ΘΕΜΑ

Μετασύμπαν: Είναι η εικονική πραγματικότητα η νέα οικονομία;

Μετασύμπαν: Η εικονική πραγματικότητα είναι η νέα οικονομία; Κατερίνα Σταματελοπούλου

Το μετασύμπαν ή metaverse το μάθαμε από την αλλαγή της εταιρικής επωνυμίας του Facebook σε meta. Κάποιοι όμως το ζούσαν ήδη μέσα από τα διαδικτυακά παιχνίδια όπως το Fortnite, το Minecraft και το Roblox. Ενώ και ο συγγραφέας Neal Stephenson είχε χρησιμοποιήσει τον όρο metaverse από το 1992 στο μυθιστόρημα του, “Snow Crash”

Ο συνδυασμός εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας σίγουρα εξιτάρει την φαντασία παρότι πλέον είναι απλά… πραγματικότητα. Ο κόσμος είναι συνδεδεμένος σχεδόν όλο το 24ωρο είτε για επαγγελματικούς λόγους είτε για ψυχαγωγικούς και ζει ήδη στο ψηφιακό σύμπαν. Στη νέα εξέλιξη του διαδικτύου θα συνδυάζονται πολλαπλά στοιχεία τεχνολογίας σε όλες τις εκφάνσεις της καθημερινότητας και της οικονομίας.

Και όσο το metaverse εξελίσσεται τα πάντα αλλάζουν ή ξαναλλάζουν, όπως το ηλεκτρονικό εμπόριο όπου οι χρήστες μπορούν να ψωνίσουν μέσω live stream shopping. Ή τα μέσα ενημέρωσης με την είδηση να παρουσιάζεται με τρισδιάστατα γραφικά και ολογράμματα. Ενώ ήδη διαφημίζονται εικονικές συναυλίες με ολογράμματα σούπερ σταρ.

Σε μια έρευνα της εταιρίας Grayscale αναφέρεται ότι από την αρχή ο στόχος του διαδικτύου ήταν η επικοινωνία και η σύνδεση των ανθρώπων.  Στο Web 1 έγινε η σύνδεση, στο Web 2 δημιουργήθηκαν οι online κοινότητες και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τώρα πάμε στο Web 3 και στη φάση των εικονικών κόσμων. Σύμφωνα με την έρευνα, το metaverse θα δημιουργήσει μια νέα οικονομία διαδικτύου.

Η νέα γενιά περνάει το 1/3 του χρόνου της στο διαδίκτυο και δεν επενδύει μόνο το χρόνο της, αλλά ξοδεύει και χρήμα. Έχει υπολογιστεί ότι οι ηλεκτρονικές αγορές και το gaming έφτασαν το 2020 τα 180 δισεκατομμύρια δολάρια. Ενώ, μέχρι το 2025 θα ξεπεράσουν τα 400 δισ. δολάρια. Εκτιμάται ότι το metaverse μπορεί να δημιουργήσει μια οικονομία με έσοδα τρισεκατομμυρίων δολαρίων. Που θα προέρχονται από τη διαφήμιση, το κοινωνικό εμπόριο, τις ψηφιακές εκδηλώσεις και τη δημιουργία εσόδων από προγραμματιστές/δημιουργούς.

Παραδείγματα μερικών από τις πιο δημοφιλείς επιχειρηματικές δραστηριότητες στον εικονικό κόσμο:

  • Γκαλερί τέχνης, όπως ο οίκος Sotheby’s, επιτρέπουν στους ιδιοκτήτες να  πουλούν την ψηφιακή τους τέχνη NFT σε δημοπρασία.
  • Eπιχειρήσεις κρυπτογράφησης όπως η Binance και άλλες έχουν δημιουργήσει ψηφιακά κεντρικά γραφεία όπου οι εργαζόμενοι συναντιούνται και συνεργάζονται
  • Παιχνίδια και καζίνο όπου οι παίκτες μπορούν να κερδίσουν ΜΑΝΑ.(ψηφιακό νόμισμα)
  • Διαφήμιση: Ψηφιακές διαφημιστικές πινακίδες έχουν κατασκευαστεί από ιδιοκτήτες ακινήτων, για να διαφημίζονται στους παίκτες παιχνιδιών έναντι αμοιβής.
  • Μουσικοί χώροι όπου DJs και μουσικοί παίζουν και πραγματοποιούν συναυλίες

Στην έκθεση τονίζεται ότι το Metaverse είναι ένα ψηφιακό σύμπαν που κινείται πέρα από το διαδίκτυο που γνωρίζουμε σήμερα. Ενώ οι οικονομικές ευκαιρίες μέσα από το metaverse μπορεί να φτάσουν το ένα τρισ. δολάρια ετήσια έσοδα. Ήδη μεγάλες εταιρίες δημιουργούν τα δικά τους εικονικά περιβάλλοντα στο ψηφιακό σύμπαν. Όπως η Νike που πριν λίγο καιρό ανακοίνωσε ότι ετοιμάζει εικονικά καταστήματα. Από το ανοίξαμε και σας περιμένουμε στο… φτιάξε το avatar σου και click your virtual shop.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι