Απεργίες: Χωρίς ταξί στις 27 και 28 Φεβρουαρίου

Χωρίς ταξί σήμερα η Αττική - Πώς θα κινηθούν αύριο Τετάρτη τα μέσα μεταφοράς

Σε νέες κινητοποιήσεις προχωρούν οι ταξιτζήδες της Αθήνας, καθώς το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) σε έκτακτη συνεδρίαση του Διοικητικού του Συμβουλίου, αποφάσισε την πραγματοποίηση 48ωρης απεργίας στις 27 και τις 28 Φεβρουαρίου. Υπενθυμίζεται ότι για τις 28 Φεβρουαρίου έχει αποφασισει και η ΑΔΕΔΥ πανελλαδική απεργία.

Οι αυτοκινητιστές, οι οποίοι είχαν προχωρήσει πριν λίγους μήνες σε κινητοποιήσεις με αφορμή και το φορολογικό νομοσχέδιο, χαρακτηρίζουν “αιτία πολέμου” το οικονομικό μοντέλο που επέλεξε η κυβέρνηση και «έχει στοχοποιήσει κάθε μορφή ατομικής επιχειρηματικότητας στη χώρα μας».

Το διήμερο της νέας απεργίας που εξήγγειλαν θα πραγματοποιηθεί γενική συνέλευση του κλάδου για την εναρμόνιση του καταστατικού του με όσα ορίζει η νομοθεσία, ενώ έχει ήδη προγραμματιστεί συγκέντρωση και πορεία διαμαρτυρίας προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Το ΣΑΤΑ καλεί όλους τους αυτοκινητιστές ταξί από όλη την Ελλάδα, να συστρατευτούν συμμετέχοντας στην κινητοποίηση. Τα βασικά αιτήματα του κλάδου είναι:

-Ελεύθερη διέλευση στις λεωφορειολωρίδες για τα έμφορτα ταξί.
-Απάντηση από την κυβέρνηση «γιατί αφήνει παράνομες εφαρμογές που χρησιμοποιούν είτε ταξί, είτε Ε.Ι.Χ να μην πληρώνουν κανένα φόρο, να βγάζουν τα χρήματα τους στο εξωτερικό, αφήνοντας στους νόμιμους επαγγελματίες αυτοκινητιστές μόνο φορολογικά βάρη».
-Αναπροσαρμογή προκαθορισμένης τιμής για την διαδρομή Αεροδρόμιο Αθηνών – Κέντρο πόλης από 40 ευρώ σε 45 ευρώ (τιμολόγιο 1) και από 55 ευρώ σε 60 ευρώ (τιμολόγιο 2).
-Μόνιμη παραμονή του συντελεστή Φ.Π.Α στις υπηρεσίες ταξί στο 13%.
-Άρση της υποχρεωτικότητας ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων Ταξί μόνο μηδενικών ρύπων από το 2026. Η πρόταση του ΣΑΤΑ είναι να μετατεθεί αυτή η υποχρέωση για το 2035.
-Νομοθετική ρύθμιση για την ειδική άδεια και αναπροσαρμογή ποινολογίου.

Σε ό,τι αφορά στην αναπροσαρμογή των ποινών, το ΣΑΤΑ προτείνει οι παραβάσεις όπως, άγρα πελατών, παραβίαση προτεραιότητας σε πιάτσα, υπερχρέωση πελατών, αλλαγές νομισμάτων, να μεταφερθούν στην κατηγορία των ποινών υψηλής αξιολόγησης με διοικητικό πρόστιμο 1.000 ευρώ και αφαίρεση ειδικής άδειας.

Ζητούν επίσης επανεξέταση και ψηφιοποίηση των ειδικών αδειών και «σωστή εφαρμογή της ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. και δημιουργία μητρώου για τα ενοικιαζόμενα με οδηγό. Αύξηση της ελάχιστης τιμής σύμβασης των Ε.Ι.Χ κατά 33%. Ξεκάθαρος και χωρίς γκρίζες ζώνες διαχωρισμός των υπηρεσιών που παρέχει το ταξί και το ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο με οδηγό».

Επίσης θέλουν να καταργηθεί το τέλος επιτηδεύματος, να επιδοτείται η αγορά όλων των τύπων αυτοκινήτων που ταξινομούνται ως ταξί ή να αυξηθεί το όριο ηλικίας χαρακτηρισμού μεταχειρισμένου αυτοκινήτου ως ΕΔΧ από τα πέντε στα οκτώ έτη. «Όλα αυτά είναι ζητήματα που δεν έχουν λυθεί και κρατάνε τον κλάδο αιχμάλωτο στην στασιμότητα. Για το προεδρείο, η αδιαφορία της κυβέρνησης, είναι αιτία πολέμου», επισημαίνει το ΣΑΤΑ σε σχετική ανακοίνωση.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι