Αμέλειες και αναμενόμενη μηχανική βλάβη “έριξαν” το τεράστιο κοντέινερ στη γέφυρα

Kατέρρευσε η γέφυρα Key Bridge στη Βαλτιμόρη - Προσέκρουσε πάνω της φορτηγό πλοίο, σοκαριστικό βίντεο

Το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, μήκους 300 μέτρων, που τσάκισε την γέφυρα της Βαλτιμόρης, είχε εκπέμψει mayday (ανάλογο του SOS στην θάλασσα) λίγο πριν από την πρόσκρουση. Η πλοιοκτήτρια εταιρεία υποστηρίζει ότι ο καπετάνιος δεν μπορούσε να ελέγξει το πλοίο λόγω βλάβης στη μηχανή και ο κυβερνήτης της πολιτείας ευγνωμονεί τον καπετάνιο επειδή χάρη στο mayday μπόρεσαν να διακόψουν την κυκλοφορία στη γέφυρα και να σωθούν ζωές. Εντούτοις, τέτοια μεγαθήρια, όταν χάνουν τη μηχανή είναι αδύνατο να ελεγχθούν εγκαίρως και εν προκειμένω τα μηχανικά του προβλήματα είχαν εντοπισθεί σε προηγούμενες επιθεωρήσεις νηογνωμόνων.

Ο καπετάνιος έριξε άγκυρα λίγο πριν την πρόσκρουση για να μειώσει την ταχύτητα, αλλά αυτή δεν αρκούσε για να ανακόψει την πορεία. Το θέμα είναι ότι στην τελευταία επιθεώρηση του τεράστιου πλοίου στην Χιλή, είχε διαπιστωθεί δυσλειτουργία στην πρόωση του μεγαθήριου.

Ελάχιστα λεπτά πριν από την σύγκρουση, το Dali, που ήταν ναυλωμένο από την πολυεθνική Maersk που εδρεύει στη Δανία, ενημέρωσε ότι είχε προβλήματα στην πρόωση και στην ηλεκτροδότηση και έχανε τον έλεγχο, δηλαδή προβλήματα στους ίδιους τομείς που είχαν βρεθεί επισφαλείς στις επιθεωρήσεις. Η τελευταία από αυτές ήταν τον Ιούνιο του 2021 και ανέφερε συγκεκριμένες δυσλειτουργίες.

Μετά την επιθεώρηση του Ιουνίου το πλοίο πέρασε από άλλες δύο, ακριβώς για να αποκατασταθούν οι βλάβες. Εντούτοις, αν και το πρόβλημα αποδείχθηκε εκ των πραγμάτων ότι ποτέ δεν λύθηκε, κρίθηκε αξιόπλοο, εις γνώσιν των επιθεωρητών ότι απώλεια πρόωσης και ηλεκτροδότησης ήταν ζωτικά θέματα για το τεράστιο κοντέινερ. Πριν από την χτεσινοβραδινή σύγκρουση, το Dali είχε ξανατρακάρει σε προβλήτα το 2016 στο Βέλγιο. Είναι άγνωστο σε τι οφειλόταν εκείνη η στραβοτιμονιά.

Σύμφωνα με τη Marine Traffic, το πλοίο αναχώρησε από το Seagirt Marine Terminal του λιμανιού της Βαλτιμόρης περίπου στις 00:30 τοπική ώρα -η σύγκρουση έγινε μία ώρα αργότερα. Οταν βγήκε από το λιμάνι τα ρυμουλκά έπαψαν να το συνοδεύουν. Το κοντέινερ έπεσε πάνω στο νοτιοδυτικό στήριγμα της γέφυρας με ταχύτητα 7,6 κόμβων (περίπου 15 χιλιόμετρα την ώρα) με τον τεράστιο όγκο του συν το φορτίο.

Κάμερες από την Υπηρεσία Τροχαίας Πλοίων κατέγραψαν πλάνα από τη σύγκρουση και την επακόλουθη κατάρρευση. Τα φώτα του πλοίου έσβησαν δύο φορές πριν από τη σύγκρουση, υποδεικνύοντας πιθανά προβλήματα στο μηχανοστάσιο. Παρά τη γρήγορη αποκατάσταση του φωτισμού, το εν λόγω αναβόσβημα υποδηλώνει ότι σημειώθηκε πλήρης διακοπή ρεύματος, ωθώντας τη γεννήτρια έκτακτης ανάγκης να αποκαταστήσει τις βασικές ηλεκτρικές υπηρεσίες και τον φωτισμό.

Η γεννήτρια έκτακτης ανάγκης δεν συνδέεται με την πρόωση, αλλά υποστηρίζει συστήματα διεύθυνσης και πλοήγησης. Τα πλοία έχουν περιορισμένη ικανότητα να επιβραδύνουν μόνα τους όταν χάνουν την ισχύ τους και δεν μπορούν να βάλουν όπισθεν ή να ελέγξουν την πορεία.

Πηγή: Associated Press και Eseuro και ΑΠΕ-ΜΠΕ

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι