ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Πιέσεις για μεγαλύτερο και φθηνότερο “καλάθι του νοικοκυριού”

Πιέσεις για μεγαλύτερο και φθηνότερο "καλάθι του νοικοκυριού", Όλγα Μαύρου

Νέες διευκρινίσεις χρειάστηκαν για το “καλάθι του νοικοκυριού”, αφ’ ενός επειδή η ετικέτα του στα περισσότερα σουπερμάρκετ είναι σχεδόν αόρατη -σίγουρα πάντως δυσδιάκριτη, αφ’ ετέρου επειδή το αντίστοιχο ράφι συχνά αδειάζει και, κατά συνέπεια, το προσφερόμενο προϊόν στην πράξη δεν διατίθεται. Σήμερα, επίσης, δόθηκαν οι νέες λίστες των σουπερμάρκετ για την εβδομάδα καλαθιού που αρχίζει κάθε Τετάρτη. Πάντως, σύμφωνα με δημοσκοπήσεις, μόνον το 22% των καταναλωτών βλέπει την πρωτοβουλία ως θετικό βήμα, ενώ εν γένει κυριαρχεί η απογοήτευση.

Ως προς τις νέες αποφάσεις που επιβάλλονται, δίνεται περιθώριο μέχρι 1ης Δεκεμβρίου για να μπει η ευδιάκριτη σήμανση, η οποία ορίζεται να είναι διαστάσεων τουλάχιστον 8Χ8 εκατοστών. Εν τω μεταξύ στο “καλάθι” μπήκαν και οι ψηφιακές πλατφόρμες αγορών efresh και efood χωρίς όμως ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές, ενώ από αύριο θα μπει και η wolt market. Τα 51 προϊόντα παραμένουν τα ίδια, εκτός από την παιδική τροφή που από “φόρμουλα μωρών-παιδικές τροφές” ορίζεται πλέον ως “κρέμα βρεφικής ηλικίας”.

Η άλλη διευκρινιστική απόφαση του υπουργείου είναι ότι τα σουπερμάρκετ πρέπει να έχουν επάρκεια σε όλα τα προϊόντα της λίστας, σε όλα τα καταστήματά τους. Και πάλι όμως, δίνει περιθώριο 48 ωρών για τον ανεφοδιασμό, που σημαίνει ότι τα σουπερμάρκετ μπορούν επί δύο ημέρες να λένε στον πελάτη «περιμένουμε νέα παραλαβή». Η αλυσίδα έχει παράλληλα το δικαίωμα, εάν δεν μπορεί να αναπληρώσει το κενό με το συγκεκριμένο προϊόν να το αντικαταστήσει με άλλο, σε όλα τα υποκαταστήματά της και αυτή η αντικατάσταση επιτρέπεται μόνον άπαξ.

Εντούτοις, δεν είναι σαφές σε περίπτωση που τελειώνει π.χ. το μακαρόνι των 0,62 ευρώ, αν πρέπει να αντικατασταθεί με άλλο της ίδιας τιμής ή αν η αλυσίδα μπορεί να βάλει στο “καλάθι” μακαρόνι των 0,80 ευρώ. Σε αυτή την περίπτωση δηλαδή η τιμή θα είναι σημαντικά αυξημένη. Το άλλο πρόβλημα που παραμένει άλυτο είναι ότι μόλις καθιερώθηκε το “καλάθι”, όσα προϊόντα είναι εκτός καλαθιού πήραν αμέσως την άγουσα προς τα πάνω, με κάθετες αυξήσεις τιμών. Και παραμένει το ζήτημα της ποιότητας των προϊόντων που έχουν προσιτές τιμές, καθώς σε πολλές περιπτώσεις όσα μπήκαν στο “καλάθι” είναι κατώτερης ποιότητας.

Το ανακάτεμα του καλαθιού

Αυτό μπορεί στην ουσία να εξουδετερώσει μέσα σε δύο μήνες έστω και τα λίγα οφέλη από το “καλάθι του νοικοκυριού”, καθώς οι αλυσίδες κάθε εβδομάδα μπορούν να αλλάζουν την λίστα τους. Έτσι μπορούν να βάζουν πλέον ένα σαφώς ακριβότερο προϊόν στη λίστα, που απλά θα είναι λίγο φθηνότερο από τα υπόλοιπα ομοειδή, όμως ως τιμή θα απέχει πολύ από την αρχική προσφορά, που στηριζόταν στις τιμές Οκτωβρίου.

Στην πλατφόρμα του e-Καταναλωτής μπορείτε να δείτε επιλέγοντας αλυσίδα τις τιμές στα προϊόντα και να κάνετε συγκρίσεις μεταξύ των σουπερμάρκετ. Δίνονται τιμές για 15 εταιρείες. Αν ενδιαφέρεστε για ένα προϊόν συγκεκριμένο, επώνυμο όμως, μπορείτε να το επιλέξετε και να δείτε τιμές μόνον για αυτό σε διάφορα σουπερμάρκετ. Εκεί μπορείτε να δείτε και την εξέλιξη της τιμής του συγκεκριμένου προϊόντος, αλλά μόνον για τις δύο τελευταίες εβδομάδες. Αν επιλέξετε την λέξη “περισσότερα”, θα δείτε και ποιο σουπερμάρκετ το έχει φθηνότερα τις τελευταίες 15 μέρες, καθώς και τη διακύμανση της τιμής. Αυτή η αναζήτηση πάντως δεν αφορά στα “προϊόντα του καλαθιού”, αλλά εν γένει στο τρόφιμο ή προϊόν συγκεκριμένης μάρκας που θέλετε να εξετάσετε ως προς την τιμή.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι

Exit mobile version