Καρέ-καρέ το ρεσάλτο ιρανικών δυνάμεων στο ελληνόκτητο τάνκερ, στον κόλπο του Ομάν
13/01/2024Βίντεο από την επιχείρηση κατά την οποία δυνάμεις του Ιράν κατέλαβαν το πρωί της Πέμπτης το δεξαμενόπλοιο ελληνικών συμφερόντων στον Κόλπο του Ομάν έδωσε στην δημοσιότητα η ιρανική τηλεόραση. Στο βίντεο φαίνονται ένοπλοι να προσγειώνονται με ελικόπτερα πάνω στο πλοίο και να το καταλαμβάνουν.
Υπενθυμίζεται ότι το ελληνόκτητο πλοίο βρίσκεται σε καθεστώς ομηρίας από τις ιρανικές αρχές. Την ίδια ώρα η αγωνία είναι μεγάλη και για τον 20χρονο Έλληνα δόκιμο πλοίαρχο που βρίσκεται ανάμεσα στο πλήρωμα.
Σε ανακοίνωση προχώρησε η εταιρεία Empire Navigation Inc σχετικά με το αν κατάφερε να επικοινωνήσει με το τάνκερ. Την αγωνία της για την εξέλιξη των γεγονότων μοιράστηκε η μητέρα του 20χρονου Έλληνα δόκιμου πλοιάρχου, μιλώντας στην ΕΡΤ.
«Είμαι σε συνεχή ενημέρωση από την διαχειρίστρια εταιρία και τους εκπροσώπους της, τους οποίους εμπιστεύομαι απόλυτα και τους ευχαριστώ από τα βάθη της ψυχής μου για αυτό που κάνουν για το παιδί μου.
Επίσης είμαι σε επικοινωνία με τον Έλληνα πρέσβη στην Τεχεράνη κ. Κυριάκο Γαβριήλ καθώς και με τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Χρήστο Στυλιανίδη όπου με διαβεβαιώνουν ότι οι διαπραγματεύσεις οδεύουν σε καλό δρόμο», αναφέρει η μητέρα του 20 Έλληνα δόκιμου πλοιάρχου στην ΕΡΤ.
Την ίδια ώρα σε ανακοίνωση προχώρησε η εταιρεία Empire Navigation Inc – M/T St. Nikolas, προκειμένου να ενημερώσει για την επικοινωνία με τον τάνκερ.
«Σε συνέχεια της χθεσινής της ανακοίνωσης σχετικά με την κατάληψη του M/T St. Nikolas (IMO No 9524475, σημαία: Marshall Islands), η εταιρεία αναφέρει τα εξής:
Η Empire Navigation δεν κατάφερε να αποκαταστήσει ευθεία επικοινωνία με το πλήρωμά της από τη στιγμή που το πλοίο καταλήφθηκε χθες το πρωί, καθώς το σύστημα δορυφορικών επικοινωνιών τέθηκε εκτός λειτουργίας από αυτούς που το κατέλαβαν.
Με βάση την τελευταία γνωστή θέση του σκάφους, φαίνεται ότι το St. Nikolas βρίσκεται αυτή τη στιγμή κοντά στο λιμάνι του Bandar Abass, στο Ιράν. Κύριο μέλημα και ύψιστη προτεραιότητα της Εταιρείας είναι και θα παραμένει η ασφάλεια του πληρώματος – 19 ναυτικών συνολικά (18 Φιλιππινέζοι και 1 Έλληνας).
🚨 Scenes from Iranian television of the seizure of the American oil tanker by the Iranian Navy pic.twitter.com/HRqKq7D5M0
— Dr.Zeid Moustapha (@Drzeidmoustapha) January 13, 2024
Συμπαραστεκόμενη ενεργά στις οικογένειες των αιχμαλωτισθέντων ναυτικών της, η Empire Navigation υλοποίησε μια υπηρεσία ψυχικής υγείας και ψυχολογικής υποστήριξης, η οποία στελεχώνεται από εξειδικευμένους επαγγελματίες.
Η υπηρεσία αυτή θα συνεχίσει να προσφέρεται στις οικογένειες μέχρι την απελευθέρωση των ναυτικών – και φυσικά θα προσφερθεί και στους ίδιους μετά την επιστροφή τους και για όσο διάστημα κρίνουν σκόπιμο οι ειδικοί επιστήμονες.
Το πλοίο είχε φορτώσει τις προηγούμενες ημέρες στη Βασόρα (Ιράκ) ένα φορτίο περίπου 145.000 μετρικών τόνων αργού πετρελαίου με προορισμό την Aliaga (Τουρκία), μέσω της διώρυγας του Σουέζ. Ναυλωτής του πλοίου είναι η εταιρεία Tupras.
Η Empire Navigation ως διαχειριστής του σκάφους έχει ενημερώσει από την πρώτη στιγμή τις αρμόδιες ελληνικές και διεθνείς αρχές και βρίσκεται σε στενή και συνεχή συνεργασία μαζί τους καθώς και με τις οικογένειες των μελών του πληρώματος».
Υπενθυμίζεται ότι το πολεμικό ναυτικό του Ιράν ανέλαβε την ευθύνη για το ρεσάλτο στο τάνκερ ελληνικών συμφερόντων, το οποίο κατελήφθη από ομάδα ενόπλων στον κόλπο του Ομάν.
Τα ιρανικά μέσα ενημέρωσης μετέδωσαν πως το πολεμικό ναυτικό του Ιράν κατέλαβε το αμερικανικό τάνκερ (έτσι χαρακτηρίζουν το ελληνικών συμφερόντων πλοίο) κατόπιν δικαστικής εντολής ενώ από περιγραφές προκύπτει ότι περίπου έξι έντοπλοι άνδρες με μαύρες στολές και μάσκες στρατιωτικού τύπου ακινητοποίησαν το πλήρωμα και το μετέφεραν σε κάποιο ασφαλές λιμάνι.
Το πλοίο είχε φορτώσει 145.000 τόνους αργού πετρελαίου στο λιμάνι της Βασόρα στο Ιράκ και κατευθυνόταν προς την Τουρκία, ναυλωμένο από τουρκική εταιρεία μέσω της Διώρυγας του Σουέζ.
Σημειώνεται ότι το υπουργείο Εξωτερικών παρακολουθεί στενά το περιστατικό και βρίσκεται σε επικοινωνία με την πλοιοκτήτρια εταιρεία, προκειμένου να μπορέσει να επικοινωνήσει αρχικά με τον Έλληνα ναυτικό και στη συνέχεια να τον μεταφέρει με ασφάλεια πίσω στην πατρίδα.