ΘΕΜΑ

Πώς οι κάτοικοι σε Χίο και Λέσβο εμπόδισαν την κατασκευή των υπερδομών…

Πώς οι κάτοικοι σε Χίο και Λέσβο εμπόδισαν την κατασκευή των υπερδομών... Γιάννης Σιδεράτος

Σουρεαλιστικές εικόνες και καταστάσεις εκτυλίχθησαν στο Βόρειο Αιγαίο την ημέρα των Θεοφανίων. Ο πρωθυπουργός από τον Άη Στράτη έστελνε μήνυμα ενότητας, στηρίζοντας τα ακριτικά νησιά με αφορμή την γιορτή της Ορθοδοξίας. Λίγο ανατολικότερα, στη Χίο, η ίδια κυβέρνηση, δια του κ. Μηταράκη, βρήκε τα Θεοφάνια ως την καταλληλότερη μέρα για το ξεκίνημα δημιουργίας των υπερδομών μεταναστών, ενώ όλοι γνώριζαν ότι υπάρχουν ισχυρές αντιδράσεις.

Επιχειρήθηκε ο αιφνιδιασμός σε Χίο και Λέσβο με την αποβίβαση των γιγαντιαίων μηχανημάτων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Σκοπός ήταν η έναρξη των εργασιών να μην τύχει αντίδρασης από τους νησιώτες, λόγω ημέρας. Ξημερώματα της 6ης Ιανουαρίου 2022 στο λιμάνι των Μεστών Χίου (το δυτικό λιμάνι του νησιού) είχαν συγκεντρωθεί εκατοντάδες κάτοικοι που περίμεναν ώρες για την άφιξη του πλοίου “Πελαγίτης”, με σκοπό να μην επιτρέψουν την αποβίβαση των μηχανημάτων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Ευτυχώς και λόγω πλήθους, επικράτησε η σύνεση και τα μηχανήματα παρέμειναν στο πλοίο, ενώ αποβιβάστηκαν όλα τα υπόλοιπα οχήματα. Επόμενη στάση του πλοίου, το ανατολικό λιμάνι του νησιού, εντός της πόλεως της Χίου. Αυτήν την φόρα το πλοίο μπλοκαρίστηκε στο κέντρο του λιμένα, μη μπορώντας να δέσει, αφού εκατοντάδες Χιώτες είχαν καταλάβει την ζώνη ελλιμενισμού. Την ίδια στιγμή, σε άλλο σημείο του λιμανιού, γινόταν η ρήψη του σταυρού στη θάλασσα για τον εορτασμό των Θεοφανίων!

Την υπερδομή της Λέσβου κόστους 97 εκατ. ευρώ την έχει αναλάβει κι αυτήν η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Από την στιγμή που τα μηχανήματα δεν αποβιβάστηκαν στη Χίο, οι Λέσβιοι φοβήθηκαν ότι η επόμενη στάση του πλοίου που ήταν στο νησί τους, ήταν πιθανό να τα αποβιβάσουν στο λιμάνι της Μυτιλήνης. Εκατοντάδες Λέσβιοι με παρόμοιο τρόπο όπως στη Χίο το απέτρεψαν. Τελικά τα οχήματα ταξίδεψαν έως την Θεσσαλονίκη για να επιστρέψουν οδικώς στην Αθήνα!

Άλλο ένα κάζο, με τον τρόπο που μεθοδεύτηκε η όλη “αποβατική” εκστρατεία, είχε πάρει τέλος. Έτσι η αρχή του χρόνου βρήκε τους νησιώτες και εν μέσω πανδημίας σε αναστάτωση και με αισθήματα αγανάκτησης. Συνεχίζουν, μάλιστα, καθημερινά να φυλάνε 24ωρες σκοπιές στους χώρους που θέλει η κυβέρνηση να κατασκευαστούν οι δομές! Χίος και Λέσβος είναι καζάνι που βράζει, όπως είχαμε επισημάνει σε προηγούμενο άρθρο.

Παλλαϊκό μέτωπο στη Χίο

Οι ενέργειες της Συντονιστικής Επιτροπής Χίου ήταν καθοριστικές. Τοποθέτησε “φυλάκιο” για να υπάρχει συνεχής επιτήρηση στην περιοχή του Θόλους που είναι προγραμματισμένα τα έργα. Όταν δε, έγινε γνωστή η μεταφορά των μηχανημάτων με το πλοίο κινητοποίησε τους Χιώτες και εκδηλώθηκε μαζική αντίδραση. Παραμένουν, ωστόσο, αναπάντητα και τα ερωτήματα για τα 212 στρέμματα της έκτασης στο Θόλος που είναι προγραμματισμένο να κατασκευαστεί η δομή. Πώς παραχωρηθήκαν από την ΕΤΑΔ (Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου) στο υπουργείο Μετανάστευσης, ενώ ανήκουν στον Δήμο Χίου;

Ξεκάθαρη θέση εναντίον της υπερδομής έχουν εκφράσει πλήθος φορέων και συλλόγων της Χίου. Το Επιμελητήριο, το ΤΕΕ, ο Δικηγορικός Σύλλογος Χίου, ο Εμπορικός Σύλλογος, οι Συνταξιούχοι του ΝΑΤ, ο φορέας τουρισμού, πλήθος άλλων συλλόγων, ακόμα και ο Σύνδεσμος Κληρικών Χίου. Υπάρχει δηλαδή μια παγχιακή αντίδραση. Το ίδιο συμβαίνει και στη Λέσβο. Η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου ξεκαθάρισε, δια στόματος Περιφερειάρχη, ότι δεν θα επιτρέψει της δημιουργία υπερδομών σε Χίο και Λέσβο. Επίσης παραμονές Πρωτοχρονιάς υπήρξαν δύο διαγραφές στελεχών της ΝΔ με σκοπό τον εκφοβισμό της βάσης του κόμματος.

Διέγραψαν τον Γιάννη Μαλαφή (πρώην Δήμαρχος) και τον Χρήστο Καραχάλιο (μέχρι πρότινος στέλεχος στην Γραμματεία Στρατηγικού Σχεδιασμού και Επικοινωνίας της ΝΔ). Τα στελέχη διαγράφηκαν διότι πήραν δημόσια θέση ενάντια στην κατασκευή της υπερδομής στη Χίο. Επομένως η αντίδραση είναι παλλαϊκή και σε καμία των περιπτώσεων κομματική ή μειοψηφική, όπως θέλει να την παρουσιάζει εντέχνως η κυβέρνηση.

Τί άραγε έλεγε το πρόγραμμα της ΝΔ (φωτο πάνω), ώστε να δικαιολογηθεί η διαγραφή των δύο στελεχών της που τάχθηκαν εναντίον της κατασκευής υπερδομών; Όπως μπορεί να δει ο αναγνώστης, το πρόγραμμα πρόβλεπε πρώτον την δημιουργία μικρών δομών για την αποφυγή δημιουργίας γκέτο, δεύτερον επιστροφές-απελάσεις (μιλούσε για 10.000) και τρίτον επιτήρηση-φύλαξη των συνόρων.

Κι αν την επιτήρηση και τον μερικό έλεγχο των μεταναστευτικών ροών την κατόρθωσε “αναγκαστικά” ως κυβέρνηση, κατόπιν των γεγονότων στον Έβρο, στις επιστροφές πάτωσε. Και βέβαια, αντί των μικρών δομών. για τις οποίες είχε δεσμευτεί, κάνει τα πάντα και κόντρα στη βούληση των νησιωτών για να κατασκευάσει υπερδομές για μετανάστες και μάλιστα πάνω στον πιο ευαίσθητο εθνικά χώρο. Γι’ αυτό, όμως, σε επόμενο άρθρο.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι