Πως μπορεί η ρομποτική να απογειωθεί στο ελληνικό σχολείο

Πως μπορεί η ρομποτική να απογειωθεί στο ελληνικό σχολείο, Σομαλακίδης Γιάννης

Η πολιτεία καλείται να λάβει σοβαρότατες αποφάσεις. Είτε να οικοδομήσει σε αυτές τις καλές πρακτικές ή απλά να διαχειριστεί επικοινωνιακά έννοιες όπως εκπαιδευτική ρομποτική, μεθοδολογία STEM κ.λπ. Η αποκτηθείσα εμπειρία μας, πάνω στη ρομποτική, έχει καταδείξει ότι: Όλοι οι μαθητές θέλουν να κατανοούν αλλά και να συμπληρώνουν κομμάτια της παρεχόμενης γνώσης με εύπεπτο και διασκεδαστικό τρόπο.

Οι μαθητές πρέπει να αποκτήσουν βασικές δεξιότητες όπως είναι η αγάπη για την ομαδική εργασία και σύλληψη για την προσπάθεια επίλυσης προβλημάτων με μοναδικό τρόπο. Αποτέλεσμα αυτής της ομαδικής εργασίας είναι ο σεβασμός και η συνεργασία με τον προπονητή τους, καθώς επίσης η απόκτηση αυτοπεποίθησης, μέσα από τη μάθηση.

Η μεγαλύτερη εταιρεία τεχνολογίας της χώρας μας, COSMOTE, συμβάλλει με όλες της τις δυνάμεις. Συμβάλει μέσω της επικοινωνίας και της έμπρακτης υποστήριξης σε κάθε προσπάθεια, συνεισφέρει στη δημιουργία της κοινωνίας της γνώσης, απαραίτητης προϋπόθεσης για την ανάπτυξη της χώρας μας. Πιστεύουμε ότι αυτό το ταλέντο, η γνώση, τα προγράμματα εκπαίδευσης και η αποκτηθείσα εμπειρία πρέπει να αποτελέσουν το εφαλτήριο μιας νέας αρχής. Μιας αρχής, η οποία θα βασίζεται σε έναν και μοναδικό στόχο: οι μαθητές να αποκτήσουν δεξιότητες και αυτοπεποίθηση μέσα από τη μάθηση.

Μια πρόταση για τις τεχνολογικές δεξιότητες στο ελληνικό σχολείο

Η πρότασή μου είναι: Σχολεία ανοικτά έως και τις 18:00 το απόγευμα, με ευθύνη των δήμων και των γονέων των μαθητών. Τα ανοιχτά σχολεία να αποτελέσουν μια όαση πολιτισμού και παράλληλα απόκτησης τεχνολογικών -και όχι μόνο- δεξιοτήτων.
Η εκπαιδευτική ρομποτική δεν έχει σκοπό να ανακαλύψει προϊόντα για χρήση στη πραγματική ζωή. Σκοπό έχει να κατανοήσουν οι μαθητές βιωματικά, να αποκτήσουν πρόσθετη γνώση, να φανταστούν ως μηχανικοί μια λύση και να υλοποιήσουν ένα πρότζεκτ. Όπως και να μάθουν να αυτοαξιολογούνται, να μάθουν να σέβονται το δάσκαλό τους και τέλος να κατανοήσουν ότι, στην πραγματική ζωή ενυπάρχουν όλα αυτά τα στοιχεία

Με βάση λοιπόν τα παραπάνω, αυτή μας η πρόταση θέτει υπόψη όλων αυτή την πολυτιμότατη εμπειρία μας. Η πολιτεία να θέσει τους βασικούς στόχους που θα έχει το ενιαίο σχολείο 08:30 έως και 18:00. Αυτοί οι στόχοι μπορεί να δίνουν έμφαση στις Φυσικές Επιστήμες, στην Εκπαιδευτική Ρομποτική, στη Γλώσσα και στον Πολιτισμό, στην Ιστορία κ.λπ. Ανεξάρτητα από το εάν θα γίνει ή όχι προσπάθεια ένταξής τους στο πρωινό πρόγραμμα,τα ανωτέρω θεματικά πεδία θα μπορέσουν έτσι να αποτελέσουν κεντρικό πρόγραμμα στα απογευματινά τμήματα. Είναι κατανοητό ότι στο πλαίσιο μιας σχολικής ώρας 40 λεπτών,δε μπορείς να κάνεις εκπαιδευτική ρομποτική.

Τα εκπαιδευτικά προγράμματα αυτά θα αναλάβουν να τα υλοποιήσουν φορείς που διαθέτουν πολύ μεγάλη εμπειρία, ανθρώπινους πόρους και έτοιμο σχεδιασμένο αναλυτικό περιεχόμενο σπουδών. Το κόστος θα καλυφθεί σε συνεργασία με το θεσμικό πλαίσιο που θα δημιουργηθεί από ευρωπαϊκά προγράμματα από χορηγούς εντός και εκτός χώρας, κατά περίπτωση από συνδρομές γονέων κ.ά.

Η χώρα μας διαθέτει όλη τη δυναμική, τη γνώση, τους ανθρώπινους πόρους και τη θέληση για να αξιοποιήσει αυτή τη συγκυρία και να συνεχίσει να συγκλίνει με τις πιο αναπτυγμένες τεχνολογικά χώρες. Πρέπει να μείνουμε εκεί και να αποτελέσουμε τον φάρο για όλες τις χώρες και κυρίως τις Βαλκανικές. Στο πλαίσιο της δημιουργίας των Αγγλόφωνων τμημάτων από τα ΑΕΙ,η Ελλάδα θα μπορέσει να αποτελέσει αξιόπιστο προορισμό σπουδών για φοιτητές του εξωτερικού, και δη στους τομείς όπου έχει αποδείξει ότι διαπρέπει.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι