Πώς να διαλέξει μία επιχείρηση κατασκευαστή για την ιστοσελίδα της
16/05/2024Το έστω και όψιμα συμπέρασμα πως η επιχείρησή σου είναι –περίπου– ανύπαρκτη αν δεν “εκπροσωπείται” στο διαδίκτυο, σε αναγκάζει να αποταθείς σε κάποιον επαγγελματία ικανό να δημιουργήσει το ψηφιακό της προγεφύρωμα προσέγγισης ενός πελατολόγιου έξω από τα στενά όρια του φυσικού σου χώρου. Ο χώρος σου έχει “αλυσοδεθεί” από εταιρίες που δεν αγγίζει ο νόμος “περί δεσπόζουσας θέσης”.
Με το αδιέξοδο προς το οποίο ωθείσαι, από ένα κράτος αδύναμο να διασφαλίσει ισότιμους και δίκαιους όρους λειτουργίας σου, τη σπανιότητα να ενισχύει περαιτέρω την αξία του χρήματος, η οποία και μεγιστοποιείται από μια επιτυχή αγορά, αλλά και τον κίνδυνο της “φθήνιας που τρώει τον παρά” να καταλήξεις στις υπηρεσίες ενός “ειδικού”-αναζητητή της μάθησης με τα λεφτά του άλλου!
Καθώς το “βλέποντας και κάνοντας” αντενδείκνυται ως λύση διαφυγής, όπως για κάθε αγορά σου και ακόμη αυστηρότερα, στην προκειμένη περίπτωση, οφείλεις να ξεκινήσεις αποσαφηνίζοντας τις ανάγκες σου, το είδος και το σκοπό για τον οποίο θέλεις να το “χτίσεις” το κοινό-στόχο που σ’ ενδιαφέρει και, βέβαια, το μέτρο με το οποίο θα κρίνεις αν ο ιστότοπος είναι επιτυχημένος (ελέγχοντας, πχ, αν η επισκεψιμότητα εξαντλείται στην περιήγηση ή κατευθύνεται στην αγορά της πρότασής σου και σε πιο ποσοστό κλπ.). Επειδή “αν δεν ξέρεις που πας όλοι οι δρόμοι οδηγούν εκεί”, διευκρινίζοντάς τα θα βρεθείς σε καλύτερη θέση ξεκινώντας το επόμενο σημαντικό βήμα το οποίο είναι, φυσικά, η επιμελής αξιολόγηση και επιλογή του πλέον κατάλληλου υποψήφιου κατασκευαστή.
Πριν δημιουργήσεις τη σύντομη λίστα πιθανών συνεργατών του είδους, ψάξε στο ιντερνέτ –αν δεν το έχεις κάνει ήδη– ιστοσελίδες ανταγωνιστών ή και άλλες, προκειμένου να διαμορφώσεις εικόνα του τι υπάρχει στο διαδικτυακό στερέωμα, αλλά και να αποκτήσεις μια ιδέα γι’ αυτό που επιθυμείς και μπορείς να υποστηρίξεις με αξιώσεις. Οι υποψήφιοι της λίστας στην οποία κατέληξες οφείλουν να σου κοινοποιήσουν χαρτοφυλάκιο έργων τους με τις αξιολογήσεις που πήραν (απευθυνόμενος και στους πελάτες τους), αλλά και επισκεπτόμενος τις ιστοσελίδες για να διαπιστώσεις την εμφάνιση, την φιλικότητα, τη λειτουργικότητά τους κλπ.
Σημαντική για την τελική επιλογή μπορεί να αποδειχθεί ο βαθμός που ασπάζεται τις αξίες σου, η έμφασή του στην αποτελεσματική επικοινωνία και σ’ ένα παρόμοιο όραμα, χωρίς να υπολείπεται το κόστος ανάπτυξης του ιστότοπου και η διαθεσιμότητα ανάληψής του σε χρόνο άμεσο! Αντιμετώπισέ τον μέσα από την προοπτική μιας μακρόπνοης συνεργασίας, η έναρξη της οποίας σηματοδοτείται από τη συγκεκριμένη δουλειά και τη δυνατότητα να συνδράμει στην επίτευξη περισσότερων αποτελεσμάτων στο πλαίσιο μιας κοινής πορείας καθώς, λίγο-πολύ, όσο υπάρχεις θα υπάρχει!
Ερωτήματα για την ιστοσελίδα
Στο διά ταύτα, απαιτούνται η από πλευράς του σαφείς απαντήσεις σε ερωτήσεις σχετικές με τον τρόπο λειτουργίας του και κατά πόσο αυτές ταιριάζουν με ό,τι συνειδητά επιδιώκεις. Συγκεκριμένα:
- Έχει το κατάλληλο ανθρώπινο δυναμικό, τόσο σε ό,τι αφορά τις ειδικότητες όσο και την εμπειρία; Αν δεν γνωρίζεις την ομάδα και τις δυνατότητές της, πως θα βεβαιωθείς ότι μπορεί να ανταποκριθεί αποτελεσματικά στις απαιτήσεις του έργου;
- Ποια είναι η γκάμα των υπηρεσιών –εκτός του προγραμματισμού– τις οποίες προσφέρει; Πχ, διαθέτει τα ικανά να σχεδιάσουν την ιστοσελίδα στελέχη; Προσφέρει φιλοξενία ή και την ασφάλειά του; Μπορεί να βοηθήσει –αν χρειαστεί– στο μάρκετινγκ και τη διαφήμιση;
- Ποιο κόστος θα σου διασφαλίσει ένα άριστο αποτέλεσμα; Έχε κατά νου πως πάντα ισχύει το γνωστό “ό,τι πληρώνεις παίρνεις”!
- Θα ανταποκρίνεται η ιστοσελίδα σε κάθε συσκευή με την ίδια εμπειρία προβολής και πρόσβασης στο –εξίσου σημαντικό– περιεχόμενο;
- Θα υπάρχει δυνατότητα αναθεώρησης του σχεδίου, ή μιας διαφορετικής προσέγγισης, αν δεν σου αρέσει η πρότασή του;
- Ποιες η μέχρι τώρα δουλειές του και πως τις έχει περαιώσει, αν συνεχίζει τις συνεργασίες του κλπ, προκειμένου να καταλάβεις πως λειτούργησε.
- Ποιος συντάσσει το περιεχόμενο το οποίο όχι μόνο πρέπει να πληροφορεί με ακρίβεια, αποπνέοντας τη φιλοσοφία της επιχείρησης αλλά, ταυτόχρονα, να λειτουργεί και προωθητικά. Η διατύπωση των κειμένων (σύνταξη/πληροφόρηση) είναι καθοριστική για τη βελτίωση ή μείωση της εικόνας της· σύντομα και περιεκτικά ΝΑΙ, πρόχειρα ΟΧΙ!
- Ποιος θα έχει τον έλεγχο μετά την εκκίνηση του ιστότοπου; Θα μπορείς να παρεμβαίνεις και να τον προσαρμόζεις όπως θέλεις, ή για κάθε αλλαγή θα προστρέχεις σ’ αυτόν (με ποιο κόστος/χρόνο ανταπόκρισης κλπ.); Είναι πολύ σημαντική η ερώτηση αυτή για να την αμελήσεις! Ίσως πρέπει να έχεις κάποια αυτονομία στη λειτουργία του.
- Πως θα ελέγχεις την απόδοση του ιστότοπού σου; Συνδεόμενο εξ αρχής με το Google Analytics ή άλλα εργαλεία ικανά να σου δώσουν τις μετρήσεις που χρειάζεσαι (πχ. επισκεψιμότητα, συμπεριφορά χρήστη, προσδιορισμός προσβασιμότητας/τεχνικά προβλήματα κλπ.), ή θα σου υποδείξει κάποιον άλλο –εξίσου αξιόπιστο- τρόπο μέτρησης;
- Τι θέλει –κατ’ ελάχιστο– ο συνεργάτης για να ξεκινήσει τη δημιουργία του ιστότοπου; Από τη στιγμή που έχεις ικανοποιηθεί από τις απαντήσεις του μπορείς να πάρεις την τελική απόφαση ανάθεσης του έργου.
Οι υποδείξεις που προηγήθηκαν εισάγουν και δεν εξαντλούν το θέμα στο οποίο έχω αναφερθεί και σε προηγούμενα άρθρα μου στο SLpress, δεδομένου ότι δεν υπολείπεται σε σημαντικότητα από εκείνο της ίδρυσης και της φυσικής εγκατάστασης της επιχείρησής σου για την επιλογή της οποίας ισχύουν κάποιοι παράγοντες* οι οποίοι είναι απαραίτητο να συνεκτιμηθούν για να μη γίνει η απόπειρά σου θνησιγενής! Πόσο μάλλον, όταν η ψηφιακή σου παρουσία θα είναι θεατή στα πέρατα του κόσμου και όχι μόνο στα όρια του “χωριού” σου!
*”Η Κακή Τοποθεσία Εγκατάστασης συνιστά μία από τις αιτίες αποτυχίας των επιχειρήσεων”! Βλ. Βιβλίο-Εργαλείο Πλοηγός στα
αχαρτογράφητα νερά της Επιχειρηματικότητας των Εκδόσεων Μπαμπουνάκη.