Τί ψάχνουμε στο Google εν μέσω καραντίνας
11/04/2020Καθώς ο εγκλεισμός αλλάζει την καθημερινότητα και τις ανάγκες των ανθρώπων, αλλάζουν και οι αναζητήσεις των χρηστών στο “ψαχτήρι” της Google. Όπως είναι αναμενόμενο, οι ταινίες, οι μάσκες και ο κορονοϊός έχουν την τιμητική τους, με τις εξελίξεις να επηρεάζουν σημαντικά και τις “ανερχόμενες” αναζητήσεις λέξεων-κλειδιών, τουλάχιστον για το δίμηνο Φεβρουάριος-Μάρτιος.
Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε ο αμερικανικός κολοσσός, σε όλο τον πλανήτη η λέξη “coronavirus” (κορωνοϊός) βρέθηκε δίπλα-δίπλα σε όρους που είναι σταθερά ψηλά στις αναζητήσεις, όπως ο “καιρός”, το “Facebook”, το “Youtube” και γνωστές ιστοσελίδες περιεχομένου για ενηλίκους. Αντίστοιχα, οι ταχέως ανερχόμενοι όροι αναζήτησης (trending) αφορούσαν σε θέματα όπως:
- Τηλεοπτικές σειρές.
- Οδηγίες πρόληψης για τον κορωνοϊό.
- Το κατά πόσο μπορούν κατοικίδια να κολλήσουν ή να μεταδώσουν τον κορωνοϊό.
- Πώς μπορεί κάποιος να φτιάξει αυτοσχέδια μάσκα προσώπου, αντισηπτικό ή ακόμα και χαρτί υγείας.
Στις χώρες αναζήτησης παγκοσμίως η “Ιταλία”, η “Ισπανία” και η “Ιρλανδία” ήταν κατά σειρά οι κορυφαίοι όροι, ενώ στις πόλεις ήταν το “Μιλάνο”, η “Ρώμη” και η “Μαδρίτη”. Στις ταινίες, ξεχώρισαν το “Contagion” και το “Outbreak”, με θεματική… πανδημίας.
Στις Ηνωμένες Πολιτείες ο κόσμος αναζητούσε σε πολύ μεγάλο βαθμό την έκτακτη επικαιρότητα αναφορικά με τον κορωνοϊό, τα μέτρα καραντίνας ανά πολιτεία και τις μάσκες προστασίας. Σταθερό ήταν το ενδιαφέρον για Facebook και Youtube, για τον καιρό, ενώ στους ανερχόμενους όρους ήταν ονόματα αθλητών και προσωπικοτήτων της τηλεόρασης.
Πώς να φτιάξεις κάτι μόνος σου
Στην Ελλάδα, οι χρήστες φαίνεται ότι προσπαθούν να ενημερωθούν για τα κυβερνητικά μέτρα που αφορούν τόσο στα μέτρα περιορισμού όσο και στα μέτρα οικονομικής ενίσχυσης (αποζημίωση, voucher κ.λπ.), καθώς και πώς να χρησιμοποιήσουν σωστά τη φόρμα για τους κωδικούς του 13033. Επίσης, τηλεοπτικές σειρές και ταινίες βρίσκονται αρκετά ψηλά, όπως το La Casa de Papel, η ύλη για τις πανελλαδικές, όσο πλησιάζει ο Μάιος και, όπως πάντα, ο… καιρός.
Πάντως, η αναλύτρια της Google Τάρα Λέβι επισημαίνει σε άρθρο της για το θέμα ότι οι αναζητήσεις τύπου “do it yourself” (πώς να φτιάξεις κάτι μόνος σου) σημείωσαν κορυφαία αύξηση το τελευταίο διάστημα, ενώ -όπως ήταν φυσικό- οπουδήποτε ισχύουν μέτρα lockdown, ο κόσμος ψάχνει συγκεκριμένες πληροφορίες για το πού, πώς και πότε μπορεί να προμηθευτεί αυτά που θέλει, είτε πρόκειται για υγειονομικό υλικό είτε για τρόφιμα και άλλα αγαθά. Ψάχνει επίσης τρόπους διασκέδασης που, ενώ γνώριζε, δεν είχε δοκιμάσει, από τα παραδοσιακά “παζλ” (επίσης ανερχόμενος όρος) μέχρι το “διαλογισμό”.
Τα δεδομένα των αναζητήσεων φαίνεται ότι ωθούν τις επιχειρήσεις να προχωρούν σε αλλαγές στον τρόπο που διαφημίζονται μέσω διαδικτύου και να προσαρμόζουν το περιεχόμενό τους. Αυτό οφείλεται και στο γεγονός ότι περισσότεροι άνθρωποι μένουν σπίτι και αλλάζουν οι ώρες και οι χρόνοι κατά τους οποίους οι χρήστες μένουν στο διαδίκτυο. Συγκεκριμένα, παρατηρείται αύξηση στον όγκο των αναζητήσεων τουλάχιστον κατά 15% μετά τα μεσάνυχτα, ιδίως τα Σαββατοκύριακα.