Turkaegean: Tο ράσο δεν κάνει τον παπά
20/04/2023Ουδένα εξέπληξε η λογοκλοπή των Τούρκων με την διαφήμιση στον Monde, υπό τον τίτλον Turkaegean, παρά μόνον προκάλεσε αντιπαράθεση του κ. Αδώνιδος Γεωργιάδη με τον κ. Νίκο Δένδια –εις ποίου το υπουργείον, Ανάπτυξης ή Εξωτερικών ανήκει η προστασία της αρχαίας ονομασίας του Αιγαίου πελάγους. Πόσην ανασφάλεια υποκρύπτουν οι δηλώσεις των δύο… “αναρμοδίων” υπουργών, όσον αφορά στην διαχείριση της λογοκλοπής;
Εν τούτοις, η σχετική διαφήμιση του Αιγαίου που διακινούν οι Τούρκοι στην ευρωπαϊκή τουριστική αγορά (με “έγκριση” του οικείου Γραφείου Σημάτων) και στην αμερικανική (με “δέσμευση” μισθωμένης δικηγορικής φίρμας) δεν θα έπρεπε να διχάζει την κυβέρνηση Μητσοτάκη, ούτε να ξοδεύει χρήματα του φορολογουμένου για την αντίκρουση των Τούρκων.
Η σχετική μακέτα της λογοκλοπής αποφεύγει να κατονομάσει το αιγαιακό νησί και οι δύο σέρφερς που πλέουν στη γαλήνια θάλασσα θα μπορούσαν να είναι από ελβετική λίμνη. Ως προς τη βάπτιση του Αιγαίου πελάγους στην τουρκική αποτελεί γλωσσική πρόοδο: Οι Οθωμανοί ονόμαζαν το Αιγαίο “Άσπρη Θάλασσα” (κατ’ αντίθεση με την… Μαύρη) ενώ οι ερντογανιστές επιστρέφουν το γλωσσικό δάνειο στο αρχαιόθεν ελληνικό, Αιγαίον!
Ότι το διεκδικούν δεν είναι κάτι νέο, αλλά αποδεικνύουν ότι δεν έχουν κάτι… τουρκικό να επιδείξουν στο πέλαγος. Ενώ οι Έλληνες επίσημοι ακόμη κι όταν επισκέπτονται την Ίμβρο και την Τένεδο προκαλούν ταραχή στο ένοχον τουρκικό κράτος –διά τον αφελληνισμό των νήσων, αρχαιόθεν ελληνικών.
Τσάμπα διαφήμιση το Turkaegean!
Η διαφήμιση-λογοκλοπή αν μη τι άλλο διαδίδει την φήμη του Αιγαίου πελάγους ως τουριστικού προορισμού. Οι δυνητικοί πελάτες όταν αναζητήσουν τόπον επισκέψεως, θα καταλήξουν σε κάποιο ελληνικό νησί από τα 193 επώνυμα και 4.000 ανώνυμα, μέσα στα ελληνικά χωρικά ύδατα. Τσάμπα διαφήμιση!
Προς τι λοιπόν το πάθος; Η τουρκολογοκλοπή του Αιγαίου ουδένα Αμερικανό ή Ευρωπαίο εξαπατεί. Το Αιγαίον είναι ελληνικό κι ως λέγει ο σοφός λαός μας «το ράσο δεν κάνει τον παπά».