Το μυστικό στο ηλεκτρονικό εμπόριο την εποχή Covid-19

Το μυστικό στο ηλεκτρονικό εμπόριο την εποχή Covid-19, Κατερίνα Σταματελοπούλου

Καθώς οι κοινωνίες σε όλο τον κόσμο έχουν αφήσει πίσω τους το “Μένουμε Σπίτι”, οι περιορισμοί στην κοινωνική και οικονομική ζωή έχουν χαλαρώσει και ο πλανήτης έχει περάσει στη φάση του “μένουμε ασφαλείς”. Ουσιαστικά έχουμε μπει σε μια νέα κοινωνική και οικονομική καθημερινότητα.

Το σίγουρο είναι ότι οι οδηγίες ασφάλειας για την αντιμετώπιση του Covid-19, ο οποίος εμφανίζει ξεκάθαρη τάση αναζωπύρωσης, έχουν ήδη αλλάξει και θα συνεχίσουν για αρκετό καιρό να μεταλλάσσουν την κοινωνική συμπεριφορά, όπως την ξέραμε ως τώρα. Η μάσκα και η κοινωνική αποστασιοποίηση με την μέθοδο των φυσικών αποστάσεων και τους κανόνες υγιεινής, είναι πλέον, μια νέα καθημερινότητα.

Αυτή η καθημερινότητα θα καθορίσει και τις αλλαγές στις επιχειρήσεις και την βιωσιμότητα τους. Από τον τρόπο που πηγαίνουμε στο σουπερμάρκετ, στα κομμωτήρια και στα κέντρα αισθητικής, στα καταστήματα λιανικής αλλά και τον τρόπο που θα ταξιδεύουμε, όλα φαίνεται να αλλάζουν και να καθορίζονται βάση των κανόνων ασφαλείας.

Αυτό που δεν άλλαξε και είναι το κυρίαρχο στοιχείο της ανθρώπινης συμπεριφοράς, είναι η βασική ανάγκη κάθε ανθρώπου να επικοινωνεί και να αλληλεπιδρά με τους άλλους. Κατά τη διάρκεια του lockdown λοιπόν, μέσω της τεχνολογίας, η online επικοινωνία εκτινάχθηκε και έπαιξε σημαντικό ρόλο στην ζωή εκατομμυρίων ανθρώπων.

Στροφή προς το ηλεκτρονικό εμπόριο

Από την αύξηση της χρήσης του Facebook πάνω από 27%, όπως και των άλλων μέσων κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και τις άπειρες ώρες τηλεδιασκέψεων και webinars, οι άνθρωποι κατάφεραν να επικοινωνούν. Αυτό συνεχίζεται σε μεγάλο βαθμό και αυτή την περίοδο. Μοιράζονται τις γνώσεις και τις δεξιότητες τους, ανακαλύπτουν νέους τρόπους μάθησης, δοκιμάζουν ή αυξάνουν τις αγορές τους μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου-υπηρεσιών.

Η πανδημία ήταν αρκετή για να αλλάξουν, όπως φαίνεται, τις καταναλωτικές συνήθειες των ανθρώπων, ή τουλάχιστον όσων δεν είχαν ακόμα μπει στην λογική των ηλεκτρονικών αγορών. Η εποχή μας, όμως, είναι εποχή μετεξέλιξης της καταναλωτικής συμπεριφοράς, με ιλιγγιώδεις ταχύτητες, που αφορά κυρίως τον τρόπο που οι καταναλωτές αντιλαμβάνονται και αλληλεπιδρούν με τις επιχειρήσεις και τα brand.

Είναι επίσης γεγονός ότι οι επιχειρήσεις πλήττονται και ο ψηφιακός μετασχηματισμός τους είναι πιο αναγκαίος από ποτέ, για να καλύψουν τις ανάγκες των καταναλωτών. Πλέον ο καταναλωτής επιζητεί μια διαφορετική σύνδεση όταν θέλει να κάνει τις αγορές του ηλεκτρονικά. Η αμεσότητα, η αυθεντικότητα, η ειλικρίνεια και η διαφάνεια, είναι αυτά που θα δώσουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στο ηλεκτρονικό περιβάλλον μιας επιχείρησης και θα ισορροπήσουν την απουσία της φυσικής επικοινωνίας.

Σημασία στην αυθεντικότητα

Ούτως ή άλλως αυτή ήταν μια τάση του ηλεκτρονικού επιχειρείν, που εξελίσσονταν και πριν την πανδημία. Απλά ο Covid-19 έδωσε ένα ισχυρό push χωρίς επιστροφή. Και μπορεί οι προβλέψεις να εκτιμούν ότι οι καταναλωτικές δαπάνες θα μειωθούν, αλλά οι αλλαγές στη δυναμική της αγοράς μπορούν να δώσουν ευκαιρίες σε όσους αφουγκραστούν τους πελάτες τους και καταφέρουν να συνδεθούν συναισθηματικά μαζί τους.

Το ιδανικό περιεχόμενο σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα ή στις πλατφόρμες, δεν αφορά πλέον μόνο στις άψογες φωτογραφίσεις μοντέλων-influencer, αλλά στο περιεχόμενο με τους ίδιους τους πελάτες, που μπορούν να παίξουν τον ρόλο των πρωταγωνιστών-πρεσβευτών των επιχειρήσεων. Τώρα περισσότερο από ποτέ, το αυθεντικό περιεχόμενο είναι το κυρίαρχο στοιχείο στην online παρουσία κάθε επιχείρησης και ο οδηγός σε κάθε βήμα του καταναλωτή.

Το 87% των ανθρώπων επηρεάζονται θετικά από τις δημοσιεύσεις με πραγματικούς πελάτες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης των επιχειρήσεων που επιλέγουν να κάνουν τις αγορές τους. Ενώ μόνο το 16% επηρεάζεται από τις επαγγελματικές φωτογραφίσεις που συνοδεύουν τις περιγραφές των προϊόντων online.

Με τις επιχειρήσεις να βρίσκονται σε μια περίοδο μειωμένων προϋπολογισμών για την προώθηση των προϊόντων τους, τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να αναθεωρήσουν τακτικές. Τώρα, πρέπει να δώσουν προτεραιότητα στο πως μπορούν να προσεγγίσουν και να συνδεθούν διαφορετικά με τους καταναλωτές και εν δυνάμει πελάτες τους, δίνοντας σημασία στην αυθεντικότητα που πηγάζει από μια ουσιαστική ανθρώπινη σχέση εξ αποστάσεως, αλλά όχι απρόσιτα.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι

Kαταθέστε το σχολιό σας. Eνημερώνουμε ότι τα υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται.

0 ΣΧΟΛΙΑ
Παλιότερα
Νεότερα Με τις περισσότερες ψήφους
Σχόλια εντός κειμένου
Δες όλα τα σχόλια
0
Kαταθέστε το σχολιό σαςx