Ψάχνουν τα αίτια της σύγκρουσης του “Καλλιστώ” – Οργιάζει η τουρκική προπαγάνδα

Σύνταξη SLpress.gr
4771
Ψάχνουν τα αίτια της σύγκρουσης του “Καλλιστώ” – Οργιάζει η τουρκική προπαγάνδα, slpress

Τα αίτια της σύγκρουσης του ναρκοθηρευτικού “Καλλιστώ” με το φορτηγό πλοίο MAERSK LAUNCESTON έξω από το λιμάνι του Πειραιά διερευνούν οι αρμόδιες αρχές, ενώ ολοκληρώθηκε η επιχείρηση ρυμούλκησής του στον ναύσταθμο της Σαλαμίνας. Την ίδια ώρα η τουρκική προπαγάνδα οργιάζει, με τα περισσότερα από τα ελεγχόμενα από τον Ερντογάν Μέσα Ενημέρωσης να μεταδίδουν απίστευτες ανακρίβειες ακόμα και για βύθιση του πλοίου.

Το ατύχημα σημειώθηκε στις 7:30 το πρωί της Τρίτης, όταν το μεγάλο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της εταιρείας Maersk σχεδόν «πέρασε πάνω» από το ναρκοθηρευτικό "Καλλιστώ", την ώρα που το δεύτερο έβγαινε από το ναύσταθμο. Το φορτηγό πλοίο έπεσε με σφοδρότητα πάνω στην πρύμνη του "Καλλιστώ" με αποτέλεσμα να υπάρξει μεγάλο ρήγμα και εισροή υδάτων.

Δύο μέλη του πληρώματος περισυνελέγησαν από τη θάλασσα, τραυματισμένα ελαφρά, και μεταφέρθηκαν στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών, όπως ανέφεραν οι πρώτες  πληροφορίες. Στο πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού επέβαιναν συνολικά 27 άτομα, τα οποία διακομίστηκαν προληπτικά στο νοσοκομείο. Το φορτηγό πλοίο MAERSK LAUNCESTON είχε προορισμό το λιμάνι του Τσανακαλέ της Τουρκίας, συνελήφθη.

Πως συγκρούστηκε το "Καλλιστώ"

Το "Καλλιστώ" είχε πάρει κλίση, λόγω της εισροής υδάτων, ωστόσο στη συνέχεια σταθεροποιήθηκε και τελικά ρυμουλκήθηκε στον ναύσταθμο. Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΓΕΝ, το Πολεμικό Ναυτικό έχει αναλάβει όλες τις απαιτούμενες ενέργειες για την αντιμετώπιση του περιστατικού. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες από τη σύγκρουση η πρύμνη του πολεμικού πλοίου κόπηκε και δίπλωσε. Η ζημιά που προκλήθηκε στο ναρκοθηρευτικό είναι μεγάλη, καθώς το "Καλλιστώ" είναι κατασκευασμένο από Πλαστικό Ενισχυμένο με Υαλονήματα (GRP), προκειμένου να ελαχιστοποιεί το μαγνητικό ίχνος. Σύμφωνα με τους ειδικούς, το συγκεκριμένο υλικό είναι υψηλής αντοχής, ωστόσο, δεν είναι λαμαρίνα.

Στο σημείο της σύγκρουσης προκλήθηκε μικρή θαλάσσια ρύπανση, κυρίως από τις μικρές ποσότητες συντριμμιών του πολεμικού πλοίου και μικρής ποσότητας καυσίμων που διέρρευσε. Σκάφη ιδιωτικής αντιρρυπαντικής εταιρείας με πλωτό φράγμα προχώρησαν σε έλξη των συγκεκριμένων υλικών και των καυσίμων προκειμένου να τα συγκεντρώσουν και να τα απομακρύνουν. Στο φορτηγό πλοίο MAERSK LAUNCESTON έχει απαγορευθεί ο απόπλους, μέχρι την αποκατάσταση των ζημιών, ενώ για το θέμα έχει ενημερωθεί ήδη η εισαγγελική Αρχή. Την ώρα της σύγκρουσης, στο φορτηγό πλοίο δεν υπήρχε πλοηγός, καθώς αυτό είχε μπει ήδη σε πορεία έξω από λιμάνι.

Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσίευσε το protothema.gr, ο πλοηγός,  ο οποίος προβλέπεται να υπάρχει στα πλοία, όταν αποπλέουν από το λιμάνι του Πειραιά, είχε αποβιβαστεί από το Maersk Launceston δύο ναυτικά μίλια πριν το σημείο της πρόσκρουσης. Οι ίδιες πηγές ανέφεραν ότι το φορτηγό πλοίο είχε πάρει τη ρότα του προς το separation traffic scheme, δηλαδή τη ζώνη κυκλοφορίας των πλοίων όταν καταπλέουν και αποπλέουν από το λιμάνι του Πειραιά.

Τουρκική προπαγάνδα 

Ο πλοηγός, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, φέρεται να δήλωσε ότι αποβιβάστηκε από το Maersk Launceston, μόλις αυτό βγήκε από τα όρια της πλοήγησης και ότι το “Καλλιστώ” πήγαινε και αυτό προς την είσοδο του separation zone. Όπως ανέφεραν πάντως κύκλοι της ναυσιπλοΐας, δεν είναι δυνατή η οπτική επαφή όταν ένα σχετικά μικρό πλοίο πλησιάσει πολύ την πλώρη ενός πλοίου εμπορευματοκιβωτίων του μεγέθους του Maersk Launceston.

Με αφορμή το ατύχημα, η τουρκική προπαγάνδα έδωσε ρέστα για άλλη μία φορά. Η ελεγχόμενη από τον Ερντογάν τουρκική εφημερίδα Γενί Σαφάκ, κάνει λόγο για «αξιοθρήνητη κατάσταση του Πολεμικού Ναυτικού της Ελλάδας», προσθέτοντας ότι «το ναρκοθηρευτικό καταστράφηκε με ένα χτύπημα». Η ίδια εφημερίδα γράφει για «κατάρρευση του σκάφους» και σχολιάζει ότι «ο τόσο εύκολος τρόπος», με τον οποίο έγινε η κατάρρευση «δείχνει την αδυναμία του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού».

Στο ίδιο πνεύμα και λίγο χειρότερα, η εφημερίδα Μιλιέτ ανέφερε, ψευδώς όπως δείχνουν οι εξελίξεις, ότι το “Καλλιστώ” βυθίστηκε μετά την σύγκρουση. Οι Τούρκοι και προσωπικά ο Ερντογάν δείχνουν ότι επιχειρούν μέσα από αυτό το ατύχημα να ρεφάρουν το κάζο που έπαθαν, όταν ο πλοίαρχος της ναυαρχίδας τους, του  Kemal Reis, επιχείρησε να κάνει “μαγκιές”, αλλά τον επακούμβησε ο αντιπλοίαρχος Ιωάννης Σαλλιάρης με τη φρεγάτα “Λήμνος”!

Η δημοσιογραφία για να είναι αδέσμευτη-ανεξάρτητη πρέπει να χρηματοδοτείται κυρίως από τους αναγνώστες. Πρόκειται για κανόνα αποδεδειγμένης ισχύος. Εάν πιστεύετε ότι το SLpress.gr προσφέρει κάτι ξεχωριστό, ότι αξίζει να επιβιώσει και να βελτιωθεί, ΕΝΙΣΧΥΣΤΕ το.
  • Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr
  • Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.