ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΚΡΙΤΙΚΗ

Η “Αγγλίδα Ερωμένη” – Μία θεατρική παράσταση αξιώσεων

Η "Αγγλίδα Ερωμένη" – Μία θεατρική παράσταση αξιώσεων, Πόπη Αρωνιάδη

Μια εξαιρετική παράσταση, όπου, ο θεατής δεν επιθυμεί να τελειώσει! Το κείμενο της Γαλλίδας συγγραφέως Μαργκερίτ Ντυράς, σκηνοθετημένο από τον παιδαγωγό του σύγχρονου θεάτρου Ζαν-Πωλ Ντενιζόν, ο οποίος κατέχει πανευρωπαϊκή καριέρα, μαζί με τους τρεις έμπειρους ηθοποιούς και τους υπόλοιπους συντελεστές, δημιούργησαν ένα αριστούργημα που παίζεται στον πολυχώρο ΕΚΣΤΑΝ!

Ένα έγκλημα έχει διαπραχθεί. Ανθρώπινα μέλη βρίσκονται σε διάφορα σημεία τρένου στις 8 Απριλίου του 1949. Το κεφάλι του θύματος δεν βρέθηκε ποτέ. Μια γυναίκα έχει σκοτώσει μια άλλη γυναίκα. Μια πραγματικά ιλιγγιώδης κάθοδος στην ανθρώπινη ψυχή. Ούτε μια ερώτηση, ούτε μια απάντηση στο κείμενο δεν υπάρχει δίχως μεγάλη σημασία και βαρύτητα. Ο εξεταστής ανακρίνει αρχικά τον Πιερ Λαν σύζυγο της καθ’ ομολογία δολοφόνου.

Εκείνος, αφού δεν έχει καμιά ανάμειξη με τον φόνο είναι πρόθυμος ν’ απαντήσει με ειλικρίνεια σε κάθε ερώτηση για την οικογενειακή τους κατάσταση, ακόμα και σε προσωπικές ερωτήσεις που του θέτει ο εξεταστής. Ξεπρόβαλε σιγά σιγά ένας αποτυχημένος γάμος, μια βαθιά παγιωμένη σύμβαση, πράγμα που καθρεφτίζει, ότι ακριβώς συμβαίνει στις περισσότερες οικογενειακές σχέσεις. Παρότι δεν υπήρχαν έντονες συγκρούσεις ανάμεσα στο ζευγάρι, κινούνταν σε παράλληλους δρόμους, με κοινό σημείο την συγκατοίκηση και την Μαρία Τερέζα, ξαδέρφη της συζύγου Κλαίρης Λαν, κωφάλαλη, που φρόντιζε το σπίτι και μαγείρευε. Το θύμα της ιστορίας.

Η “Αγγλίδα Ερωμένη”

Η Κλαίρη, βαθιά διαταραγμένη προσωπικότητα, δεν μπορούσε να βρει ελαφρυντικά για την ύπαρξη της Μαρίας Τερέζας, του συζύγου της, καθώς και όλων των ανδρών που πέρασαν από την ζωή της. Έβρισκε όμως έναν αθόρυβο τρόπο να επιβιώνει μαζί τους, περνώντας τον περισσότερο χρόνο της στον κήπο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όταν ήρθε η σειρά της να εξεταστεί, η ειλικρίνεια και το παιχνίδισμα του μυαλού της ήταν αφοπλιστικά. (Μεγαλειώδης η ερμηνεία της Ελένης Παπαχρηστοπούλου). Παρότι ο εξεταστής την περικύκλωνε με ερωτήσεις, πάντα εισέπραττε αφοπλιστικές απαντήσεις, που έδινε με τον δικό της μοναδικό τρόπο. Δεν κατάφερε ποτέ να την κάνει να ομολογήσει που είχε κρύψει το κεφάλι της άτυχης Μαρίας Τερέζας… Δεν κατάφερε ποτέ να της κάνει την σωστή ερώτηση. Εκείνη, ήταν πρόθυμη ν’ απαντήσει με ειλικρίνεια σε όλες. Δεν επιτρέπω στον εαυτό μου να πει περισσότερα, μήπως και χαλάσω την ομορφιά και την μαγεία ενός τέτοιου καλλιτεχνικού εγχειρήματος.

Ένα δυνατό παιχνίδι ερωτοαπαντήσεων που διαδραματίζεται σ’ ένα τεντωμένο σχοινί ή καλύτερα στην κόψη ενός ξυραφιού.

Η Αγγλίδα Ερωμένη

  • Κείμενο: Μαργκερίτ Ντυράς
  • Σκηνοθεσία, Σκηνικά: Ζαν-Πωλ Ντενιζόν
  • Εξεταστής: Πέτρος Αποστολόπουλος
  • Πιερ Λαν: Γιάννης Νικολόπουλος
  • Κλαίρη Λαν: Ελένη Παπαχρηστοπούλου
  • Μαγνητοφωνημένη φωνή: Φώτης Θωμαΐδης
  • Μετάφραση / Διασκευή: Ελένη Παπαχρηστοπούλου
  • Κοστούμια: Χρυσάνθη Τζανέτου
  • Φωτισμοί: Γιώργος Σουσάμογλου
  • Φωτογραφία: Πέτρος Αθανασόπουλος
  • Τεχνική υποστήριξη: Νίκος Σαμαράκης

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι