ΣΙΝΕΜΑ

“Inside Out 2”: Mια γλυκιά ταινία για τα συναισθήματα της εφηβείας

"Τα Μυαλά που κουβαλάς 2": Mια γλυκιά ταινία της Pixar για τα συναισθήματα της εφηβείας, Πάρις Μνηματίδης

Τα Μυαλά Που Κουβαλάς 2 | Inside Out 2
2024 | 96’ | ΗΠΑ | Κινούμενα σχέδια | Feelgood

Η Ράιλι μπαίνει πια στην εφηβεία και αυτή είναι η στιγμή που τα Κεντρικά έρχονται αντιμέτωπα με μια ξαφνική κατεδάφιση για να κάνουν χώρο για κάτι εντελώς απρόσμενο: νέα Συναισθήματα! Η Χαρά, η Λύπη, ο Θυμός, ο Φόβος και η Αηδία, που χρόνια τώρα διευθύνουν μια επιτυχημένη επιχείρηση, δεν ξέρουν πώς να αντιδράσουν όταν εμφανίζεται το Άγχος. Και φαίνεται πως έχει και παρέα…

Από τα καλά της Pixar είναι ότι σχεδόν πάντα φροντίζει τα σίκουέλ της, δεν τα γυρίζει πάνω στην εμπορική λογική των εύκολων εισπράξεων μέσω ενός αναγνωρίσιμου brand-name. Η συγκεκριμένη συνέχεια δεν αποτελεί εξαίρεση στον κανόνα, κινείται πάνω στην ίδια έξυπνη λογική μιας οπτικοποιημένης ψυχολογίας των συναισθημάτων και περιέχει χρήσιμα μηνύματα τόσο για τον ανήλικο όσο και για τον γονέα, όχι όμως εκπέμποντας μια αίσθηση διδακτισμού.

Αυτήν τη φορά το ταξίδι είναι ίσως λιγότερο συναισθηματικά έντονο (συγκίνηση υπάρχει προς το φινάλε, αλλά όχι τόσο δυνατή σε σύγκριση με την προκάτοχο) κι εντοπίζεται ένα μίνι αναμάσημα ιδεών που βρίσκονταν και στην πρώτη ταινία. Γεγονός όμως είναι πως πρόκειται σε γενικές γραμμές για ποιοτικό παράδειγμα οικογενειακής ψυχαγωγίας σε όλα τα επίπεδα και μάλιστα αρκετά έξυπνο για να τραβήξει και τις λίγο μεγαλύτερες ηλικίες από αυτές στις οποίες απευθύνεται κυρίως.

Το εύρημα των οιονεί “παράλληλων ψυχογραφημάτων”, με τη Riley να αναπτύσσεται και να αλλάζει σαν χαρακτήρας την ίδια στιγμή με τις αντίστοιχες εσωτερικές μεταβολές των ανθρωποποιημένων συναισθημάτων της, λειτουργεί καλά κι εδώ. Ωστόσο, με την αύξηση του αριθμού των ηρώων κάπου χάνεται η ισορροπία ως προς το μοίρασμα του χρόνου για να εξεταστούν όσο θα έπρεπε όλοι οι δρώντες.

Το χιούμορ φυσικά δεν απουσιάζει από την εξίσωση, αν και ενώ προχωράει η πλοκή υποχωρεί σ’ έναν βαθμό για χάρη της περιπέτειας. Θετική εντύπωση προκαλεί κι ένα στοιχείο που αντίκειται στην ντισνεϊκή παράδοση δεκαετιών. Αυτό είναι η απουσία ενός “κακού”, προφανώς για να αντικατοπτριστεί και η βαθύτερη φιλοσοφία που διέπει το σενάριο και συνοψίζεται στο ότι, ακόμη και όταν τα κίνητρα των δράσεων κάποιων είναι ευτελή, όλοι οι άνθρωποι έχουν ως βάση την καλοσύνη.

Σίγουρα μια αισιόδοξη θεώρηση, δεν είναι εγγυημένο το ότι ακόμη και οι σεναριογράφοι το πιστεύουν αυτό απόλυτα, βγάζει όμως νόημα από άποψη ηθικοπλαστική και ιδεαλιστική για τα παιδιά που βρίσκονται στο κοινό. Και φυσικά μένουν εκτός οι πιο αιχμηρές και “δύσκολες” πλευρές της εφηβείας λόγω mainstream στόχευσης, κάτι που είναι κατανοητό για τα όρια εντός των οποίων κινείται το φιλμ.

Έχει ενδιαφέρον να παρατηρήσει κανείς και τις όποιες διαφορές κι εξελίξεις σε τεχνοτροπία σχετικά με το animation από το 2015 στο σήμερα, τόσο σχετικά με την πιο καλά επεξεργασμένη λεπτομέρεια σε πρόσωπα και φόντα όσο και σε διάφορες τάσεις, μικρότερες ή σημαντικότερες (ενδεικτικά η συμβίωση ανά σημεία χειροποίητου και ψηφιακού σχεδίου, κάτι που καθιέρωσαν ακόμη περισσότερο ως μόδα οι πρόσφατες animated περιπέτειες του Spider-Man από τη Sony). Οπτικά έτσι προκύπτει ένα ταιριαστά με το κλίμα πλούσιο αποτέλεσμα.

Το σύνολο των φωνητικών ερμηνειών των συναισθημάτων ίσως εδώ εξαρτάται περισσότερο από την ενθουσιώδη Amy Poehler σε σχέση με το προηγηθέν φιλμ, όπου εκεί προέκυπτε περισσότερο μια σύμπραξη και με τη Λύπη της Phyllis Smith, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι επισκιάζονται άλλα μέλη του καστ που αποδίδουν πέραν του διεκπεραιωτικού. Ξεχωρίζει, ακόμη και αν οι παρεμβάσεις της δεν πιάνουν μεγάλο μέρος του κινηματογραφικού χρόνου, η Adele Exarchopoulos, που τονίζει αυτοσαρκαστικά τη γαλλικότητά της, όχι όμως με τρόπο που να δηλώνει εμμέσως υποτέλεια του στιλ «τώρα είσαι σε αμερικάνικη παραγωγή, πρέπει να υποβαθμιστείς για να αναδείξεις εμμέσως την ανωτερότητά μας», καθώς γίνεται φανερό πως υποδύεται έναν χαρακτήρα με νοημοσύνη άνω του μέσου όρου.

Μπορεί να μην πετυχαίνει να αγγίξει τα συναισθηματικά επίπεδα ενός “Soul”, που μάλλον ήταν η τελευταία πραγματικά μεγάλη της στιγμή αυτά τα χρόνια, όμως η Pixar με τη νέα της δημιουργία θα πρέπει να υπερηφανεύεται για το ότι έχει διατηρήσει την αξιοπιστία της σε καλλιτεχνικό επίπεδο εδώ και αρκετές δεκαετίες και που αποτελεί την παγκόσμια ναυαρχίδα του είδους της ακόμη και σήμερα. Και αν στο ενδιάμεσο της τυχαίνουν και μερικά ελαφριά “στραβοπατήματα”, όταν πετυχαίνει τη συνταγή όπως εδώ μεταδίδει μια οικεία απόλαυση όπως κανένα άλλο στούντιο δεν ξέρει να κάνει.

Σκηνοθεσία: Kelsey Mann
Σενάριο: Dave Holstein, Meg LeFauve
Ελληνική μεταγλώττιση: Νάντια Κοντογεώργη, Λευτέρης Ελευθερίου, Λυδία Τζανουδάκη, Κώστας Δαρλάσης, Άντρια Ράπτη, Μαρίνα Σαμάρκου, Έλσα Ζαρρή, Λητώ Αμπατζή, Δημήτρης Σάρλος, Φιλίππα Μαβιτζή, Χρήστος Θάνος
Σκηνοθετική επιμέλεια: Μαρία Πλακίδη

 


 

Σε συνεργασία με το filmy

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι

Kαταθέστε το σχολιό σας. Eνημερώνουμε ότι τα υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται.

0 ΣΧΟΛΙΑ
Παλιότερα
Νεότερα Με τις περισσότερες ψήφους
Σχόλια εντός κειμένου
Δες όλα τα σχόλια
0
Kαταθέστε το σχολιό σαςx