ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Συγκίνηση για τον θάνατο της Άννας Παναγιωτοπούλου – Οι αξέχαστες στιγμές της

Συγκίνηση για τον θάνατο της Άννας Παναγιωτοπούλου – Οι αξέχαστες στιγμές της

Μέσω ανάρτησης στα social media ο Σταμάτης Κραουνάκης γνωστοποίησε πως πέθανε η Άννα Παναγιωτοπούλου, σε ηλικία 76 ετών. Τα τελευταία χρόνια, η ηθοποιός είχε Αλτσχάιμερ. Ο Σταμάτης Κραουνάκης την αποχαιρέτησε με μια ανάρτηση το μεσημέρι του Μεγάλου Σαββάτου στο Facebook. «Έφυγε η Άννα» έγραψε και επισύναψε ένα βίντεο από παράσταση της ηθοποιού στο Ηρώδειο, από το 2008.

Η Άννα Παναγιωτοπούλου γεννήθηκε στην Κυψέλη στις 30 Ιουλίου 1947. Μεγάλωσε σε μία οικογένεια άσχετη με την υποκριτική, αλλά η ίδια από νωρίς εξέφρασε την επιθυμία της να γίνει ηθοποιός. Οι γονείς της όμως, ήταν αρνητικοί σε αυτό και έτσι την έστειλαν στην Ελβετία για σπουδές, αλλά εκείνη γύρισε κρυφά για να κυνηγήσει το όνειρό της, δίνοντας εξετάσεις στο Εθνικό.

Εκεί συνάντησε και τον Σταμάτη Φασουλή, με τον οποίο ήταν βασικά μέλη του «Ελεύθερου Θεάτρου». Ανέβαζαν παραστάσεις και παράλληλα, μέχρι τότε, ασχολούνταν και με άλλες δουλειές για βιοπορισμό. Το 1980, το «Ελεύθερο Θέατρο» μετονομάστηκε σε «Ελεύθερη Σκηνή».

Η Άννα Παναγιωτοπούλου συνέχισε με επιθεωρήσεις, στις οποίες έπαιζε αλλά έγραφε και το σενάριο. Έχει πρωταγωνιστήσει σε μερικές από τις πιο δημοφιλείς σειρές στην τηλεόραση, όπως: «Τρεις Χάριτες», «Dolce Vita» και «Το κόκκινο δωμάτιο». Πιο συγκεκριμένα, το 1986 πρωταγωνίστησε σε τηλεοπτική σειρά για πρώτη φορά έχοντας το ρόλο – σταθμό στην καριέρα της, στη σειρά της ΕΡΤ, «Μαντάμ Σουσού», στον ρόλο της πάμπτωχης και φαντασμένης ψευτο-αριστοκράτισσας του Μπύθουλα, βασισμένη στο έργο του Δημήτρη Ψαθά:

Στους πιο νέους έγινε ιδιαίτερα αγαπητή από τους ρόλους της στις «Τρεις Χάριτες», μία από τις πρώτες επιτυχίες της ιδιωτικής τηλεόρασης, στην ίδια περίοδο με τους “Απαράδεκτους”.  Η Παναγιωτοπούλου συμπρωταγωνιστούσε με την Νένα Μεντή και την αείμνηστη Μίνα Αδαμάκη που έφυγε από την ζωή πριν λίγο καιρό:

Αξέχαστη ήταν η ερμηνεία της στην “Ντόλτσε Βίτα”, σε έναν ρόλο που μπορούσε να “διχάσει” το ελληνικό κοινό: Της χήρας-εργοστασιάρχου που έχει ερωτικό δεσμό με τον γαμπρό της. Και όμως ήταν τέτοια η ερμηνεία της Άννας Παναγιωτοπούλου που το κοινό την λάτρεψε σε αυτήν την σειρά, ακόμα και οι νεότερες γενιές, τόσο για τις αξέχαστες αντιπαραθέσεις της με την φαρμακόγλωσσα πεθερά της (την αξέχαστη Μαρία Φωκά) και φυσικά την κολλητή της, την Σάσα, όπως την είχε αποδώσει εκπληκτικά η Κατιάνα Μπαλανίκα:

Στην είδηση του θανάτου της τα social media κυριολεκτικά πλημμύρισαν με αναρτήσεις για την απώλειας της, ενώ και ο τηλεοπτικός σταθμός Mega, με την οποίο είχε συνεργαστεί πολλάκις η ηθοποιός, την αποχαιρέτισε με ένα συγκινητικό βίντεο:

 

Δήλωση Μενδώνη για την Άννα Παναγιωτοπούλου

«Η απώλεια της Άννας Παναγιωτοπούλου μας γεμίζει θλίψη, αλλά και ευγνωμοσύνη για όσα μας προσέφερε, από τη σκηνή και την οθόνη, πάνω από μισό αιώνα. Διέγραψε μια γόνιμη και δημιουργική πορεία, στην οποία ξεδίπλωσε το πηγαίο ταλέντο της, σε ένα ευρύτατο ρεπερτόριο, αφήνοντας πάντοτε, έκτυπο και απόλυτα προσωπικό, το δικό της στίγμα. Κέρδισε, δίκαια και επάξια, την αγάπη του μεγάλου κοινού, μέσα από τους ρόλους που ενσάρκωσε σε επιτυχημένες παραγωγές της τηλεόρασης. Κάτι που δεν πρέπει να επισκιάσει τη μεγάλη της τροχιά στο θέατρο, ως ερμηνεύτριας, αλλά και ως συγγραφέα. Απαράγραπτη παραμένει η ουσιαστική συμβολή της στη σύλληψη και τη συγκρότηση του «Ελεύθερου Θεάτρου».

Αυτού του πρωτοποριακού εγχειρήματος που έστησαν τα νέα παιδιά, μόλις απόφοιτοι, του Εθνικού, στις αρχές της δεκαετίας του 1970. Ορθώνοντας ανάστημα στη Χούντα, με την «Ιστορία του Αλή Ρέτζο» και το «Και συ χτενίζεσαι, παραστάσεις του «Ελεύθερου Θεάτρου» στο Άλσος Παγκρατίου, που υπήρξαν ανάσα ελευθερίας και ελπίδας μέσα στην καταπίεση και την καταχνιά της τυραννίας. Ενός εγχειρήματος στο οποίο η Άννα Παναγιωτοπούλου πρωτοστάτησε, όπως και στο διάδοχο σχήμα του, την «Ελεύθερη Σκηνή», πριν επιβληθεί, για πολλές δεκαετίες, ως ηθοποιός μεγάλης γκάμας και διαμετρήματος.

Περισσότερο από όλα, η Άννα Παναγιωτοπούλου αφιερώθηκε στην Τέχνη. Την υπηρέτησε με αφοσίωση, χωρίς την παραμικρή έκπτωση και με πλήρη συναίσθηση των απαιτήσεών της. Στην οικογένειά της και τους πολλούς φίλους της απευθύνω τα ειλικρινή μου συλλυπητήρια», ανέφερε στην δήλωση της η υπουργός Πολιτισμού.

Ο ΣΥΡΙΖΑ για την Άννα Παναγιωτοπούλου

Η Άννα Παναγιωτοπούλου δεν υπήρξε απλά μια χαρισματική κωμική ηθοποιός. Υπήρξε μια σπουδαία καλλιτέχνιδα που άφησε ανεξίτηλο το στίγμα της στον χώρο της τηλεόρασης, του θεάτρου και του σύγχρονου ελληνικού κινηματογράφου. Το χάρισμα που είχε να «σπάει» την οθόνη και να σου απευθύνεται και αυτός ο τρόπος που έκανε και το μη αστείο να σε κάνει να γελάς, ήταν μοναδικός και αξεπέραστος. Συλλυπητήρια στους οικείους τους. Θα μείνει για πάντα ξεχωριστή στις καρδιές και τη μνήμη όλων μας, αναφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ σε ανακοίνωση του.

Ανακοίνωση του ΠΑΣΟΚ 

Ο Τομέας Πολιτισμού του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής και η υπεύθυνη Κ.Τ.Ε. Πολιτισμού – βουλευτής Λακωνίας Νάγια Γρηγοράκου αποχαιρετούν τη σπουδαία Ελληνίδα ηθοποιό Άννα Παναγιωτοπούλου.

Στη σχετική ανακοίνωση αναφέρεται: «απο τα παιδικά της χρόνια ήθελε να γίνει ηθοποιός. Μεγάλωσε σε μεγαλοαστικό περιβάλλον, το οποίο δεν είχε καμία σχέση με το θέατρο, ενώ και οι γονείς της δεν ήθελαν να ασχοληθεί με αυτό. Όταν την έστειλαν στην Ελβετία για σπουδές, γύρισε κρυφά και έδωσε εξετάσεις στο Εθνικό. Εκεί πρωτοσυνάντησε και τον Σταμάτη Φασουλή, με τον οποίο ήταν στην ίδια τάξη και αργότερα υπήρξαν βασικά μέλη στο Ελεύθερο Θέατρο. Η Άννα Παναγιωτοπούλου συνέχισε την καριέρα της με επιθεωρήσεις, στις οποίες έπαιζε αλλά έγραφε και το σενάριο.

Ευρέως γνωστή έγινε μέσω της συμμετοχής της σε τηλεοπτικές σειρές, αρχικά στην κρατική και στη συνέχεια στην ιδιωτική τηλεόραση. Σταθμός της τηλεοπτικής της καριέρας, θεωρείται η ενσάρκωση της «Μαντάμ Σουσού» στην ομότιτλη διασκευή του μυθιστορήματος του Δημήτρη Ψαθά τη σεζόν 1986-87. “Η αναγνωρισιμότητα με τρελαίνει. Μ’ αρέσει που αρέσω στον κόσμο, αυτή είναι η δουλειά μου, αλλά συγχρόνως με κάνει και ντρέπομαι. Η τηλεόραση δεν φτιάχνει σταρ, φτιάχνει συγγενείς”.Αυτή ήταν η Άννα Παναγιωτοπούλου. Μια σεμνή, αφοσιωμένη , ταλαντουχα ηθοποιός που κατάφερνε μέσα από τον κάθε ρόλο να κεντρίζει το ενδιαφέρον και να αποσπά τις καλύτερες κριτικές. Εκφράζουμε τα συλλυπητήριά μας στους οικείους της».

Το ΚΚΕ 

Αποχαιρετούμε με θλίψη την αγαπημένη ηθοποιό ‘Αννα Παναγιωτοπούλου η οποία στην, για πάνω από 45 χρόνια, πορεία της κατάφερνε πάντα να κεντρίζει το ενδιαφέρον με την υποκριτική της τέχνη. Με τη χαρακτηριστική φωνή της, τις πνευματώδεις ατάκες της που συνόδευαν τις «απορίες» κάποιας που «ήθελε να τα ξέρει όλα» μαζί με το άφθονο γέλιο που χάρισε, έγινε κομμάτι της καθημερινότητας χιλιάδων ανθρώπων.

Η ‘Αννα Παναγιωτοπούλου έγινε αγαπητή στο κοινό τόσο μέσα από το θέατρο και τον κινηματογράφο όσο και από τις τηλεοπτικές σειρές «Μαντάμ Σουσού», «Οι τρεις Χάριτες» και «Ντόλτσε Βίτα» που θεωρούνται «κλασικές επιτυχίες». Το ΚΚΕ εκφράζει τα ειλικρινή του συλλυπητήρια στην οικογένεια και τους οικείους της» αναφέρει ανακοίνωση του κόμματος για την απώλεια της ‘Αννας Παναγιωτοπούλου.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι