ΣΙΝΕΜΑ

“Motel Destino”: Μία ταινία εικαστικό έργο τέχνης!

"Motel Destino": Μία ταινία εικαστικό έργο τέχνης! Κωνσταντίνος Μπούρας

Σκληρό σουρεαλιστικό δράμα, που θα μπορούσε (από στερημένους μόνο) να εκληφθεί και ως soft porno, όμως δεν είναι. Τα είδωλα αθώων ζώων ή παρανόμων που εισβάλλουν στον θεατρικότατο χώρο των πίσω (κρυφών) οπών παρακολούθησης δωματίων ωριαίας διαμονής σε ένα παρακμιακό μεξικάνικο μοτέλ, δίνουν μιαν άλλη, “μεταφυσική” διάσταση, στο ερωτικό τρίγωνο που σχηματίζεται.

Στερεότυπα: η γυναίκα διαλέγει πάντα τον νεότερο και σεξουαλικότερο άνδρα και μαζί συνωμοτούν για να δολοφονήσουν τον σύζυγο! Τίποτα πιο μπανάλ, το διαχειρίζεται όμως ο σκηνοθέτης με ευρηματικό τρόπο, μέσα από αφηγηματικές ανατροπές που μας αφήνουν άναυδους. Το άλογο που καρφώνεται μετωπικά στο τζιπ και σκοτώνει τον οδηγό του θα μπορούσε να γίνει και άγαλμα σε κεντρική πλατεία, σύμβολο κατά τής καταπίεσης των ζώων και κάθε μορφής ζωής.

Αριστοτεχνικά πλάνα, εικονοποιημένες παραισθήσεις, νεκροί που παρεισφρέουν στον κόσμο των ζωντανών, ειδεχθή εγκλήματα με παιδική αφέλεια που καθιστούν απαξάπασας κι απαξάπαντες έντομα φυλακισμένα σε μια “δαιμόνια μηχανή” από την οποία επιχειρούν εις μάτην να αποδράσουν.

Εξαίρεση: ο κεντρικός “αντί-ήρωας” που από τον καύσωνα και την συμβολική κάψα μεταναστεύει σε ένα άλλο χωροχρονικό συνεχές όπου εργάζεται σε βιοτεχνία παρασκευής πάγου! Αυτό το “κρύο-ζεστό” κυριαρχεί και στα σκαμπανεβάσματα τού θυμικού των πρωταγωνιστών. “The roller-coaster effect” σε όλο του το έμπρακτο μεγαλείο. Και σεξ, σεξ, σεξ ως τελετουργία, βαναυσότητα, κοινωνική συναλλαγή, αντάλλαγμα, διαβατήριο, εξασφάλιση επιβίωσης…

Ο κόσμος των μικρο-μεσοαστών επαναπαύεται ομοιοπαθητικώ τω τρόπω οφθαλμοπορνώντας στον κόσμο των παρανόμων που κινούνται στο περιθώριο τής πολιτικώς ορθής κοινωνίας. Η παραβατικότητα με την ποιητικότητα, το τερατώδες με την θεατρικότητα, το έγκλημα κι η τιμωρία, ο έλεος και ο φόβος που προκύπτουν από την προσωρινή τραγική ταύτιση με το Άλλο, παλαιόθεν συνδέονταν στις παραστατικές τέχνες. Από αυτή την άποψη, η αρχαία ελληνορωμαϊκή δραματική ποίηση έχει μεταφερθεί στη μεγάλη και μικρή οθόνη των σύγχρονων οπτικοακουστικών μέσων.

“Motel Destino”

Επικαιροποιημένο, εκσυγχρονισμένο κινηματογραφικό μελόδραμα με εικαστικές, θεατρικές και αφηγηματικές αρετές. Δείτε το εάν είστε “ανοικτοί” σε παντός είδους διαφορετικότητες, ετερότητες, ιδιαιτερότητες. Το καλό του επαυξανόμενου ελεύθερου χρόνου που μας εξασφαλίζει (αλλά δεν μας χαρίζει) η Τεχνολογία είναι ότι έχουμε το πλεονέκτημα να ζούμε πολλές ζωές σε έναν βίο, επωφελούμενοι-επωφελούμενες από την διαμεσολαβημένη εμπειρία άλλων πονεμένων, αναξιοπαθουσών υπάρξεων.

Μόνον έτσι αντέχονται τα μάτια ανθρώπων και ζώων να σε κοιτάνε εντατικά μέσα από μία προβαλλόμενη εικόνα κουβαλώντας όλη την πίκρα, το παράπονο, την απορία (τα αναπάντητα “γιατί”), την υπαρξιακή αγωνία, την αγιάτρευτη απελπισία, τα κοσμικά αδιέξοδα, την συμπαντική αειφόρα εξελικτικότητα, την διάπυρη πραγματικότητα εκτός τής φυσαλίδας τού μικροσκοπικού πανέμορφου πλανήτη μας, της φιλόξενης ανεκτικής γενναιόδωρης Γαίας.

 


 

Info: Από το επίσημο πρόγραμμα των φετινών 30κοστών ΝΥΧΤΩΝ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ (2-14/10/2024):

MOTEL DESTINO
ΒΡΑΖΙΛΙΑ, ΓΑΛΛΙΑ, ΓΕΡΜΑΝΙΑ / BRAZIL, FRANCE, GERMANY, 2024, ΕΓΧΡΩΜΟ / COLOR, DCP, 115’, ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΚΑ /
PORTUGUESE

Κυνηγημένος έπειτα από μια αποτυχημένη ενέδρα, ένας νεαρός γκάνγκστερ βρίσκει καταφύγιο στο “Motel Destino”, ένα παράκτιο ξενοδοχείο ημιδιαμονής, οι ιδιοκτήτες του οποίου φροντίζουν να παρέχουν όλα τα απαραίτητα για τις ηδονικές συνευρέσεις των πελατών του. Γίνεται υπάλληλός τους και σύντομα θα βρεθεί παγιδευμένος σε ένα σεξουαλικά φορτισμένο τρίγωνο που δεν αργεί να εκτροχιαστεί.

O Karim Aïnouz (“Η Αόρατη Ζωή της Ευρυδίκης Γκουσμάο”) επιστρέφει στην αισθησιακή του μεταφυσική με ένα “τροπικό” neon-νουάρ, πολύχρωμο, ψυχεδελικό και ποτισμένο από την κάψα και τον ιδρώτα. Ο σπουδαίος Βραζιλιάνος δημιουργός βρίσκει το κοινό πεδίο ανάμεσα στην “Έξαψη” και το “Ο Ταχυδρόμος Χτυπάει Πάντα Δύο Φορές”, χαρίζοντας στο τελευταίο την πλέον ερωτική και επικίνδυνη εκδοχή του.

Karim Aïnouz

Βραζιλιάνος σκηνοθέτης, σεναριογράφος και εικαστικός καλλιτέχνης. Tο βιογραφικό του περιλαμβάνει δουλειές σε μυθοπλασία, ντοκιμαντέρ, μικρού μήκους και τηλεόραση. Έχει τιμηθεί με βραβείο στο τμήμα “Ένα Κάποιο Βλέμμα των Καννών” και σειρά φεστιβαλικών διακρίσεων.

ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ / FILMOGRAPHY
2024 Motel Destino 2023 Firebrand
2019 The Invisible Life of Eurídice
Gusmão 2014 Futuro Beach 2011
The Silver Cliff 2009 I Travel Because
I Have to, I Come Back Because I Love
You 2006 Suely in the Sky 2002
Madame Satã

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ / DIRECTOR Karim Aïnouz ΣΕΝΑΡΙΟ / SCREENWRITERS Wislan Esmeraldo, Karim Aïnouz, Mauricio Zacharias ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ / DoP

Hélène Louvart ΜΟΥΣΙΚΗ / MUSIC Amine Bouhafa ΜΟΝΤΑΖ / EDITOR Nelly Quettier ΗΘΟΠΟΙΟΙ / PRINCIPAL CAST Iago Xavier, Nataly Rocha,
Fábio Assunção

47 ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ | OPENING NIGHTS

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι

Kαταθέστε το σχολιό σας. Eνημερώνουμε ότι τα υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται.

1 ΣΧΟΛΙΟ
Παλιότερα
Νεότερα Με τις περισσότερες ψήφους
Σχόλια εντός κειμένου
Δες όλα τα σχόλια

Και μετά απορούμε για την κατάρρευση του κοινωνικού ιστού, τη γιγάντωση της βίας, την αδιαφορία προς τον πλησίον κλπ
Το σύστημα έχει εξαχρειώσει τους ανθρώπους ώστε σιγά σιγά να γίνουμε mad max

1
0
Kαταθέστε το σχολιό σαςx