση να εστιάσει όλους τους πόρους της στην επίλυση ενός εκ των πιο πιεστικών ζητημάτων δημόσιας υγείας στον κόσμο».

Τα οικονομικά της Mologics

Αξίζει να σημειωθεί ότι η κοινοπραξία GAH θα εξαγοράσει το σύνολο των μετοχών της Mologics, ακόμα και εκείνες που ανήκουν σε δύο ιδιωτικές εταιρείες διαχείρισης επενδύσεων. Η συγκεκριμένη επιχείρηση δημιουργήθηκε το 2003 από τον καθηγητή Πολ Ντέιβις και τον γιο του Μαρκ –σημερινό ιδιοκτήτη. Ο πρεσβύτερος εκ των δύο Ντείβις, θεωρείται ότι έβαλε στα σπίτια των ανθρώπων τα τεστ εγκυμοσύνης, καθώς πιστώνεται τη δημιουργία του πρώτου οικιακού διαγνωστικού ελέγχου για την κύηση, του ClearBlue.

Πάντως, το φθηνό σε κόστος αγοράς και γρήγορο στην εμφάνιση αποτελέσματος τεστ για τον κορονοϊό που ετοίμασε η Mologics, δεν έχει λάβει ακόμα άδεια για χρήση σε ΗΠΑ και Βρετανία με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν τριβές μεταξύ του ιδιοκτήτη και των βρετανικών αρχών, παρά την πρόσφατη χρηματοδότηση ύψους 1 εκατ. λιρών που έλαβε η εταιρεία για τις έρευνες.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο Μαρκ Ντέιβις καλωσόρισε την συμφωνία εξαγοράς από την GAH/ «Είναι ένα σκόπιμο, λογικό και φυσικό βήμα που επικεντρώνεται στην παροχή προσιτών διαγνωστικών και βιοτεχνολογίας σε μέρη που έχουν μείνει ανεπιτήρητα από την αδυσώπητη επιδίωξη κερδοσκοπίας» αναφέρει σε δήλωσή του σχετικά με το θέμα. Η δήλωση από μεριάς της κοινοπραξίας, χαρακτηρίζει τη Mologics ως «παγκόσμια καινοτόμο στην ανάπτυξη άμεσων (rapid) διαγνωστικών τεχνολογιών», ενώ υπογραμμίζει ότι η αγορά θέτει ως στόχο «να διευρύνει την πρόσβαση σε προσιτή ιατρική …τεχνολογία, μέσω αποκεντρωμένης έρευνας, ανάπτυξης και κατασκευής».

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι