Ποιοι προστατεύουν τους δωρολήπτες;
24/06/2026
Όταν ένας Έλληνας, πρώην ευρωεπίτροπος, διώκεται για δωροληψία «βίζας» σε Καταριανούς έναντι 70.000 ευρώ, οι δημόσιοι υπάλληλοι της Πολεοδομίας θεωρούνται «ψιλικατζήδες», κατά λαϊκή έκφραση, που ζητούσαν «το κάτι τις τους» για έγκριση άλλου ενός ορόφου στην Κηφισιά.
Ουδείς όμως από τους δωροδότες συνελήφθη, από το Κατάρ, που έδωσαν στην κα Καϊλή (ευρωβουλευτή του ΠΑΣΟΚ) 600.000 ευρώ, τα οποία βρέθηκαν στο σπίτι της προ διετίας, ούτε από εκείνους τους πολιτικούς της ΝΔ που, νύκτωρ, τροποποίησαν τον ΓΟΚ, ώστε εργολάβοι και εργοδότες να αυξάνουν την περιουσία τους κατά εκατομμύρια και να καταστρέφουν τα ελάχιστα προάστια των Αθηνών, χωρίς την αφόρητη διαβίωση της υπόλοιπης πρωτεύουσας.
Παραμένει, συνεπώς, το ερώτημα: Ποιοι προστατεύουν τους δωρολήπτες; Γιατί, κατά την κοινή λογική, ουδείς πληρώνει αν δεν του το ζητήσουν οι δωροδοκούμενοι.
Πρώτοι ύποπτοι είναι οι επαγγελματίες «σύμβουλοι» της κυβέρνησης, επιμελητήρια, επαγγελματικές οργανώσεις, επιχειρηματικοί όμιλοι κ.λπ., που δεν αρκέστηκαν στην καταστροφή, από τη Βασιλίσσης Σοφίας μέχρι την οδό Πανεπιστημίου, αλλά και σήμερα του Ελληνικού, της «Αθηναϊκής… Ριβιέρας» (το πρώην Χασάνι), με πύργο υψηλότερο της Ακρόπολης, και μετέβαλαν το πάλαι ποτέ ιοστεφές άστυ σε τσιμεντούπολη. Δεύτεροι ένοχοι είναι οι κομματάρχες, που, ψηφοθηρώντας, έφεραν στην Αθήνα όλη την επαρχία, λέγοντας: «Πού θέλετε να βάλω όλους αυτούς, στο κεφάλι μου;»
Έπονται οι «επιστήμονες» (πολεοδόμοι, αρχιτέκτονες και οι σχολές τους), που δεν ενοχλούνται από τα «πανωσηκώματα και κατωπρίμενε» σε όλη τη χώρα, αλλά διαμαρτύρονται για τις ανεμογεννήτριες στα κορφοβούνια.
Ο ρόλος των δωροληπτών
Όλοι αυτοί όμως δεν «τα έπιαναν» χοντρά, όπως οι νυν πολεοδομούντες. Απλώς ήταν άνθρωποι χαμηλής αισθητικής και ανύπαρκτης φιλοκαλίας, που δεν αντιστάθηκαν στους χωριάτες πολιτικάντηδες – παρά μόνον ένας γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, στον «εθνάρχη», απ’ ό,τι λέγεται. Μεταγενέστερα, και το θαυμάσιο καζίνο της Πάρνηθας, έργο του σπουδαίου αρχιτέκτονα Μυλωνά, κατέβηκε στην οχηματοβριθή οδό Κηφισίας, με απόφαση του ΣτΕ.
Συνεπώς, «όλοι φταίμε»: δωροδότες και δωρολήπτες. Κι η διαφθορά συνεχίζεται αμείωτη στην «εξωτική χώρα» μας, όπως είπε ο αρχαιολόγος Jack Davis για την Ελλάδα του 1970. Τότε που ένας μόνον συνταγματάρχης συνελήφθη από την ΕΣΑ για δωροληψία.





